paard laat zich niet vangen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 12:00

Ik ga dan altijd een soort spelletje doen. Ik neem een zweep mee en laat ze evene lekker voor me wegrennen, gewoon de kant op die ik wil. Gaat hij naar rechts en moet hij naar links, gewoon laten merken door met de zweep te zwieren. Laat ze maar even lekker voor je wegrennen. Gaat hij staan grazen, meteen weg"jagen". Als je zo een tijdje doorgaat en je paard precies de kant op laat gaan die jij wil gaat ze je een beetje als leider zien. Dit heeft ook geholpen bij mijn tinker en bij mijn pony.

Mijn tink is ook wel vreemd, ik mag hem gewoon met de zweep aaien in het land maar zodra ik zelf aan hem wil komen draait hij zijn kont. Nu leg ik de zweep tegen zijn hals, pak onderdoor het touwtje en dan heb ik hem gevangen met de zweep. Dan vindt hij het gewoon goed als ik zijn halster omdoe. Hij is een beetje maf Tong uitsteken.

sinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:30

reken op de nieuwsgierigheid van je paardje!
ga ergens in de wei op je hurken zitten. doe alsof je met iets geweldig interessant bezig bent (zakje, balletje, snoepje)
van oorsprong zijn paarden héél nieuwsgierig, dus nu hope dat jouw paarje dat ook is Knipoog
en als je ze dan gevangen hebt: doe dingen die je paard SUPERLEUK vind!
niet alleen uit de wei halen dus voor het rijden ofzo; ook gewoon even vangen, wat lekker eten geven en dan weer los laten.

veel succes nog

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 15:16

cijsalover schreef:
heej!
ajaj dat is erg irri; doet mijn pony ook maar lang niet zo erg. je kan natuurlijk ook op het draadje stroom zetten.
wil het ook niet als alle andere paarden de wei uitgaan?
je kan natuurlijk ook een kleiner weidje geven, of gewoon laten staan!! wel zielig, van tevoren natuurlijk niet proberen te vangen...
maar wat je ook kan doen (beetje sneu) hem/haar opjagen; een paar luitjes met lange zwepen, en dan recht in het doelgat!!! succes ermee, en laat je het even weten als het lukt?

hmmm.. snap het niet helemaal Verward Stroom op het draad zetten dat staat er al en snap niet wat je daar mee bereikt

ze staan nu ook in een andere wei gaat nu s nachts opstal dus loopt zo achter een ander paard aan en komt daardoor vaker in handen en het gaat al veel beter.

Met een zweep erachter aan hmm nee Schijnheilig lijkt me niet echt iets wat ik zou doen, maar in ieder geval bedankt voor allle tips. We gaan als we haar halen ook eerst naar de andere paarden, dan wordt ze al gauw erg nieuwschierig en komyt ze soms even kijke of er ook wat lekkers is voor haar
Haha!