woody ranch in de veluwe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 00:35

nou veel plezier dan hopelijk vinden jullie het wel wat,de stallen waren echt klein,en je paard staat niet dicht bij je in de buurt als die in de wei staat..das erg jammer

WallaceLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:40

wij mss ook juli op een veluweranch daar waren friezen dacht ik kweet nie hoe het heet mjah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 08:14

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 09:53

We zijn idd gisteren een kijkje gaan nemen bij de Woody Ranch en bij de Krimhoeve (voorheen de veluwe ranch).

In het kort gezegt ging mijn voorkeur uit naar de krimhoeve omdat we daar veel dichter bij het bos zaten de omgeving dichtbebosd was bij de woody ranch duurt het vrij lang voordat je echt in het bebosde gedeelte zit. De weide die er bij de woody ranch wel is is echt een pokke eind lopen en uit het zicht.
De slaapacc. bij de krimhoeve is veel groter en idd de bedden 10 keer beter (de woody ranch krijgt pipowagens die echt heel leuk zijn met vet grote bedden Knipoog duzzz) je hoeft geen slaapzak of wat dan ook mee te nemen en je slaapkamer heeft uitzicht op de weides.
De stallen zijn heeeel erg ruim en hebben voldoende frisse lucht en lichtinval de kwaliteit voor het ruw/hardvoer was erg goed, ze voeren hetzelfde als ik thuis dus hoef geen brok of wat dan ook mee te nemen.
Daarnaast krijg je 10% korting dit jaar omdat het een nieuw opgezette bedrijf wordt met andere eig.
Je stal wordt bij gehouden en hoef je niet zelf leeg te halen bij vertrek!

Tot nu toe gaan wij idd voor de krimhoeve: luxere en echt veeel ruimere stallen en betere uitrijmoglijkheden, een binnenbak voor als het een dag echt waardeloos weer mocht zijn en een springtuin voor de liefhebbers *LOL*

Heb net effe op de site van Riantstables gekeken van Mieke Tergouw, ziet er ook goed uit, maar als ik het goed begrijp kun je daar niet overnachten, maar moet je ergens in de buurt in een hotel verblijven Verward , als dat zo is voor ons geen optie we willen bij de paarden op hetzelfde terrein, ik heb zo'n vermoeden dat het de Krimhoeve gaat worden.......... Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:23

Bij Riant is het oude hotel een tijdje terug afgebroken en het nieuwe moet begin 2005 klaar zijn.
Denk dat je het beste even kunt bellen wanneer het precies klaar is.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:35

Ilindra schreef:
Bij Riant is het oude hotel een tijdje terug afgebroken en het nieuwe moet begin 2005 klaar zijn.
Denk dat je het beste even kunt bellen wanneer het precies klaar is.

Dat staat idd ook op hun site, hij staat bij ons op het lijstje van bezoekjes, lijkt me zeker ook een optie, bedankt!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:39

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:44

misschien dat ik niet goed kijk, maar kan geen prijzen/fotos/omschrijving vinden w.bt de paarden alleen dat ze een manege hebben waar je je paard neer kunt zetten.

heel eerlijk voor mij is dit te luxe, ik weet niet wat voorn publiek daar verblijft, maar echt op mn gemak zal ik me daar misschien niet voelen, misschien ook wel maar als ik die site bekijk is dat meer iets voor mn ouders!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:50

Ze hebben achter het hotel een buitenbak, wat weiland en een paar goede stallen.
Verder is het gen manege wbt lesgeven/pensionstalling ofzo.
Het is alleen voor gasten.

Wij gaan er nog wel eens heen met de trailer, maken een rit, zetten de paarden op stal en gaan dan lekker wat eten en weer naar huis.
Ik heb er nooit geslapen, we wonen maar 20 km verderop Haha!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:31

Hij marjon, ik wist niet dat je dit jaar ook op vakantie ging met de paarden!
Hoelang is de wei ong lopen vanaf het huisje, en hoever is het bis?

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:54

Al eens gekeken bij camping boszicht in laag soeren?
Mooie locatie, veel mogelijkheden (tent, trekkershut, stacaravan of boerderij). Super aardige mensen, goede verzorging: stallen / wei. En binnen 3 minuten in het bos. En heel belangrijk: zeer betaalbaar!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 13:00

hoi kyona hebben ze daar buitenstallen?? en moet je langs een weg op voordat je het bos in zit?

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:13

Emaartje schreef:
hoi kyona hebben ze daar buitenstallen?? en moet je langs een weg op voordat je het bos in zit?

zelfde vraag! Lachen
ik zit alleen met het probleem dat mijn paard geen stro mag... Scheve mond

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:16

Kyona schreef:
Al eens gekeken bij camping boszicht in laag soeren?
Mooie locatie, veel mogelijkheden (tent, trekkershut, stacaravan of boerderij). Super aardige mensen, goede verzorging: stallen / wei. En binnen 3 minuten in het bos. En heel belangrijk: zeer betaalbaar!

