veulen van bijna 9 maanden steigert in je nek????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 20:52

Opvoeden! Consequent zijn. Wat niet mag dat mag dus ook nooit. Voor je het weet krijg je gevaarlijke situaties.
Succes

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 21:00

Suus25 schreef:
is het een hengstje? dan is het best logisch, is hij aan het uitvissen wie de baas is! klopt wel met de leeftijd.... kan ook als het merrie is maar die doen het vaak iets minder heftig... Haha!
streng en consequent zijn! werkt vast wel! sucees!

klopt helemaal

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 21:03

hem elke dag in de hand hebben, aan de hand van en naar de wei brengen, hem bestraffen als hij begint te klieren door hem op de plek te zetten , jij bent de baas en niet hij.
wil je dat niet of kan je dat zelf niet opbrengen zet hem dan in een veulen opvang en zorg er dan wel voor dat deze mensen hem aan de hand naar en van de wei brengen.
wij hebben hier zelf 6 hengstjes staan die ik elke dag naar de wei breng en daar zitten ook uitdagers tussen maar als ze de kans niet krijgen doen ze het na een poosje niet meer maar het is wel net wat barco zegt consequent zijn ander heb je over twee jaar een paard die jou gaat vertellen wat we gaan doen en niet jij die het paard gaat vertellen wat er moet gebeuren

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 21:03

Gut gut gut...
Ik heb niet heel het topic doorgelezen, maar mijn eerste reactie na het zien van jouw naam was: "Nee, niet zij !!"

Ik heb maar 1 tip voor jou:
Lees dit topic nog eens op je gemakje door, en doe iets met de adviezen!!
[VMR] mag je een veulen los gooien en beetje jagen??????

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 01:00

Skaterke_89 schreef:
Heel normaal.Het is een hengst,hengsten zijn leiders.Ze aanvaarden het niet dat jij hun baas,hun leider bent,en willen zich boven jou plaatsen.Agressief gedrag tot gevolg.Wat eraan doen ?
Simpel : je veulen in opfok smijten totdat ie 2,5 - 3 jaar is
hem daarna castreren en laten opleren door iemand die verstand heeft van jonge paarden..

Whaha dacht niet dat mijn hengst de leider bij mij is. Mijn pony is nu 19 maanden, en probeert dus ook continu te steigeren wanneer ik buiten met hem wandel. Nu ik even laat merken dat ik een zweep bij me hebt, doet hij dit niet. Ga ik zonder, dan wel. Dus laat ik voor ik het erf af ga even een zweepje voelen, en dan kan ik lopen zonder dat hij iets doet Tong uitsteken... Niet dat dat nou de bedoeling is, en met hengstenketting is er al helemaal niks aan de hand, maar ik vind dat hij oko zonder ketting buiten moet lopen, want bang in het verkeer is hij niet, tis puur en alleen uitproberen hoever hij kan gaan, en dat is bij mij niet ver Tong uitsteken!!!! Haha... Maar het voorjaar gaan zn balletjes er af. Verder staat mijn pony trouwens buiten met nog een jaarling hengst en een 2,5jr ruin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 09:32

xtwisterx schreef:
Gut gut gut...
Ik heb niet heel het topic doorgelezen, maar mijn eerste reactie na het zien van jouw naam was: "Nee, niet zij !!"

Ik heb maar 1 tip voor jou:
Lees dit topic nog eens op je gemakje door, en doe iets met de adviezen!!
[VMR] mag je een veulen los gooien en beetje jagen??????

oke, fijn voor dat topic
Maakt een heleboel duidelijk meteen

daar heeft ze al een hoop adviezen weggeggooid
nu weer

irritatie top tien, pennys die alles beter weten

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 14:33

Toch knap dat ie daar nog geen speelmaatjes heeft en nu ineens een hele boel... Scheve mond

En ik heb even geen zin om 8 pagina's te lezen Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 15:39

Dat concludeerde ik in dat topic ook.
Het begon met ff in de bak met een merrie en eindigede met weide gang en een hoop vriendjes. Na elk commentaar kwam er een vriendje bij. Lachen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 10:57

Zou dat ook bij mij helpen? Elke keer dat ik commentaar krijg een nieuw veulen in de tuin? Wow!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 11:27

Ik kan het wel ff proberen voor je Lachen

En bijbehorende stal, zit die er dan ook bij?
Want ik wil ook nog graag een veulen, maar heb geen nacht hokje voor hem/haar

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 12:42

Quellian schreef in dat andere topic schreef:
Tja, deze Anky zegt ook maar niets meer. En deze Anky zal alleen nog een reactie geven in het volgende topic: mijn paard is vals. En mijn reactie? Tja, je was gewaarschuwd. Eigen schuild, dikke bult

En dan gewoon gehéél gelijk hebben gekregen...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 13:12

Hij is niet vals... Hij wil alleen spelen Ach gut

@RK: Mijn katten wonen op mijn slaapkamer, daar passen vast nog wel 2 veulens bij. En de rest kan in het tuinhuisje en de andere 2 garages!

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 13:28

Vals klinkt idd wat te negatief, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel?! Het is n.a.v. het vorige topic voor de bokkers die daarin hebben gereageerd, niet verrassend dat nu dit topic is geplaatst.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 16:12

Ik ben een merrie van 3 aan het inrijden, deze mocht als veulen ook veel van dr eigenaar. met het gevolg dat als ik dr nu wil ik dr gaan longeren ze bij het lopen richting de wei en het binnengaan van de wei tegen me op steigert !! Nu is ze 1,72m!! Nu is straffen een stuk lastiger, en bovendien een stuk gevaarlijker! Dus ik wil zeggen, leer het 'm zsm af!!
(ps. met de merrie gaat het al steeds beter Haha! heb van de week ff met mijn instructeur cursus luisteren gedaan!! Bloos )

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 17:51

ff,nog een vraagje: is het veulentje 7 of 9 maanden oud?? (titel=9 maanden,verhaal = 7 maanden Verward )
ik zou'm in de opfok doen! tot ie 2,5-3 jaar is!!! daar leren ze best veel van,en is altijd beter,dan thuis oplaten groeien!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 18:15

Mijn shetveulen merrie deed het ook. Als ik met dr ging draven en ik weer ging stappen sprong ze achter in me nek. Ik heb et afgeleerd door touw zo vast te pakken dat ik deel over had zodra ze het deed sloeg ik met touw naar achter nu doet ze het niet meer. Bij haar verzorgstertje die toen kwam deed ze het ook puur uitproberen dus wie de baas is dus ik heb haar hetzelfde laten doen als ik en ze doet het dus bij haar ook niet meer....dit is puur uittesten

tamaletty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 01:57

Dat concludeerde ik in dat topic ook.
Het begon met ff in de bak met een merrie en eindigede met weide gang en een hoop vriendjes. Na elk commentaar kwam er een vriendje bij.

Toen we daar net stonden, toen had ie idd nog geen vriendjes, maar nu zijn er drie veulens in totaal, dus weet niet wat jullie lopen te zeuren, maar hij heeft nu idd wel maatjes hoor.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:00

tamaletty schreef:
dus weet niet wat jullie lopen te zeuren,

De TS vraagt om advies (terwijl ze kennelijk een tijdje geleden al voor deze situaties gewaarschuwd was) en degenen die haar nu (weer) advies geven, lopen te zeuren? Verward
TS wil ook deze keer advies niet echt aannemen, het nut van dit topic is behoorlijk weg....