Hoe lang kan jouw paardje naar buiten????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe lang mag jouw paard naar buiten bij je op stal?

1uur
10 (10%)
2uur
7 (7%)
3-4 uur
6 (6%)
5 uur of langer
75 (76%)

Totaal aantal stemmen: 98

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:21

'5 uur of langer'

Ik heb mijn paarden thuis staan en zet ze meestal zelf buiten en binnen. Meestal gaan ze 's ochtends vroeg naar buiten en haal ik ze eind van de middag weer naar binnen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:22

in principe iedere dag van 8-5 of 8-6(ligt r aan hoe laat het donker is Knipoog ) maar als de bodem bevoren is of het is echt superslecht weer dan gaan ze een uurtje of 4/5 naar buiten, langer willen ze dan ook niet, dan gaan ze bij het hek staan klieren omdat ze naar binnen willen!

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:29

van 8 tot 5/6 tot het donker is

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:35

Bij ons mogen ze zo lang naar buiten als je zelf wilt (wel binnen openings- en sluitingstijden), maar er moet dan wel iemand op het terrein aanwezig zijn en je moet zelf zorgen dat hij loskomt. Gelukkig hebben we hier onderling goede afspraken overgemaakt op stal (in het kader van: ik laat jouw paard los, jij de mijne, of ik zet mijn paard los, zet jij hem binnen). We hebben 2 bakken om los te gooien: een kleine paddock en de halve springbak. De makkelijke paarden komen zo een hoop los (eigenlijk vrijwel iedere dag een paar uur), vaak in totaal ook wel langer dan 5 uur, zeker in het weekend. De paarden die wat moeilijker in het koppel zijn, komen helaas wat minder los. In de zomer lopen ze op de wei. Ik ben hier erg tevreden over, ken weinig stallen waar de paarden zoveel los kunnen lopen en ook nog weidegang hebben hier in de omgeving. Het enige wat ik jammer vind is dat ze niet het hele jaar door op de wei kunnen.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:49

Helaas, in de winter mogen bij ons de paarden niet de wei op, omdat de wei dan stuk gaat. We mogen ze wel loslaten in een blubberige buitenbak (1 uur per paard) maar als ze er met een paar staan mogen ze dus ook langer blijven staan. En we kunnen ze wel in de binnenbak loslaten als deze vrij is. In de zomer mogen ze zo lang ze willen de wei op. Maar de mijne hinnikt heel enthousiast als ik rond een uur of vijf zes ga kijken (Honger!! haha) zodat ik hem in de zomer 's nachts binnen zet. (heb ik een veiliger gevoel bij omdat zijn wei afgelegen in de stad ligt) alleen als het heel warm is zet ik hem overdag binnen en 's nachts in de wei. Op zich ben ik wel tevreden, al had ik hem liever in een kudde lopen met een afdak waar hij onder staan kon maar ja, je kunt niet alles hebben. Normaal staat hij ook wel met een stuk of vijf andere paarden samen

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:49

Helaas, in de winter mogen bij ons de paarden niet de wei op, omdat de wei dan stuk gaat. We mogen ze wel loslaten in een blubberige buitenbak (1 uur per paard) maar als ze er met een paar staan mogen ze dus ook langer blijven staan. En we kunnen ze wel in de binnenbak loslaten als deze vrij is. In de zomer mogen ze zo lang ze willen de wei op. Maar de mijne hinnikt heel enthousiast als ik rond een uur of vijf zes ga kijken (Honger!! haha) zodat ik hem in de zomer 's nachts binnen zet. (heb ik een veiliger gevoel bij omdat zijn wei afgelegen in de stad ligt) alleen als het heel warm is zet ik hem overdag binnen en 's nachts in de wei. Op zich ben ik wel tevreden, al had ik hem liever in een kudde lopen met een afdak waar hij onder staan kon maar ja, je kunt niet alles hebben. Normaal staat hij ook wel met een stuk of vijf andere paarden samen

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:27

nero staat 24 per dag buien en 7 dagen in de week Lachen
opde weide met schuilstal Lachen

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:40

Uurtje tot 2 uurtjes per dag ongeveer. Soms wat langer, soms wat korter. Hangt een beetje van het weer af ook. Ze staat los in de bak.
Tot eind novermber stond ze nog op de wei overdag (uur of 8). Nu is het echt niet meer te doen helaas.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 01:27

Melody gaat s'morgens naar buiten en gaat ongeveer om 6 uur weer op stal.

nickysuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 01:33

Ik heb de paarden thuis staan en ze gaan s`ochtens lekker naar buiten tot een uur of zes vinden ze heerlijk.. OK dan!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 01:40

hele dag lekker buiten. Rond half 10 naar buiten en om 20:00 weer naar bonnen. Mijn bak is in de winter altijd omgebouwd tot paddock. Het weiland is helaas zo nat en zompig in deze streek dat je ze er echt niet op kan zetten in de winter. 's Nachts wel naar binnen, maar dan alsnog zijn het buitenstallen

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 03:11

mijn paarden gaan om half 10 naar buiten en komen nu in de winter rond 16 u terug naar binnen , in de zomer komen ze rond 18u naar binnen .
ook ik heb buitenstallen !

