Merano, ranger, LAK enz. ==> zadelmarkt!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 10:39

ik heb nu ruim een jaar geleden een dressuurzadel gekocht bij zadelmarkt urk. ik benb er nog steeds erg blij mee. ik rij er intensief mee en veel op het strand en hij is nog steeds netjes. dus voor mij is prijs kwaliteit verhouding prima in orde.

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 10:53

Ik hoor eigenlijk bijna net zo veel rare verhalen over die verkopers als over de zadels zelf. Want het is geen supergoed spul, dat weet je als je daar komt. Maar die mensen schijnen alles te zeggen om je maar iets te verkopen en daarnaast ook nog behoorlijk onvriendelijk te zijn. Natuurlijk is een verkoper nooit betrouwbaar omdat hij of zij natuurlijk geld aan je wil verdienen. Maar mijn idee naar wat ik zo hoor, want ik ben er nooit geweest, gaan zij er volgens mij heel erg ver in door en dat komt hun betrouwbaarheid en reputatie ook niet ten goede.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:00

Ik ben van plan om misschien ook een zadel te kopen bij zadelmarkt, alleen als ik hier de negatieve dingen er over hoor twijfel ik wel erg.

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 11:01

Weet je wat et nou is? De een heeft goede ervaringen met het zadel en de ander weer et tegenovergestelde, dus ik weet niet wat ik nou moet doen. Maar ik denk dat ik een keer ga kijken in Vlissingen.
Ik ben ook voor een 2ehandszadel aant kijken, ik zie nog wel... Lachen

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 09:00

Ik zei ook ik ga alleen even kijken. Voordat je het weet heb je een zadel gekocht, zo slinks gaat het daar eigenlijk. Het ziet er natuurlijk ook erg verleidelijk uit... Al die zadels voor een koopje. Ik heb mijn lesje geleerd (samen met vele anderen) mij zie je daar nooooooit meer terug
Neem het maar van mij aan, je bent echt beter af met een tweedehands merk zadel...Echt waar Lachen

Liberna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 09:06

Ik heb een dressuur zadel van zadelmarkt,van het merk Merano.
Het is een lekker zadel om mee te rijden heeft natuurlijk niet
een uitstekende zit.
Maar voor het geld heb je gewoon een goed zadel.
Natuurlijk raad ik je een JC Zadel aan maar die zijn ook weer heel duur.

Maar een merano zadel is niks mis mee.Knipoog

Groetjes stacey

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 16:11

Ik heb vandaag een Merano zadel gekocht, meteen uitgeprobeerd en ik vond het lekker zitten. Hij past ook goed op mijn Haflinger, dus ik ben er erg blij mee Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 16:22

Wintec (beetje off topic) vind ik wel super. Gaan erg lang mee. Ik heb met een wintec zadel gereden en die was toen al dikke 10 jaar oud. Alleen lichte slijtage en het paste ook super. Heb er zeker nog zes jaar mee gereden en er word nu (5 jaar later) nog mee gereden. Dus ik ben helemaal weg van Wintec.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 18:06

Ik heb ook een keer zo'n zadel gehad, de zwarte beugelriemen werden na 10x aal bruin, het zadel bleef constant schuiven (waardoor mijn paard een hele tijd later nog pijn had en moeilijk liep), het leer is ook niet van denderende kwaliteit en het piept inderdaad, nooit in mijn leven koop ik daar nog een zadel!!! Boos! Je kunt beter een 2ehands Kieffer of zo kopen, heb je echt veel meer plezier van!!! Knipoog

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 18:14

Ik heb nu ook een Wintec op mijn paard, helemaal geweldig!!! Verstelbare boom is ook helemaal super! Rijdt ook heerlijk! OK dan!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:58

Wij hebben nu een jaar een zadel van zadelmarkt, het is niet kapot gegaan, het is niet verkleurd, etc. En ik heb er heel veel mee gereden(ik heb nu een ander zadel, mijn moeder rijd er nog wel mee), zelfs mee in het water geweest enzo! Net als bij 2 anderen bij mij op stal, die zadels zijn ook nog steeds goed.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 09:47

De andere producten bij zadelmarkt, ik heb een keer een zogenaamd ademende waterdichte deken gekocht, zijn van net zulke beroerde kwaliteit!!! Boos! Ik heb de deken al tien keer gewassen maar de zweetlucht gaat er maar niet uit!!! Mijn paard was telkens kliedernat onder de deken en stonk gewoon naar zweet, zo goed ademende de deken, en terug nemen ho maar.... Verdrietig Mijn slecht passende zadel en mijn nep-ademende deken kon ik na drie maanden tijd bij het grofvuil doen! Echt vreselijke service!!! Huilen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 10:12

Zo zie je maar, goedkoop is uiteindelijk toch duurkoop...

