hoe combineren jullie opleiding en paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 09:16

Ik heb nu ook een eigen pony sinds feb. 2004. maar mijn vader betaald groot deel van de stalling, ik werk op vrijdag avond en de zaterdag in een sportwinkel. En zit de rest van de week gewoon op school. Ik zit nu nog in mijn examen jaar, en gelukkig een goed rooster ( iedere dag 8.15 beginnen en 14.00 uit ) en hierna wil ik een economische opleiding gaan doen op albeda of zadkine hier in de buurt, en hopen dat ik dan nog genoeg tijd over heb. Zo niet zal mijn moeder de dagen dat ik niet kan mijn pony doen. En als er een echte noodsituatie ontstaat zal ik tog moeten overwegen een verzorgster te nemen ( wat zwaar tegen mijn principes in is... )

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:11

Ik rijd een paard bij (verzorgpaard dus). Het is niet mn eigen paard, maar dat zou ik financieel ook echt niet redden. Dit is voor mij nu de ideale oplossing, hoewel ik na mn studie echt wel van plan ben zelf een paard te kopen!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:46

DeBeer schreef:
En symO, hoe kom jij aan een 18 urige schoolweek! Klinkt geweldig! Tong uitsteken

Het schijnt een voltijd opleiding te zijn die ik doe, merk er alleen weinig van, haha Haha! . Nee maar serieus, 18 uur les per week en dan hoor je eigenlijk thuis ook nog zo'n 10 uur te werken aan school of meer... Schijnheilig Maarja, dat doe ik eigenlijk nooit en ik ben nogal van de last minute, op het laatst leren ed....
Dit kwartaal heb ik een erg gunstig rooster van dinsdag t/m vrijdag van 9 tot 12 uur naar school. Ben dan meestal rond 2 uur bij mijn paard.
Maandag is zelfstudie dag eigenlijk Knipoog ...

DeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 11:59

wooww zo'n opleiding wil ik ook!! welke opleiding doe je dan?

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:07

Social Work aan de Hogeschool Zeeland in Vlissingen

DeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 12:10

hee die ga ik ook doen! Knipoog haha nee ik weet nog niet welke ik ga doen...
Ik ga binnenkort alle opgendagen af en dan beslis ik.
Woon je eigenlijk nog thuis of niet?

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:12

ik weet het ook wel goed te combineren hoor.. doe sociaal werk aan de hogeschool west-vlaanderen en heb maar een 20uren weekje , dus dat is ideaal om erna nog naar de paarden te gaan..
financieel wordt ik geholpen door mn ouders (die de stalling betalen en eventuele DA-kosten) ik betaal het voer en de smid en prulletjes die ik nodig heb..

heb wel speciaal gewacht tot ik mijn middelbare school af had, want toen was ik pas thuis om 17.15 en had geen tijd/zin meer om paarden te verzorgen. nu heb ik wel eens een dagje, middagje vrij om te gaan *zalig*

DeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 12:18

ik heb echt nooit eerder gehoord van hbo opleidingen met zo veel vrije tijd! zijn dat alleen de sociaal werk opleidingen?

KissMeQuick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:53

ik ben van plan een duale opleiding te gaan doen...gedeeltelijk werken en een paar avonden/dagen in de week naar school...dan verdien je geld om je paard te onderhouden en je houdt tijd over voor de verzorging...

DeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 14:57

ja daar heb ik ook aan zitten denken, maar ik heb eigenlijk heel erg het idee dat je dan alleen met oudere mensen in de opleiding zit. Eerlijk gezegd denk ik dat ik ook wel wat leeftijdsgenoten nodig heb om met plezier naar de opleiding te gaan en om de opleiding vol te houden.
Het jij een idee hoe de leeftijden liggen bij de deeltijd opleidingen?

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:00

het is zwaar maar niet onmogelijk. Ik betaal mijn paard zelf en daarbij heb ik momenteel elke dag stage. Mirk komt er iedere dag uit wat ik zeer belangrijk vind en we rijden er ook wedstrijden bij. Je moet er veel dingen om laten, maar het is dus niet onmogelijk!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:13

Ik doe nog geen opleiding dus ik zou je daar mee ook niet verder kunnen helpen. Maar ik heb meestal tegen 2 uur vrij soms wat eerder meestal wat later Haha! maar dan maak ik eerst mijn huiswerk, en daarna ga ik naar mijn pony. Mijn moeder en vader zeggen altijd. Je mag ponyrijden, maar zolang het op school allemaal goed gaat!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:22

Mijn ouders en zusje rijden ook paard, met als gevolg dat alle kosten van het paard dus naar m'n ouders gaan. Verder betalen m'n ouders ook nog allebei onze opleidingen dus eigenlijk heb ik totaal geen zorgen.