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 08:47

ik mis een antwoord die van mij kan in de winter NIET naar buiten
heel irritant dus ga ik ook verhuizen Haha!

die van mij staat dus 22 uur per dag op stal heel zielig maar nix aan te doen dat is 1 vd reden dat ik ga verhuizen, want op die andere stal kan hij lekker wel heel de dag naar buiten in de wei of paddock!

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 08:50

ja dat klopt! Zat er nog over te denken of ik die zou toevoegen. Maar had nie verwacht dat er ook paarden helemaal niet naar buiten konden. Dat is echt vervelend ja! OOk nie leuk voor die beesies, staan weg te rotten op stal! Lekker dat je naar een betre stal gaat, waar ze lekker veel naar buiten kunnen....

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 08:52

Gewoon in de bak, wanneer ik ze erin zet.
Alleen met rotweer of te veel kou hebben ze het na een kwartier alweer gezien dan staan ze gewoon bij het hek te wachten.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 08:54

ja ik zet hem natuurlijk wel in de bak los hoor maar omdat
we zo'n grote manege hebben zijn ze meestal bezet nu heb ik gisteren
1 uur gereden en hij heeft een heel half uurtje in debak los gestaan!!
dat is een luxe hoor....... Boos!

strakkies weet tie niet wat hem overkomt echt lachen ik zie het al voor me
mag ik echt nu naar buiten.... echt waar..weet je het wel zeker???!!!! Haha!

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 08:56

Hihihi, ja dat vind ik altijd zo mooi om te zien he. Als die beesies dan de wei door crossen! Staart in de lucht en bokken Haha!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 09:46

Tijdens de winter komen de paarden bij ons dagelijks maar een uurtje of 3 a 4 buiten, dit om de weilanden te sparen. (Er worden nog maar een paar weilanden gebruikt en niet alle paarden kunnen dan tegelijk. We hebben dus een soort van ochtend en middagdienst Knipoog) De rest van het jaar staan ze dagelijks van 9.00 tot 17.00 op het land.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:27

mijn paard staa bij ons thuis de gehele dag op de weide, wij zijn van mening dat erg onnatuurlijk is om een paard maar 1 uurtje per dag uit de stal te halen. ik denk dat velen het met me eens zijn Lachen(natuurlijk kan niet iedereen daar wat aan doen hoor Knipoog )

De uitslag tot nu toe verbaasde me, 80% had zijn /haar paard langer dan 5 uur buiten!
TOP! OK dan!

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 12:41

Nee dat ben ik idd ook met je eens, zou ook liever zien dat ze meer naar buiten zou kunnen. Maar ja.... Ben hard op zoek naar een stal waar dat wel kan Haha!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:21

Mijn haf gaat in de winter rond 1 uur naar buiten.. ik rijd meestal rond 4 uur dus dan haal ik haar er weer uit Lachen

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:23

Onze paarden staan de hele dag buiten, het bevalt mij prima en er is geen blubber dus ook dat is lekker! Ze hebben een schuilstal en als het regent of hard waait ligt het hooi daarbinnen, ook hebben we 1 kant die dicht is, das de kant richting zee, dus een schuilwand.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:25

Hij gaat elke dag minimaal 3 kwartier in de paddock. Het is meestal nogal druk omdat we 2 paddocken met 16 paarden moeten delen dus je moet een beetje erg in elkaar houden. Als ik er lang ben er er wacht niemand dan staat ie rustig 2 a 3 uur in de paddock.
Ik rij of longeer daarnaast minimaal een half uur tot 1,5 uur per dag.
Dus beweging zat... Hij krijgt ook 4 keer per dag hooi en 3 keer brok dus hij verveelt zich toch weinig!!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 15:34

helaas max een half uur kunnen ze los in de bak spelen,rollen,relaxen.
er zijn dagen dat ze weleens veel langer buiten kunnen staan..

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 15:53

ja zucht dadelijk in de zomer weer en op mn nieuwe stal zijn gelukkig meer mogelijkheden dan waar ik nu sta echt heel vervelend en absoluut eigenlijk niet normaal.....daarom ga ik ook verhuizen

nu snap ik waarom er zoveel wevers, kribbebijters, luchtzuigers etc op stal staan