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 10:17

wat ik denk, dat de merano zadels beter zijn dan de veelzijdigheids zadels oid die de meeste hebben gekocht.
Ik hoor steeds meer betere verhalen over zadelmarkt terwijl je eerst alleen maar slechte hoorde.
Sinds de merano zadels er zijn, en Ascot hoor je betere verhalen
correct me if I'm wrong

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 10:20

ikzelf heb weer slechte ervaringen met winteczadels.
Op ronde ruggen van koudbloedpaarden/pony's schuiven ze nogal, en ze zitten ook erg hard.

scoobydoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:29

ik las in het begin iets over de arbeidslonen ervan en vooral de lage prijzen daarvan.
maar wat veel mensen niet weten is dat heel veel zadels in die landen gemaakt worden tegen lage prijzen en hier enorm duur verkocht worden.
mensne denken dan vaak dat het qua maken al dure zadels zijn omdat de kwaliteit beter lijkt te zijn.
maar het is echt waar.
ook qua verkleuring is dat hetzelfde.
ook dure zadels kunnen snel verkleuren.
ik heb dit ook meermaals gezien.
uiteraard ga ik niet zeggen dat de zadelmarkt zadels 20 jaar mee zullen gaan.
niet dat ik er ervaring mee heb maar als je naar de prijs kijkt dan is dat haast uitgesloten.
echter ken ik ook veel slechte verhalen over voornamelijk kieffer en stubben en passier.
ook over de boom en de service/garantie als daar iets mis mee is.
dus ga er eens kijken zal ik zeggne en probeer het uit.
of kan/mag dat niet.
veel succes met je zoektocht.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 00:44

Concorde schreef:
Allegra: Ik heb exact hetzelfde gehad! Inclusief dreigbrief van die Leen (van Zadelmarkt)

ik ook!
ik had een advertentie gezet op marktplaats dat ik een 2ehands zadel zocht voor onze kwpn om in te rijden
ik had in mijn advertentie vermeld dat ik GEEN zadelmarktzadel wou i.v.m. slechte pasvorm(uit ervaring)

kreeg ik me daar toch een dreigmail zeg!! Boos!
ook van die bewuste leen!
dat mocht ik namelijk niet vermelden in mijn advertentie omdat ik dan negatieve reclame maakte Verward
ik had er alleen maar in gezet dat mensen met zo'n zadel niet hoefde re reageren.

ik bepaal toch zelf wel wat ik wil Verward Bloos! Boos!

ben met dat hele zadelmarkt gedoe gelijk klaar! ik vond het absoluut niet kunnen! en dat voor een volwassen zakenvrouw pfffffffffff

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 08:26

Iemand ervaring met Interhippique in Rotterdam? Is dit een Zadelmarkt incognito Cool , of een betere versie van het concept?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 09:22

dieneke schreef:
Weet je wat et nou is? De een heeft goede ervaringen met het zadel en de ander weer et tegenovergestelde, dus ik weet niet wat ik nou moet doen. Maar ik denk dat ik een keer ga kijken in Vlissingen.
Ik ben ook voor een 2ehandszadel aant kijken, ik zie nog wel... Lachen

En dát is nou precies hoe het met de zadels daar gesteld is, de één ziet er goed uit, goed gevuld, is zelfs recht (want daar schort het nogal eens aan, ben er zelf 2x kritisch wezen kijken) en het zelfde zadel van het zelfde merk wat ernaast ligt ziet er totaal anders uit, heeft slappe kussens, is zo scheef als het maar kan.
Je kán er best een aardig zadel vandaan halen maar idd. hier komt de prijs/kwaliteit verhouding dan weer om de hoek kijken, een goed 2e hands A merk zadel is dan beter, ligt er maar net aan hoe lang je wilt dat je zadel meegaat. Ga je er wel voor, kijk dan heel erg kritisch, en kijk vooral of het zadel recht is. Ik maakte in Urk een verkoopster mee de maar bleef beweren dat het zadel wel recht was terwijl het ene zweetblad toch echt 3cm verder naar voren stak dan de andere kant, dat zou wel wegtrekken als ik ermee zou gaan rijden, ik moest het zien als een nieuw paar schoenen inlopen Verward nou, niet op de rug van mijn paard dus Dat was een wat oudere dame, later ben ik er weer geweest en toen stond er een jongere versie (ik denk misschien moeder en dochter?) deze dame was een stuk aardiger en naar mijn idee ook wat eerlijker, kwam over of ze er iets meer verstand van had, tja je moet het treffen, ik heb er in ieder geval niets gekocht. (2e keer was een jaar na de eerste keer, ik ging toen om te kijken of het al wat beter was geworden)

Kennisje van mij heeft daar overigens 1.5jaar geleden een dressuurzadel gekocht en rijdt er nog steeds vrolijk mee rond, niets mis mee en hij past zowaar ook nog goed, je kán het dus treffen maar daar ben je zelf bij.

Lavita330

Re: Merano, ranger, LAK enz. ==> zadelmarkt!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 14:51

Ik heb een Merano, prima zadel zit lekker alleen jah de kwaliteit is gewoon minder.

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 15:32

LaFunkyJazz schreef:
wat ik denk, dat de merano zadels beter zijn dan de veelzijdigheids zadels oid die de meeste hebben gekocht.
Ik hoor steeds meer betere verhalen over zadelmarkt terwijl je eerst alleen maar slechte hoorde.
Sinds de merano zadels er zijn, en Ascot hoor je betere verhalen
correct me if I'm wrong

Yep, dat idee heb ik ook. Die Merovech die ze nu verkopen zijn ook betere zadels dan die andere 'merken' die ze verkopen.
Neemt niet weg dat ik bij mijn standpunt blijf dat de mensen van ZM alleen aan hun eigen omzet denken. Kijk, als je een paard hebt waar je niet al te intensief op rijdt en het paard past onder zo'n zadel, dan kun je er in mijn ogen best wel plezier mee hebben. Maar als ik zou moeten kiezen: nooooooit zo'n zadel kopen, dan liever een goede tweedehands.

Ik heb al 3 verhalen gelezen over bedreigingen van ZM: dat geeft toch ook al stof tot nadenken. Ik bedoel, Divoza heeft ook niet altijd tevreden klanten maar sturen ze daar bedreigingen heen? I don't thinks so!
Ik vind het maar een 'eng' gedoe, het lijkt wel een virus wat zich steeds meer over NL verspreid.