Qua tijd red ik het ook makkelijk, ik studeer journalistiek en ik moet zeggen dat ik erg weinig les heb in een week, en de hoeveelheid werk die ik thuis moet doen valt ook erg mee. Afgelopen jaar heb ik naast m'n studie dan ook nog 2 paarden per dag gereden. Nu richt ik me alleen op m'n eigen paard en omdat de 3 andere gezinsleden daar ook op rijden hoef ik niet elke dag en kan ik eventueel ook meer tijd aan m'n studie besteden.

DeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 16:26

zooo daar heb je heel erg geluk mee! Haha! Mijn ouders willen wel zo veel mogelijk mee betalen maar kunnen niet heel veel mee betalen...
Ik heb wel weer het geluk met een heel fijn baantje, waar ik hele handige tijden , ( van 5 tot half 10) kan werken en vrij veel verdien. Binnenkort ben ik weer jarig dus gaat het nog meer om hoog! Haha!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:41

[quote="DeBeer"]Woon je eigenlijk nog thuis of niet?[quote]

Ja ik woon nog thuis Lachen

DeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 16:51

ah okee! Haha! Ik zit ook erg te twijfelen of ik uit huis zal gaan of niet. Eigenlijk ga ik liever uit huis, maar dan zal het paard nog moeilijker worden vrees ik...

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:08

ik kon kiezen: uit huis en geen paard en geen auto of thuis en paard en auto??
Ik koos voor het laatste Knipoog

DeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 17:29

Ja klinkt heel logisch! Haha!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:59

SymO schreef:
ik kon kiezen: uit huis en geen paard en geen auto of thuis en paard en auto??
Ik koos voor het laatste Knipoog

haha, bij mij precies hetzelfde Haha!
Soms baal ik er weleens van, want opzich zou ik het huis ook wel uitwillen, maar dat ga ik financieel echt niet trekken. En elke dag fietsen naar mn paard ook niet Bloos

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:01

Hoe zit het eigenlijk met een rechtenstudie en over het algemeen hoeveel dagen naar school als je studeert ( op een universiteit dan he)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:06

Qua tijd kan ik het allemaal mooi redden, alleen met het geld zit t niet altijd even ruim . Dus af en toe is t wel ff zuinig doen maar ik heb t ervoor over

DeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 21:31

hee Romana ik ben ook erg geïnterreseerd in een rechtenstudie. Hbo rechten dan. Ik heb eigenlijk geen idee hoe veel uur dat gemiddeld per week kost. Volgens mij is het hbo rechten meer dan 20 uur per week zoals de opleiding sociaal werk, en volgens mij is uni studie nog meer uur als hbo rechten.
Maar ik weet het ook echt niet zeker hoor! Weet iemand hoe dat zit met hbo/ uni rechten?

craz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:37

_Romana_ schreef:
Hoe zit het eigenlijk met een rechtenstudie en over het algemeen hoeveel dagen naar school als je studeert ( op een universiteit dan he)

Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar wij hebben rond de 20u les per week.
Niet echt veel dus Haha!
Maar het is wel een blokrichting, dus heel veel studie thuis.
Mispak je dus niet aan het klein aantal uren les.
Ik denk wel dat je meer tijd hebt tijdens je studies dan wanneer je gaat werken.

DeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 21:48

20 uur is echt niet veel! Voor mijn idee is het altijd veel meer!!! Maar het klinkt wel aantrekkelijk! Haha!

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:34

En hopeveel uur per dag ga je naar school dan.. Van sommigen hoor ik van universiteit is een heleboel werk( ik ben wel goed in zelfstandig werken hoor, als ik t maar bij hou en alles goed plan) en daar heb je niet veel vrij, van een ander hoor ik weer dat diegene er bijna een fulltime baan bij heeft, dus wat is het nou Haha!

Moet sowieso nog 2 jaar vwo, dus ik weet niet of dat veel verschilt met de havo.. Maar goed daarna studeren en rechten lijkt me wel heel leuk.. dus was wel even benieuwd Haha!