vreselijk houtvreters-PROBLEEM! + FOTO!!! help :(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 00:59

Stroom draad! denk ik is het beste

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 01:02

ik vraag me bij de foto's wel iets af..... waar heb je wat gesmeerd? als daar bv carboleum (carbolineum what ever) gesmeerd was , of hertshoornolie...dan zag dat hekje er niet zo mooi wit meer uit.... ik snap wel dat honderd meter hek insmeren met deze spullen niet echt te doen is, dus idd een stroomdraadje zal de beste optie zijn... maar toch gewoon ff het vraagje...

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 09:32

baroen schreef:
ik vraag me bij de foto's wel iets af..... waar heb je wat gesmeerd? als daar bv carboleum (carbolineum what ever) gesmeerd was , of hertshoornolie...dan zag dat hekje er niet zo mooi wit meer uit.... ik snap wel dat honderd meter hek insmeren met deze spullen niet echt te doen is, dus idd een stroomdraadje zal de beste optie zijn... maar toch gewoon ff het vraagje...

ja dat lijkt wel zo he.
maar ze hebben gewoon doorgevreten en er was dezelfde dag dat ik die foto maakte weer aan gegeten!
Daarom ziet het er zo wit uit!
Ze vreten de plekken met mijn zooi erop gewoon af!

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 09:34

Barb schreef:
hahaha het lijkt wel of mijn Gentle daar gestaan heeft. Ik heb op mijn hout lamsvet gedaan en ik heb nergens meer last van.
Dus ga even naar de dierenwinkel en haal daar een bakje lamsvet, als het ontdooit is smeer je het op de rand.

kan je dat inderdaad bij iedere dierenwinkel halen?
Ik heb er nog nooit van gehoord!

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 10:18

Poeh, bij jullie dus ook al? Scheve mond Nee, das idd echt niet leuk. Bij ons zijn ze ook begonnnen, in de stal. Ik heb carboleum gebruikt en nu blijven ze er gelukkig wel vanaf. Maar als dat niet helpt... Ik denk dat dan een stroomdraadje wel een goede oplossing is. Succes!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 10:20

Hebben ze wel een liksteen??

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 10:29

Dat doen ze bij mij in de bak ook. Carboleum heb ik jaren geleden erop gesmeerd, maar werkte niet. En het gaat over mijn rijbak, dus ik wil geen stroomdraad erin zetten, dan wordt hij veel kleiner.
Dus sindsdien staan ze toch maar weer korter buiten, ze verpesten het altijd voro zichzelf.
Rond het weiland heb ik hetzelfde hek, maar daar doen ze het niet. Maar in de bak altijd hek kluiven. De de hardhouten planken zijn geregeld door midden.
De laatste tijd staan ze wat korter in de bak, en doen het niet meer. Ze hebben dan nog net genoeg te doen denk ik. Ze doen het dus nog niet uit gewoonte, gelukkig.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 10:51

Antheman schreef:
Hebben ze wel een liksteen??

ja, maar daar doen ze amper wat mee
zlef lick-it laten ze hangen Verward

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:17

stroomdraad of U-profiel
meestal is het uit verveling of een soort aangeleerde tic , jammergenoeg valt daar niet veel aan te doen

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:46

kijk even bij www.divoza.nl en dan bij ondeugeden, daar staan allerlij soorten antibijt kappen. een vreselijke dekenbijter, luchtzuiger en houtvreter bij ons op stal heeft dat ding ook. het werkt echt super!!! dat is die ene van 18,- euro. beetje zalmkleurig.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:49

Een metalen strip over de bovenkant kan helpen.
Ook een stroomdraadje doet inderdaad wonderen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:58

Ik heb ook zo'n bever... Boos! heb nu cribbox, maar dat is natuurijk niet geschikt voor buiten...

