Bijrijdster houdt zich niet aan afspraken, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat te doen met mijn bijrijdster

deze laatste kans afwachten en houd ze zich weer niet aan de afspraak dan ermee kappen
35 (19%)
Stoppen, ze heeft kansen genoeg gehad!
125 (68%)
Ach ze is pas 16, het komt vanzelf ooit wel goed
Geen stemmen
Nog strenger zijn, iets niet in orde dan meteen ermee stoppen
19 (10%)
Anders....nl
4 (2%)

Totaal aantal stemmen: 183

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 20:21

Krijg zojuist een smsje terug, dat ze morgen komt rijden.
Ben dus erg benieuwd, heb haar terug gesmst dat het me dan handig lijkt dat ze met mij een tijd afspreekt aangezien ik de overeenkomst ondertekend terug moet hebben voordat ze mag rijden.....
Ze was op weg naar huis.
Ik hou me erbij, ik geef haar 1 laatste kans, is iets nu niet in orde, dan pech voor haar.
het is idd MIJN paard en MIJN regels en zij heeft zich eraan te houden!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 21:57

Daar ben ik heel makkelijk in, stoppen en wel direkt!
1x niet op komen dagen is voor mij genoeg om zo'n bijrijdster direkt de laan uit te sturen.
Jij vertrouwt erop dat ze komt, je paard verzorgt en rijdt en dat gebeurt niet, lijkt mij heel duidelijk.
Van iemand van 12 kan je zelfs meer verantwoordelijkheid verwachten dus dat ze "pas" 16 is vind ik geen argument.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 22:43

Ze heeft dus nu echt haar laatste kans
De lesgeefster heeft haar zelfs gebeld om een afspraak te maken voor morgenavond een les te geven. Maar ook zij kreeg uiteraard de voicemail, maar ze heeft dus ingesproken en ook gePBt.....
Ik heb ge smst over de les en ook gePBt, hier kan ze dus niet omheen.
Ben dus heel benieuwd of morgen een begin is van een goede periode of dat voor haar het doek valt, denk het laatste, maar hoop voor haar het eerst!

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:16

vind het een beetje zinloos om hier voor een poll te maken...

anyway ik zou met haar gaan praten en duidelijk zeggen wat de regels zijn en houd ze zich er niet aan dan kan ze lekker op donderen zou ik zo zeggen.

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:27

Ik zou geneens meer afwachten.Als ik afspraken maak,neem ik aan dat deze nageleefd worden.Zo niet jammer,maar voor haar 10 anderen.Jij hebt je best meer dan gedaan,en alle initiatief komt van jouw kant uit en niet van haar kant,zoals het zou moeten.Als ik het zo lees durft ze gewoon niet tegen je te zeggen dat ze niet meer wil,omdat ze bang is dat je boos wordt ofzo.Ik vind dat je op een bijrijder moet kunnen vertrouwen.Dat ze zich aan de afspraken houden,dat ze het op tijd melden als ze niet kunnen komen,dat ze goed op je spullen passen en meer van dat soort dingen.
Kortom,kappen met die hap!

Sandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:33

Stoppen.
Je hebt duidelijk gemaakt wat je van haar verwacht, ze is op een leeftijd dat ze dat prima moet kunnen begrijpen. Jullie hebben afspraken gemaakt en het is duidelijk dat ze daar een laks mee omgaat. Het is vervelende is dat je dus niet op haar woord kunt vertrouwen, en je dus eigenlijk niet zoveel aan je verzorgster hebt, op de dagen dat jij niet naar je paard hoeft ben je alsnog in je hoofd bezig of het dan wel goed gaat.
Dat ze niet eens de moeite neemt om te reageren op jouw pogingen om contact met haar op te nemen vind ik helemaal vreemd, zo werkt het gewoon niet.
Er zijn genoeg meiden die dolgraag jouw paard willen rijden en verzorgen, zij heeft gewoon geen respect voor jouw 'regels'.

Als je het toch nog een keer wil proberen, tja, je kunt proberen om haar nog eens alles uit te leggen en ook waarom je wil dat ze zich aan je regels houdt. Maar zelf zou ik daar -na wat er gebeurd is- eerlijkgezegd niet al te veel vertrouwen in hebben. Ze neemt haar verantwoordelijkheid als verzorgster gewoon niet serieus.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:38

Stoppen, dit lijkt me een hopeloos geval!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:42

Tessebes schreef:
Stoppen, dit lijkt me een hopeloos geval!

