Prijzenverschil stalling paard of pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:03

bij ons tot en met d pony's 180 euro en vanaf e pony 235 euro

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:10

Ik betaal voor mijn twee haflingers, 125 euri per pony. Dat is inclusief 2 keer per dag sportbrok, kuilgras, hooi onbeperkt, en een klein emmertje wortels. Word voor je gevoerd uitgemest en binnen en buiten gezet. Bijna altijd rijbare verlichte buitenbak aanwezig, en een springtuin, in de winter ook elke dag weidegang...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:11

Oh ja en ze staan echt tot aan hun knieen in het stro...

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:34

Ik sta op een pensionstal in Heerjansdam, we zijn in totaal met 9 paarden en betalen allemaal 180 euro per maand. Dat is inclusief 2 balen hooi en 2 balen stro per week. Verder hebben we stallen in een schuur, dus wel binnenstallen en met een automatische drinkbak. We kunnen gebruik maken van een verlichte buitenbak en een longeerbak cq losgooibak. Verder kunnen ze van maart tot ong. oktober op het weiland! Voeren en uitmesten moeten we zelf doen.

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:39

Barbara17 schreef:
Ik betaal voor mijn twee haflingers, 125 euri per pony. Dat is inclusief 2 keer per dag sportbrok, kuilgras, hooi onbeperkt, en een klein emmertje wortels. Word voor je gevoerd uitgemest en binnen en buiten gezet. Bijna altijd rijbare verlichte buitenbak aanwezig, en een springtuin, in de winter ook elke dag weidegang...

Dat is beter geregeld! Dat is ongeveer 50 euro goedkoper dan bij mij en dan heb je onbeperkt hooi en zelfs eten inclusief! En zelfs binnen en buiten zetten wordt gedaan, pff dat moet ik ook hebben!!

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:12

Ik vind eigenlijk van wel.
Een pony eet minder, verbruikt vaak minder stro, staat vaak in een kleinere box.

Opmijn vorige stal betaalde iedereen hetzelfde, paard en pony.
Ik heb een arabier, maar mooi dat ik minder stro kreeg dan de paarden, want die van mij was zo schoon, terwijl ik dezelfde prijs betaalde dan mensen met een paard. Ook stond mijn arabier in een kleinere box dan de paarden. Boos!

Op de stal waar ik nu sta, is er een paarden en een pony prijs.
En alle stallen zijn even groot, ze staanallemaal in ruime boxen. Knipoog

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:12

sinESappel schreef:
Dat is beter geregeld! Dat is ongeveer 50 euro goedkoper dan bij mij en dan heb je onbeperkt hooi en zelfs eten inclusief! En zelfs binnen en buiten zetten wordt gedaan, pff dat moet ik ook hebben!!

Ja dat is ook wel erg lekker vind ik maar anders word 2 pony's houden ook wel erg duur Bloos

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 00:19

Bij ons is pony en paard ook dezelfde prijs. Vind ik vrij logisch aangezien de boxen even groot zijn. Er gaat evenveel stro in de boxen. Strogebruik is eigenlijk geen limiet aan, maar tot het dak toe vol stouwen dagelijks wordt niet gewaardeerd denk ik Haha!. Gewoon tot de knieën in het stro dagelijks is normaal.
Mijn pony vreet bovendien meer dan veel paarden op stal Haha!

Overigens vind ik €180,- all in ook niet bepaald duur, ik betaal €210,-, en dan moet ik nog zelf mesten ook. Wel incl. voer.
We hebben een (perfecte) buitenbak, en een paddock/longeerbak. Stallen zijn heel ruim.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 00:36

Wij hebben verschillende soorten stallen. Buitenstallen, binnenstallen, een loopstal, en stallen voor shetlanders. Ik zou niet weten wat je daarvoor betaald. Ik wete alleen wat je voor een buitenstal betaald....

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:54

ik betaalde vroeger op een stal ook 185 euro voor mn E-pony en de paarden betaalden 220 euro geloof ik. (all-in) Er was geen verschil in boxgrootte, maar natuurlijk wel in voer etc.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:56

bij ons op stal is het voor een pony 160 en voor een paard 200

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:09

Ik betaal 210 euro, en sta in een ruime buitenstal. Er is wel verschil tussen paarden en pony's. Paarden kosten 260 euro per maand. Dit is inclusief twee keer per dag hooi of kuil en brokken. De stallen worden dagelijks uitgemest en ze staan dan netjes hoog in het stro. Ook zit hier het gebruik in van twee paddocks, logeercircel, twee zandbanen, een snipper buitenbak en een snipper binnenbak.

Het verschil tussen paarden en pony boxen vind ik gewoon logisch omdat er verschil afmeting van de boxen zit en een pony kwa uitmesten toch elke dag wat minder werk is.