[poll]hebben jullie je paard/pony met deken staan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hebben jullie je paard(en)/pony('s) met deken staan

ja mijn paard/pony staat met een deken want...
169 (65%)
nee mijn paard/pony staat niet met deken want...
88 (34%)

Totaal aantal stemmen: 257

ShetFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:28

Mijn verzorgpaardje draagt lkkr een deken..
Omdat die nie zo super dikke vacht heeft enne
Hijs staat in ene soort uitloop stalletje ..

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:31

yep deken, anders krijgt ie n te dikke vacht om te werken (dan droogt Sheldon niet meer op) Knipoog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:33

Geen dekens voor mijn heren!
Alles puur natuur. Goede wintervacht.

Wel nat als we gereden hebben, maar dat is niet zo erg.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:36

mango schreef:
Bullsh*t heb een AV en geen deken is niet nodig is geen mietje
niet geschoren en zweet bijna niet!! super knol dus Haha!

kijk eens bij www.paardnatuurlijk.nl en dan bij heeft mijn paard het koud!!
gaan je ogen waarschijnlijk ook open staan

en wat heeft veel bloed met dekens te maken?? Verward

sinds waneer is een av een knol???

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:40

esperance schreef:
sinds waneer is een av een knol???

Oh dus een arabier is beter dan andere paarden? Als zij haar paard een super knol vind mag dat toch? Ik vind het knap van haar dat ze geen deken op doet, zouden meer mensen moeten doen! Haha!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:45

Jus_dOrange schreef:
Oh dus een arabier is beter dan andere paarden? Als zij haar paard een super knol vind mag dat toch? Ik vind het knap van haar dat ze geen deken op doet, zouden meer mensen moeten doen! Haha!

Wat is daar knap aan???
Ik doe mn pony wel een deken op(2 zelfs) omdat hij een dunne vacht heeft en die wil ik graag behouden voor op wedstrijden. Als ik hem geen deken op doe, wordt het een teddy beer en daar heb ik weinig zin in.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:58

Mijn paard heeft een lekkere dikke deken, mèt halskap, op. De onderdeken heb ik er net onderuit gehaald, dat was haar net iets te warm. Zodra het weer kouder wordt gaat-ie weer op.

Dat paardnatuurlijk.nl... tja, ieder zijn mening. Ik vind het om de slappe lach van te krijgen Schijnheilig

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:02

Ik heb mijn pony wel een deken op omdat hij geschoren is.

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:03

Want zo ga ik de wintervacht een beetje tegen en blijven ze mooi dun in het haar, waardoor ik niet hoef te scheren.

hel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:09

staat zonder deken, omdat ze niet meer intensief word gereden omdat ze drachtig is. Heeft dus lekkere dikke wintervacht Lachen

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:10

MissSisa schreef:
Wat is daar knap aan???
Ik doe mn pony wel een deken op(2 zelfs) omdat hij een dunne vacht heeft en die wil ik graag behouden voor op wedstrijden. Als ik hem geen deken op doe, wordt het een teddy beer en daar heb ik weinig zin in.

Wat daar knap aan is? Iedereen loopt maar achter de meute aan, iedereen zegt maar dat het sielugh is als een bezweet paard de wei op gaat...

Lees die site anders maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:13

En is alles op die site waarheid?

Met veel dingen ben ik het eens wat daar staat
Maar een nat paard kan wel degelijk kou vatten, dus daar ben ik het niet mee eens.
En niet omdat ik achter een meute aanloop, maar omdat ik het met eigen oogjes gezien heb Lachen

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:15

Jus_dOrange schreef:
Wat daar knap aan is? Iedereen loopt maar achter de meute aan, iedereen zegt maar dat het sielugh is als een bezweet paard de wei op gaat...

Lees die site anders maar...

en als je paard nu eens kort in de haren moet blijven voor bijvoorbeeld wedstrijden,shows,enz. dan moet je wel een deken op doen. en ik doe zeker geen bezweet paard op de wei.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:17

Allebei geen deken. De ene is 2,5 jaar en de andere 31 jaar. Ze hebben het beide niet nodig...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:31

runningkawa schreef:
En is alles op die site waarheid?

Met veel dingen ben ik het eens wat daar staat
Maar een nat paard kan wel degelijk kou vatten, dus daar ben ik het niet mee eens.
En niet omdat ik achter een meute aanloop, maar omdat ik het met eigen oogjes gezien heb Lachen

Erm, nee zeker niet alles is waar... Ik ben het ook zeker niet met alles eens, maar wel met veel dingen... Zo is bijvoorbeeld een bit niet altijd een martelwerktuig, en op het forum daar zijn ze echt niet goed wijs. En niet iedereen heeft geld en ruimte om zijn paardjes op de wei te gooien. Maar er zijn zat paarden zie zo zonder deken kunnen staan Lachen .

