Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Als chippen zo veilig zou zijn moeten ze mij eens uitleggen waarom 'onverzekerbare' paarden niet gechipt hoeven te worden

Cassidy schreef:Mijn paarden zijn niet gechipt omdat ik er niet van overtuigd ben dat de chip veilig is. Ik heb ontheffing aangevraagd en ook gekregen, paspoort is inmiddels binnen, DNA is aangevraagd en ik verwacht ook ieder moment de uitslag terug.

Cassidy schreef:Idd, dan hoef je niet te chippen, maar kunt DNA laten bepalen. De sticker met de code komt dan in je paspoort te staan. Als je later wedstrijden wilt rijden en er wordt gecontroleerd moet er dan weer DNA worden afgenomen. De kosten voor deze DNA bepalingen zijn dan wel voor jouw rekening.
Ontheffing kun je nog maar aanvragen tot eind van dit jaar. Daarna vervalt de mogelijkheid om ontheffing aan te vragen.

Alane schreef:@Cassidy: is dat alweer veranderd met die ontheffingsaanvraag? ik dacht dat het tot febr. 2005 is en daarna alleen voor veulens uit merries met ontheffing.....