Ben benieuwd daar gaan we morgen een kijke nemen *LOL* en bij paardensportcentrum Riant in Beekbergen Knipoog

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:36

Trek bij Riant de portemonee maar open, en 1 tip: het bos achter Riant is mooi en je kunt er goed rijden, maar als het een paar keer goed regent is het wel erg blubber daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:38

In Kootwijk is de bodem met slecht weer droger omdat je daar op het witte zand zit

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:39

curly2day schreef:
Trek bij Riant de portemonee maar open, en 1 tip: het bos achter Riant is mooi en je kunt er goed rijden, maar als het een paar keer goed regent is het wel erg blubber daar.

das het nadeel van hun site er staan geen prijzen ja 1tje dat de overnachting van het paard evt met wagen 18.50 p.n is thats it Verward

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 08:18

cissie schreef:
We zijn idd gisteren een kijkje gaan nemen bij de Woody Ranch en bij de Krimhoeve (voorheen de veluwe ranch).

In mijn beleving is de Krimhoeve van Fjordenstamboek en is de Veluweranch een ander bedrijf, of ben ik nou van de wap?
De Krimhoeve (Fjordenstamboek) zou weinig mogelijkheden hebben voor overnachtingen.
Veluweranch heeft op zich een goede accomodatie, maar had nogal achterstallig onderhoud. Hoe is dat nu?

Wie zet mij even op het rechte spoor?
Voor de NVVR zijn we nog op zoek naar een goede lokatie voor instruktieweekenden op de Veluwe, dus met stalling, binnenbak en weiland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 09:10

ikke schreef:
In mijn beleving is de Krimhoeve van Fjordenstamboek en is de Veluweranch een ander bedrijf, of ben ik nou van de wap?

Ja, helemaal compleet van de wap Haha!
De Krimhoeve is de oude naam (jaren '70/'90) van de Veluwe Ranch voordat het Western gebeuren erin kwam.
De accomodatie Fjordenstamboek heet Fjord HestGard, alle namen van daar gefokte fjorden eindigen ook op gard
Kijk hier maar: www.krimhoeve.nl

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:24

Ha ja, inderdaad, nu ik het zo lees weet ik het weer Thanks Lachen
Ik zal ze eens benaderen of het iets is voor de NVVR, dank voor de link.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 15:29

Stallen klein bij de woody ranch??? zijn die andere in die witte schuur afgebroken dan? die waren toch behoorlijk groot neem me niet kwalijk...
Ben er van de zomer geweest met een aantal bokkers in de luxe en gewone blokhutten en we hebben ons prima vermaakt.
De hutten zijn wat klein en onhandig maar je zit als het goed is toch de hele dag buiten. De weilanden zijn inderdaad wat ver weg en met een enkel draadje afgezet. Maar de mensen zijn uiterst vriendelijk en als er wat is dan moet je even roepen en dan zorgen ze er voor dat alles wordt opgelost. Super!
En dat je even een stukje moet rijden om bij het bos te komen is niet zo erg dat valt best mee en je bent toch op vakantie dus wat maakt dat uit.. *LOL*

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 15:34

Ik ben in mei bij de Krimhoeve geweest...er waren toen al grote plannen.
We waren de eerste met paarden die overnachten. Ben benieuwd hoe het er nu uitziet....
Als er iemand gaat...wel veel foto's maken!!!!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 17:24

cissy schreef:
Stallen klein bij de woody ranch??? zijn die andere in die witte schuur afgebroken dan? die waren toch behoorlijk groot neem me niet kwalijk...
Ben er van de zomer geweest met een aantal bokkers in de luxe en gewone blokhutten en we hebben ons prima vermaakt.
De hutten zijn wat klein en onhandig maar je zit als het goed is toch de hele dag buiten. De weilanden zijn inderdaad wat ver weg en met een enkel draadje afgezet. Maar de mensen zijn uiterst vriendelijk en als er wat is dan moet je even roepen en dan zorgen ze er voor dat alles wordt opgelost. Super!
En dat je even een stukje moet rijden om bij het bos te komen is niet zo erg dat valt best mee en je bent toch op vakantie dus wat maakt dat uit.. *LOL*

Wij hebben gekeken bij de buitenstallen die waren imo wel krap, de binnenstallen waren misschien wat ruimer maar zo donker dat dat haast niet te zien was Verward
De eigenaren leken mij idd onwijs aardig en behulpzaam, zeker hoor!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 17:26

Maar we zijn er uit, we hebben vanmiddag bij nog 2 adressen gekeken waaronder Camping boszicht die sprak ons in alles aan, dat leek in alle opzichten voor ons in iedere geval het beste en leukste adres *LOL*

Bedankt voor de reacties super hoor OK dan!