Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

mango schreef:Bullsh*t heb een AV en geen deken is niet nodig is geen mietje
niet geschoren en zweet bijna niet!! super knol dus
kijk eens bij www.paardnatuurlijk.nl en dan bij heeft mijn paard het koud!!
gaan je ogen waarschijnlijk ook open staan
en wat heeft veel bloed met dekens te maken??
Jus_dOrange schreef:Oh dus een arabier is beter dan andere paarden? Als zij haar paard een super knol vind mag dat toch? Ik vind het knap van haar dat ze geen deken op doet, zouden meer mensen moeten doen!

MissSisa schreef:Wat is daar knap aan???
Ik doe mn pony wel een deken op(2 zelfs) omdat hij een dunne vacht heeft en die wil ik graag behouden voor op wedstrijden. Als ik hem geen deken op doe, wordt het een teddy beer en daar heb ik weinig zin in.

Jus_dOrange schreef:Wat daar knap aan is? Iedereen loopt maar achter de meute aan, iedereen zegt maar dat het sielugh is als een bezweet paard de wei op gaat...
Lees die site anders maar...

runningkawa schreef:En is alles op die site waarheid?
Met veel dingen ben ik het eens wat daar staat
Maar een nat paard kan wel degelijk kou vatten, dus daar ben ik het niet mee eens.
En niet omdat ik achter een meute aanloop, maar omdat ik het met eigen oogjes gezien heb
. 
esperance schreef:en als je paard nu eens kort in de haren moet blijven voor bijvoorbeeld wedstrijden,shows,enz. dan moet je wel een deken op doen. en ik doe zeker geen bezweet paard op de wei.
Ze is ook geschoren dus laat ik haar zeker niet zonder deken op:D Maar er is nix ergs aan een deken hor
En als je hem dan een scheert is die zo droog en wordt ie niet ziek 
runningkawa schreef:Er zijn ook paarden die duidelijk last hebben van de haren, omdat ze de warmte niet kwijt kunnen.
Wat is dan eerlijk tegenover zo'n paard?
Doorijden, ondanks zijn last, of deken op, of scheren?

. boefie schreef:Lekker zonder deken. Kwestie van je training aanpassen in de winter en dus niet helemaal door en door bezweet rijden. Ze staan lekker 24/7 buiten en worden dus ook flink vies.
(voordat iemand gaat klagen; ze hebben een schuilcontainer)