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:31

yannique schreef:
kijk even bij www.divoza.nl en dan bij ondeugeden, daar staan allerlij soorten antibijt kappen. een vreselijke dekenbijter, luchtzuiger en houtvreter bij ons op stal heeft dat ding ook. het werkt echt super!!! dat is die ene van 18,- euro. beetje zalmkleurig.

Dit is wel weer heel drastisch.Alle paarden zitten wel eens op het hout te knagen.Ik zou zelf een stroom draad over het hekwerk spannen dan is het probleem over.

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:57

Wat je ook kan doen is ze iets te geven waar ze wel aan kunnen knabbelen. Bijvoorbeeld een klein stammetje van een berkenboom of wilgentakken. En dan daarnaast het hek afzetten zodat ze er niet bij kunnen komen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:02

Chonolly heeft een hele goede Haha! Haha! Haha! Ik zou ook eerst de wilgentakken proberen.......EN misschien ook een klein stroomdraadje voor het langs het hout spannen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 07:06

Toevallig kreeg ik zondag vanuit Groningen de vraag of ik in Belgie aan carboleum kon komen voor een buitenbak, dus ik ben blij dat ik dit topic lees en zie dat er dus een verschil is. Weet er iemand misschien een adresje waar ik wel aan carboleum kan komen (en dus niet carbolineum!)?

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 08:45

yannique schreef:

nou dat is ok weer een beetje te veel van het goede.

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:30

NadjaThaBest schreef:
nou dat is ok weer een beetje te veel van het goede.

nauw, als het zo'n ontiegelijke knager is lijkt het me wel handig. Bespaart je een hoopt tijd om langs ieder houtje een stroomdraadje te spannen....
En van knagen komt meestal luchtzuigen, en dan ben je nog verder van huis toch??

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:37

yannique schreef:
nauw, als het zo'n ontiegelijke knager is lijkt het me wel handig. Bespaart je een hoopt tijd om langs ieder houtje een stroomdraadje te spannen....
En van knagen komt meestal luchtzuigen, en dan ben je nog verder van huis toch??

daar ben ik het niet mee eens, ik had een 16 jarige kribbebijter, waarbij ook geen houtje veilig was, maar die is nooit een luchtzuiger geworden !
goed veel cribox erop smeren en voor afleiding zorgen, speeltjes ed

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:53

Okay, ik zeg niet dat ze het allemaal worden, maar meestal begint het daar we; mee. Ik heb ze iniedergeval wel zo meegemaakt.....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:15

Metalen stripjes over de randen en anders een heel dun stroom draadje boven de balken spannen...

Anders eten ze gewoon verder vrees ik... Scheve mond

SPDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 13:55

Bij ons heeft het geholpen om verlopen olie op het hout te smeren. Kan je zo afhalen bij de garage... ze blijven er nu gelukkig vanaf...

Nicolien_DF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 14:15

Aan hout knagen kan een teken van verveling zijn. Zorg er dus voor dat ze liever ergens anders aan knabbelen dan aan het hek Lachen
Krijgen ze hooi naar hun behoefte?
Ga eens langs bij een fruitteler, die vernietigen namelijk alle bomen als ze 3 of 4 jaar oud zijn. Het hout is heel zacht en paarden zijn dol op fruitbomen. Ook takken van een treurwilg of paasboom vinden ze erg lekker.
Het kan trouwens ook een teken zijn dat je paard last heeft van zijn tanden, dan gaan ze op vanalles knagen om de pijn te verzachten.
Probeer dus de oorzaak te achterhalen Lachen

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 17:24

yannique schreef:

Nou ik zie wel dat je veel voor je paard over hebt.Even een stroom draadje spannen en je bent klaar.Nee hang maar wat aan je pony en opgelost is je probleem.Dat je dan je paard belemmert maakt je niets uit.Een beetje jammer.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 17:31

Carboleum en carbolineum zijn hartstikke giftig!!!! Je kunt idd een stroomdraadje gebruiken.