Hengstenketting? Spoed!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 18:22

anja88: er zijn ruinen die zich gedragen alshengstne. Zelfs merreis die alleen zo kunne gehouden worden. Dus waarom zou zij tniet kunen proberen?
lekker kort door de bocht Verward

anja88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 18:39

pharagirlke schreef:
anja88: er zijn ruinen die zich gedragen alshengstne. Zelfs merreis die alleen zo kunne gehouden worden. Dus waarom zou zij tniet kunen proberen?
lekker kort door de bocht Verward

Moet ze hem vooral door de mond gaan doen jah.. kom op zeg

Misschien kan ze nog wel beter vragen of iemand anders haar pony naar buiten kan doen, die een em wel fatsoenlijk kan vasthouden

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:20

Ik stap Sabiha ook met een hengstenketting over de neus. Heeft ze net wat meer ontzag voor als onderlangs. Vandaag heeft Renske20 haar gestapt (ik breng mijn spanningen aan haar over) en die heeft hem onderlangs gedaan. Alleen gaat ze dan met haar hoofd omhoog, en dat doet ze niet als de hengstenketting over de neus zit.
Moet er wel bij vertellen dat Sabiha een jaarling is en dus geen bit in de mond heeft.
Overigens is ze een merrie, en een hengsteketting is echt niet alleen voor hengsten, evenmin als een hengstenbitje...

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:28

Nee hoor. Als je je paardje per se in toom moet houden (wat in jouw geval zo is) is er echt helemaal niets mis met het idee dat je hebt. Persoonlijk doe ik het dus onderlangs (de ketting) omdat ik vaak met twee paarden tegelijk over een grote weg moet lopen en ik wel wat te zeggen wil hebben. En als je de ketting over de neus doet, dan zo hoog mogelijk ivm met dunne botjes aan de "onderzijde" van de neus. succes ermee

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 22:40

anja88 schreef:
als je ooit iets ergens gelezen hebt betekent dat nog niet dat jij dat zelf ook uit moet proberen en een hengsten!ketting is niet voor niets een hengstenketting waarschijnljik overdrijf jij gewoon, ik zou voor een andere oplossing gaan als ik jou was Schijnheilig

jij mag wel een keer met hem stappen hoor,a ls je graag benen in je nek hebt. wens je heel veel sterkte. En verder ga ik er niet op in. En daarbij ik heb het nog niet geprobeerd, end aarom had ik het gevragen, en daarbij Natal gedraagt zich als een hengst, stuur maar een x een pbtje als ji er graag mee wil stappen, en je nek ongeveer wilt breken. En verder doe ik niet meer hierover discussieren in dit topic, en wel via pb

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 22:43

anja88 schreef:

Misschien kan ze nog wel beter vragen of iemand anders haar pony naar buiten kan doen, die een em wel fatsoenlijk kan vasthouden

HET IS EEN PAARD VAN 1.78

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:56

anja88 schreef:

Penny meisje Haha! zorg jij nou maar dat je je paard kan houden, er is vast wel een maniertje.

bandourtje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:04

Ik ben nu ook al 3 maanden aan de hand met mijn paard aan het stappen omdat hij een peesblessure heeft. Ook al 3 maanden boxrust. Het wordt nu voor mij ook te gevaarlijk, heb al een trap ontvangen omdat ze zo aan het stuiteren is. Ik ga hem nu licht verdoven met bach bloesem remedie. Het kan helemaal geen kwaad, is niet verslavend enzo. Ik ga dat nu proberen andere met hetzelfde probleem hebben het ook al geprobeerd en dat heeft heel goed gewerkt.
Als je wilt kan ik je op de hogte houden.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:08

wij lopen hier met alle (dek)hengsten met ketting onder de kin!
door de bitringenof zijgaten van halser ,en dat gaat prima!!