Een proeftijd gaat twee kanten op: voor haar om te kijken of het klitkt met het paard, en voor jou om te kijken hoe je het vind gaan. De proeftijd is voorbij, dus dit is HET moment om te zeggen dat je er niet blij mee bent en dat je op zoek gaat naar iemand anders. Ik had dit niet zo lang van haar gepikt, maar ik ben ook een ongeduldig type. Schijnheilig

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 23:45

Ze heeft de regels en afspraken zelfs op papier staan....
Ze heeft nu dus nog steeds niet gereageerd over morgenavond om dan een les te volgen van de lesgeefster.
Ook heeft ze nog steeds geen contact opgenomen met mij over morgen, een tijdstip om af te spreken.....Tjeee....ik wacht morgen nog even af en anders is het idd voorbij, dit kan gewoon niet meer.
Zo kost het me nog meer werk en kopzorgen dan als ik er geen had.
het was juist de bedoeling dat iemand anders ook van mijn paardje kon genieten! Misschien geniet zij ook wel, maar ik op deze manier iig niet!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 23:46

@wind, ik ben juffrouw dus heb emmers vol geduld.... Schijnheilig
Vaak juist iets teveel en laat dan teveel over me heen lopen, wil altijd in de goedheid van de mens blijven geloven
en geef dus meer kansen dan goed voor me is! Clown

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:47

Ach gut

echt jammer dat het zo gaat!

gelukig bof ik erg met mijn bijrijder, en daar heb ik ook even voor moeten zoeken';)

dus er is hoop Haha!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 23:49

Ach en anders rijd ik haar zelf gewoon....en vraag mijn vriend om haar te longeren op de dagen dat ik niet kan.
Een kennis, die daar ook gestald staat is nu L1 met 17 winstpunten en krijgt 1/2 keer per week goede les, dan vraag ik wel of zij haar anders niet een of twee keer per week wil rijden. Ze heeft er laatst ook opgezeten en was (weer) onder de indruk, een jaartje terug had ze er ook al eens opgezeten. Het is ook echt een Paard (met hoofdletter P) om te rijden...heerlijk gewoon!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:50

nou kijk!
dat is dan ook leuk
ik vind wel dat je heel erg veel geduld hebt
dat van mij was allang op geweest Bloos

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:55

Anke schreef:
@wind, ik ben juffrouw dus heb emmers vol geduld.... Schijnheilig
Vaak juist iets teveel en laat dan teveel over me heen lopen, wil altijd in de goedheid van de mens blijven geloven en geef dus meer kansen dan goed voor me is! Clown

Dat is een goeie eigenschap maar op dit moment levert het geloven in de goedheid van je bijrijdster je alleen maar een hoop kopzorgen op en dat is niet de bedoeling. Als juf kan je vast ook streng zijn op het juiste moment. Schijnheilig Wegsturen die hap. ~~}>

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:58

Ik zou ermee stoppen. Zelf had ik ook die leeftijs toen ik met Lucien begon. Ik was zelfs een jaar jonger. Ik heb voor Lucien nooit iets hoeven betalen, maar ik kwam er elke dag en ik reed hem 5x in de week. Spullen moest ik zelf aanschaffen en ik heb dan ook van al mijn spaargeld een 2ehands merkzadel gekocht. Ik ben jarenlang heel trouw geweest met rijden. Pas de laatste jaren heb ik zoveel andere dingen en is er zoveel gebeurd, dat ik niet meer rijd.
Dus als iemand nu die inzet niet toont, zal dat latyer ook niet komen. En ik ben juf in wording en mijn belangrijkste les in mijn huideige stage is "aanpakken en niet aardig gevonden willen worden" .

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 00:00

haha....als juf ben ik heel consequent en houd ik vast aan de regels en gemaakte afspraken...., heel anders dus dan bij mijn bijrijdster! Maar ja wat wil je met 25 kinderen in je klas, anders wordt het een zooitje!
Ik ben ook jong geweest en keek in het begin de kat uit de boom...., maar na een maandje heb je toch wel de regels en afspraken door en ken je het paard en weet je inmiddels wel hoe alles werkt, lijkt me zo!

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 00:02

Sommige mensen hebben gewoon hele duidelijke grenzen nodig. Keer op keer een kans geven werkt dan niet, maar keihard met de kop tegen de muur aanlopen wel.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 00:04

Het is dat je niet heel erg dichtbij woont, maar anders konden we een ruil doen, ik jou bijrijdster worden en jouw bijrijdster mijn bijrijd/verzorgpony doen... qua aard passen eigenaresses - bijrijdsters dan beter bij elkaar..

Maar ik vind dat je haar inmiddels wel genoeg tijd gegeven hebt. Mijn geduld was allang op geweest. Er staan genoeg meiden in de rij om je paardje te rijden op een manier die jou wel bevalt!!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 00:12

Tja het is nu middernacht en ze heeft nog steeds geen contact met me opgenomen over morgen....

Kan eigenlijk een weddenschap beginnen, met de opbrengst voor Azië... Tong uitsteken (geintje, maar geen slecht idee Schijnheilig ).

