Emotie of krokodillentranen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Uiten paarden hun emoties door te huilen?

Poll eindigt op

1. Ja, wel degelijk, paarden hebben gevoelens en kunnen die idd uiten door te huilen.
6 (5%)
2. Nee, onzin, paarden met een traan oog, hebben last van verkoudheid of verstopte traanbuisjes
79 (68%)
3. Ik weet het niet zo goed, misschien wel misschien ook niet
30 (26%)

Totaal aantal stemmen: 115

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:43

Pff.. Verward Ik krijg meteen een schuldgevoel.. door al die feestdagen was ik vanaf woensdag al niet bij Dagmar geweest, dus 4 dagen was ik niet geweest. En gisteren had ze idd een traanoogje..
Ik weet het niet, hoop dat het niet waar is, maar aan de ene kant; had dus wel een schuldgevoel...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:26

Nee, of ik moet een paard hebben dat tegen alles bestand is, want zelfs met een snee van 15 cm in haar achterbeen (en 22 hechtingen) huilde ze niet, ze probeerde wel de dierenarts te vermoorden, ondanks een praam, plaatselijke verdoving en rustgevend middel Tong uitsteken

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:32

ik geloof het eigenlijk wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:41

Lachen
Paarden hebben emoties, paarden kunnen misschien zelfs echt verdriet hebben.
Maar dat paarden net als mensen gaan tranen als ze verdriet hebben.. ehhh Nee.
Doen andere dieren ook niet. Neem een hond. die kan janken( als je dat uberhaupt al zou kunnen vergelijken met huilen, maar goed dat doen ze als ze pijn hebben dus er is enige overeenkomst met het menselijk huilen),zie ik ook geen tranen.

Waarom zou en paard zijn verdriet met tranen uiten.....?

* Ellen *

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 14:06

mijn paardje krijgt wel een beetje water in zn ogen als ik zn manen aan het trekken ben. misschien omat het toch ietsje zeer doet Verward Ach gut

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 14:56

ik geloof er ook wel in.

Je ziet aan een paard zijn ogen toch ook of hij vrolijk is of triest?
Dan hebben ze het bij mij iig goed want heb nog nooit eentje aangetroffen met traanspoortjes Ach gut

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 15:07

paarden kunnen niet huilen..
dat is iets van de mens Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 15:10

Monster: waarom zouden ze dat niet kunnen?
volgens mij is er nog veel meer wat wij mensen niet weten.
Maar waarvan we wel denken het te weten. Lachen

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 19:27

paardenmaf schreef:

Het is vrij om je keuze te beargumenteren, maar het zou natuurlijk wel leuk zijn als iedereen verteld waarom hij of zij denkt dat dit zo is.

AUB. geen quotes, reacties, afkraakacties, beledigingen etc. Ieder heeft het recht om te denken wat hij of zij vindt!!

MENSEN

Primula

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:35

Ocharme mijn jaarlingetje Bloos! ; die loopt zo dikwijls rond met traanoogjes (ook al kan hij het niet beter treffen; hij heeft de tijd van z'n leven op een luxewei met grote schuilstal en z'n 4 vriendinnetjes rond zich Schijnheilig ).
Nee, volgens mij huilt een paard niet omdat hij verdrietig is hoor. Ik heb ooit het volgende meegemaakt bij ons op de club: er zijn een paar jaar geleden 4 pony's gestorven aan botulisme bij ons. De pony's hebben altijd gewoon in een kudde geleefd. Eentje ervan is gestorven in de (schuil)stal en heeft de boer met een trekker uit de wei moeten halen. Een goede ponyvriendin van de dode merrie heeft de hele tijd hartverscheurend lopen hinniken langs de tractor; die week niet van haar zijde en zat voortdurend tegen het dode beestje te duwen terwijl het werd weggetakeld Ach gut . Toch heb ik toen absoluut geen tranen gezien bij haar (terwijl wij, mensen, daar wel stonden te huilen). Alleen dat hartverscheurende gehinnik wat mij tot de dag van vandaag nog is bijgebleven Huilen ...

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:40

Ik zou het eigenlijk niet weten, maar het lijkt mij onzin... ik denk dat een traanoog puur iets medisch is en niet echt iets te maken heeft met de gemoedstoestand van je paard. Maar wie weet, ik heb me er nooit eeder in verdiept eigenlijk!

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:41

Dan heb ik in ieder geval wel een gelukkige pony Knipoog

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:49

Primula schreef:
Ocharme mijn jaarlingetje Bloos! ; die loopt zo dikwijls rond met traanoogjes (ook al kan hij het niet beter treffen; hij heeft de tijd van z'n leven op een luxewei met grote schuilstal en z'n 4 vriendinnetjes rond zich Schijnheilig ).

Pubers...

Moet je niet veel doen om hen depressief te krijgen.

Primula

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:52

RanouK schreef:
Pubers...

Moet je niet veel doen om hen depressief te krijgen.

Haha! Haha!
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in...