over een draver en z'n galop :?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 13:00

MissSisa schreef:
Ik ben van mening:
Een GOEIE draver, kan NIET galoperen!!!

Elk paard kan galopperen een draver of niet.
wij hebben genoeg GOEIE dravers gehad, en ze kunnen niet alleenmaal perfect galoperen onder het zadel!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 13:06

bij ons op de manege staat voor 14 dagen een draver z dressuur dus ook galoperen

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 13:56

MissSisa schreef:
Ik ben van mening:
Een GOEIE draver, kan NIET galoperen!!!

Ik wil het tegendeel wel even bewijzen Schijnheilig Wij hebben namelijk een goede draver genaamd To The Point, heeft dit jaar al 4000 euro gewonnen en 5 koersen op een rij, hij staat nu even op rust thuis.
En dan mag jij mij vertellen wat deze gang is:
Afbeelding

Juist ja, galop. Hou je mening voortaan maar voor je als je ergens geen verstand van hebt Scheve mond

Verder hebben wij nog drie dravers, die alle drie kunnen galopperen. Eentje galoppeert zelfs beter dan dat ze draaft Schijnheilig

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:15

Marliesje schreef:
Maar Starlight met "goed" kunnen galopperen bedoel ik eerlijk gezegd niet "hard" kunnnen galopperen.

Als ze eenmaal begrijpen dat ze mogen galoperen zonder dat ze op hun donder krijgen kun je dat toch weer terugrijden. 4 jaar geleden vloog ik door de bak, plat door de bocht, nu doen we kleine voltes in een rustig vrij verzameld galopje..

Heb ik er in het bos uitgereden dat gecross. Gewoon aan laten springen, en terugnemen, als ze een braaf tempo loopt belonen en wat loslaten van voor. Zal wel even duren bij de meesten, maar als ze het eenmaal begrijpen kun je steeds een stapje verder.
Galop zelf ben ik mee begonnen door in de bak een klein kruisje op te bouwen, daar in draf overheen en dan kon ze aanspringen. Starlight had vooral moeite met het aanspringen. Galophulp was paniek. Dus toen zo beloont enzo tot ze er vertrouwe in had, en de rest buiten opgelost.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:41

Die van mij kan ook gewoon galoperen hoor Tong uitsteken.Doet ze vaak nog sneller als ze los is ofwat dan ook dan draven Clown.Aan de longeerlijn gaat het heel goed en onder het zadel heeft ze nu 2x gegalopeerd Lachen.Ging wel goed en rustig Lovers