Wie denkt dat ze morgen zich aan de afspraak houdt?
1. contact met mij opneemt over een tijdstip om morgen af te spreken
2. Contact opneemt met de lesgeefster over de les van morgenavond
3. de overeenkomst ondertekend mee terug brengt
4. met Cap rijdt.........(als ze er al op mag...moet de rest in orde zijn!)

Wie stemt voor Schijnheilig (dus dat ze het morgen allemaal netjes regelt en in orde heeft) en wie stemt tegen, dat ze haar laatste kans morgen dus verspeelt....?! Clown

Ik: stem tegen ( Bloos )
Laatst bijgewerkt door Anke op 03-01-05 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 00:13

@ Sanet, jammer idd dat het net de twee uiteinden van Nederland zijn (Limburg en Groningen!)

Ingrid1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 00:29

nu wil ik eigenlijk wel weten hoe het nou werkelijk is afgelopen!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 00:35

Ingrid1984 schreef:
nu wil ik eigenlijk wel weten hoe het nou werkelijk is afgelopen!

Haha! Zul je tot morgenavond moeten wachten..... Ach gut Haha!
Wat denk je zelf, gaat het haar lukken....of toch niet Tong uitsteken

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 01:01

anke, ik vind het heel vriendelijk van je dat je haar nog een kans wil geven. alleen denk ik wel dat je bij jezelf moet gaan nadenken of je alles nu vol vertrouwen aan haar over durft te laten. want zo hoort het denk ik te gaan. ik heb zelf drie jaar een arabier bijgereden drie dagen in de week. we hadden een schriftje waar we alles in opschreven na elke keer en we belden 1x per week over algemene dingen. hij is 6 maanden kreupel geweest. ik ben nog steeds blijven komen, soms 2x per dag voor zijn medicatie, ik ben ook gewoon door blijven betalen. het was een hele goede samenwerking. omdat zij vertrouwen in mij had en ik dat vertrouwen ook (meer dan) waar maakte had ik 3x per week echt een eigen paard waar ik alles mee kon doen wat ik wilde. zij liet mij daar ook volledig vrij in. als zij een keer niet kon, dan viel ik in en andersom. daar maakte we duidelijke afspraken over en lieten het ruim van tevoren weten in ons wekelijkse telefoongesprek. als ik ooit een bijrijder ga zoeken voor mijn paard (jaaaa, ik heb nu een eigen ijslander), dan ga ik ook voor een dergelijke samenwerking. wederzijds vertrouwen en plezier in het paard. is voor het paard ook zeker het leukst. ik ben de arabier laatst gaan opzoeken in zijn nieuwe wei waar hij met pensioen is. na 3 jaar niet zien, hinnikte hij nog steeds naar me toen ik naar hem toe liep in de wei. geweldig toch ?

Anneke

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 01:11

Dat is wat ik ook zocht....., maar dus niet gevonden heb.
Als ze morgen alles in orde heeft, tja dan heeft ze dus nog een kans verdient, maar houd haar dan continu in de gaten en zal heel streng zijn op het naleven van de gemaakte afspraken.
maar denk niet dat dit zo doorgaat....
Het is nu 5 uur na haar laatste reactie, een smsje, waarop ik terug gesmst heb en ze weet dat ze Pbtjes van me heeft.
lijkt me dat het eerst wat je dan doet als je thuiskomt die PBtjes lezen en reageren....NITS...ze heeft geen van de drie gelezen, is waarschijnlijk niet eens online geweest.
Ik heb in het contract staan dat bij langdurig ziekte van het paard de betaling gewoon doorgaat, maar dat ik anders met haar kan afspreken, afhankelijk van de duur van de ziekte. Bovendien behoud ze het recht om het op te zeggen, wel dus een maand uitlooptijd. Heel redelijk allemaal dus!
Dat is mijn probleem, ik ben te redelijk, te makkelijk, te vriendelijk, te bang om iemand te kwetsen! Maar daardoor heb ik mezelf wel steeds en soms dus ook mijn paard ermee.....

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 01:16

eeeh??

Waar ben je nou eigenlijk mee bezig dan? Je vertrouwt haar nu al niet meer? Je weet dat ze laks is? En je weet dat ze zich niet aan jou afspraken houdt...
Ik snap dat je graag een wonder wilt, waardoor ze opeens alles wel gaat doen. Maar ik zie dat wonder nog niet zo 1.. 2.. 3 gebeuren. Ik zou haar tot morgen geven, doet ze dan niet alles helemaal geweldig perfect zoals jij dat van haar verwacht, dan is dat ook het laatste wat ze doet...
En reageert ze helemaal niet meer, dan blijkt dat wel hoeveel interesse ze voor jouw paardje heeft.. helemaal niets dus. Als ik een sms van de eigenaresse van Angel zou krijgen, dat ik mail had, dan zou ik waar ik op dat moment maar was, gelijk achter een pc duiken ..

Eerlijk gezegd, vind ik dit nogal een hopeloos geval...