bij mij zijn ze een paar uur naar buiten geweest. als ze het nu leuk vonden of niet de stallen moesten zuiver. maar ze wouden op een duur weer naar binnen.
Ethelate
Geplaatst: 28-12-04 22:40
De stalhouder beoordeeld of het gevaarlijk is of niet. Ze staan van oktober tot april op paddocks, en als die blank staan, of bevroren, of glad van sneeuw, blijven ze binnen. Maar als de buitenbak begaanbaar is, worden de paarden die anders heel de dag binnen staan, met mesten omste beurt even buiten gegooid. Ik wil geen kreupel paard, of botbreuken. En ze komt er toch altijd minstens een uur uit. Meestal neem ik dan ruimer de tijd met rijden of ga een stukje wandelen over het erf, longeer even...
_June
Geplaatst: 28-12-04 22:41
Mijn paard komt niet in de buitenbak omdat de bodem te hard is, maar ze kunnen bij ons ook losgegooid worden in de binnenbak (als er niemand wil rijden)
lasimir
Geplaatst: 28-12-04 23:21
mijn paarden gaan ook meestal wel naar buiten. alleen vandaag met de sneeuw nie, eentje heb ijzers en vind dat toch een beetje eng(hij is een beetje dom af en toe) maar verder gaan ze wel altijd naar buiten. Niet heel lang maar meestal maar toch wel 4 uurtjes.
Glitch
Geplaatst: 28-12-04 23:24
Liesje_Lover schreef:
Mijn bijrijdpaardjes kunnen met de inloopstal zelf weten of ze binnen of buiten staan
Mijn paardjes ook
lotjuhh
Geplaatst: 29-12-04 11:11
Marrepar schreef:
Ja dat helpt, hoefvet kan je er ook onder smeren
Bijou heb ik vandaag ook maar binnen laten staan, de grond was keihard en ze haalt nog weleens rare dingen uit op dat weiland..
nog nooit uitgeprobeerd... als der sneeuw lig gaak dat eens even proberen
Nathalie84
Geplaatst: 29-12-04 11:17
Die van mij gaat gewoon een paar uurtjes naar buiten, hij heeft ook ijzers. Ik zet hem gewoon buiten ik vind het verschrikkelijks als het hagelt dat ik hem niet buiten kan zetten. Ik voel me schuldig als hij maar 2 uurtjes naar buiten kan. Hij gaat altijd naar buiten behalve bij extreem weer.
none
Geplaatst: 29-12-04 11:58
Gewoon lekker naar buiten. Ze gaan net zo vrolijk naar buiten dan anders. En het is meestal niet erg glad daar.
Sting
Geplaatst: 29-12-04 12:07
Sting staat nu wel snachts op stal, maar dat is ook voor het vuurwerk. Hij staat gewoon buiten, moet hij wel tegen kunnen .
Nienke
Geplaatst: 29-12-04 12:10
nee...want ze heeft twee dagen geleden koliek gekregen door het eten van bevroren gras e.d. ! Normaal gesproken zou ik er niet eens over nadenken, gewoon naar buiten, vindt ze heerlijk..maar nu toch maar even niet.
Mac
Geplaatst: 29-12-04 12:37
Altijd gewoon naar buiten, ook als het sneeuwt, hagelt, vriest of regent. Mijn "oudje" heeft een waterdichte winterdeken op, de jonkies staan in hun blootje. Ze hebben overigens geen van alle ijzers. Ik hoor trouwens wel vaker dat paarden "bij de boer" 's zomers 24/7 buiten staan en 's winters 24/7 binnen ... ik vraag me dan altijd af wat er dan in het voorjaar gebeurt als ze weer worden losgelaten ...
Anoniem
Geplaatst: 29-12-04 12:55
Ik heb ze gister gewoon buiten gezet. Kan ze toch slecht de hele dag binnen laten staan als ze anders van half 8 tot 4 buiten staan. En nu is het toevallig alweer gedooid, maar als het er 4 dagen ligt, moeten ze dan zo lang binnen staan? Denk dat daar meer risico inzit dan naar buiten. Want dan word de halve stal afgebroken heb ik het idee. Olus als ze dan naar buiten mogen, doen ze helemaal gek en kun je juist ongelukken verwachten.
Flippertje
Geplaatst: 29-12-04 13:03
Mijn paardje staat overdag niet superveel buiten, dus laat ik m met sneeuw liever binnenstaan. Hij heeft 4 ijzers en is niet bepaald de voorzichtigste. Aangezien wij de mogelijkheid hebben om de paarden binnen even los te gooien als buiten de bodem echt bevroren is doe ik dat liever!
Anoniem
Geplaatst: 29-12-04 13:12
Als ik een binnenbak zou hebben, zou ik dat ook doen Maar helaas die heb ik geen.
maaykuhhh
Geplaatst: 29-12-04 13:12
meestal gaan alle 6 de paarden bij ons te gelijk naar buiten, maar nu deden we het maar 2 te gelijk. mijn paardje (geschoren) ging gelijk rollen en vond het helemaal geweldig om even lekker in de sneeuw te lopen. ik zet ze dus gewoon buiten.