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:33

esperance schreef:
en als je paard nu eens kort in de haren moet blijven voor bijvoorbeeld wedstrijden,shows,enz. dan moet je wel een deken op doen. en ik doe zeker geen bezweet paard op de wei.

Sorry maar ik vind het onzin dat een paard voor wedstrijden geschoren moet worden, hij zweet wat eerder, daardoor kunnen ze toch geen punten inhouden lijkt mij? Lips are sealed

En zijn arabieren nou meer dan andere paarden of niet?

juffie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:37

Mijn pony heeft wel een deken op, Ze is ook geschoren dus laat ik haar zeker niet zonder deken op:D Maar er is nix ergs aan een deken hor
En aan scheren ook niet als je paard of pony helemaal nat is krijg je hem nooit meer droog en dan word ie juist ziek. Bloos! En als je hem dan een scheert is die zo droog en wordt ie niet ziek OK dan!

kusjes heidy OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:39

Er zijn ook paarden die duidelijk last hebben van de haren, omdat ze de warmte niet kwijt kunnen.

Wat is dan eerlijk tegenover zo'n paard?
Doorijden, ondanks zijn last, of deken op, of scheren?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:41

runningkawa schreef:
Er zijn ook paarden die duidelijk last hebben van de haren, omdat ze de warmte niet kwijt kunnen.

Wat is dan eerlijk tegenover zo'n paard?
Doorijden, ondanks zijn last, of deken op, of scheren?

Dan is 't wel eerlijk tegenover het paard ja. Je moet het eigenlijk ook per paard bekijken, maar dat een ras een te slechte(?) wintervacht heeft om zonder deken te kunnen overleven komt volgens mij niet voor, er zijn vast wel paarden die dat hebben, maar vast geen hele rassen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:42

Is het trouwens niet zo dat als je er aan het begin een lichte deken op gooit en dat opbouwt tot als het vriest een paar honderd gram erop, dat je dan de normale kleur houdt en niet zo'n afgrijselijk vaal paard krijgt? Ik vroeg het me spontaan af toen ik de hondjes aan het uitlaten was Clown .

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:43

want... anders krijgt hij het koud met zijn geschoren huidje *LOL*

Ik heb 2 welshpony's en beide worden ze zo'n 3 a 4 maal per week bereden/getraind. Dit betekend met die lange haren direct zweten en nooit meer droog krijgen.
Omdat ik mijn pony's liever niet om de haverklap verhouden heb worden ze geschoren en hebben ze dekens op Lachen.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:45

Mijn paard heeft in het begin met deken gelopen ivm het trainen, daarna zonder omdat ik recreatief ging rijden, toen kreeg hij steeds meer last van zn bronchitus en werd mij door de DA en Fysiotherapeut aangeraden om hem wer onder dek te zetten, geheel tegen mn principes omdat ik het onzin vind recreatie paarden onder dek te zetten, maar goed omwille van zn gezondheid toch maar wel
na 1 seizoen merkte ik het positieve effect vd deken op zn gezondheid, nu heb ik een winterdek regendek en staldek, hmmm een heel gedoe vind ik, maar het helpt mn paard wel dus dan doe je dat gewoon!

boefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:46

Lekker zonder deken. Kwestie van je training aanpassen in de winter en dus niet helemaal door en door bezweet rijden. Ze staan lekker 24/7 buiten en worden dus ook flink vies.
(voordat iemand gaat klagen; ze hebben een schuilcontainer)

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:47

boefie schreef:
Lekker zonder deken. Kwestie van je training aanpassen in de winter en dus niet helemaal door en door bezweet rijden. Ze staan lekker 24/7 buiten en worden dus ook flink vies.
(voordat iemand gaat klagen; ze hebben een schuilcontainer)

en das maar goed ook anders had ik de dierenbeschreming gebeld Tong uitsteken Haha! *LOL*

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 23:06

Mijn paard heeft zelfs 3 dekens op en nu pas lekker warm. Hij heeft een korte vacht, hoeft niet geschoren te worden en voelt zich kip lekker.

Mijn shetlander staat 24/7 op land, zonder deken met een giga dikke vacht heerlijk te genieten van het weer. Maar die hoeft ook niets anders te doen dan op land te staan....