Borstvest?! Jullie mening

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:35

Ik heb ook zo'n onding
Ook de schoft kapot

Nu andere dekens en is dat domme ding niet meer nodig.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:39

Ken ook iemand die zon ding had van imperial riding ofzo Tong uitsteken en ook hele schoft gekapot..Nu een passende deken en over is het Lachen

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:11

Ik heb geen idee waar iedereen het over heeft. Maar die van mij bevalt echt prima. Ligt het erniet aan dat jullie (misschien) een verkeerde maat hadden ofzo?? Ik gebruik de borstbeschermer al twee jaar en alleen maar positief hoor. En die van mij heeft al zo'n dun vachtje, als er iets niet goed zit dan hebben we al schuurplekken..

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:13

TequilaRos schreef:
Ik heb geen idee waar iedereen het over heeft. Maar die van mij bevalt echt prima. Ligt het erniet aan dat jullie (misschien) een verkeerde maat hadden ofzo?? Ik gebruik de borstbeschermer al twee jaar en alleen maar positief hoor. En die van mij heeft al zo'n dun vachtje, als er iets niet goed zit dan hebben we al schuurplekken..

jij hebt dan ook een goed merk Haha!
ik heb er ook geen last van...maar als hun de goedkope hebben...tjah dan heb je kans dat ze slecht zijn(je hoort me niet zeggen dat alle goedkope dingen slecht zijn he maar de meestte wel Haha! )

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:31

Nou dat ik weet was dat ding toen iig niet goedkoop Tong uitsteken.Zelfs nog een ander merk gehad en ander maat maar weer..maar goed is met alles de een is positief en andere niet Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:33

Dat ding van mij koste 50 euro
Laat ik dat voor zo'n stukje stof niet goedkoop vinden.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:38

runningkawa schreef:
Dat ding van mij koste 50 euro
Laat ik dat voor zo'n stukje stof niet goedkoop vinden.

ja oke dat is inderdaad best duur Schijnheilig
maar je hebt ook winkels die gewoon een prijs uitzoeken dat ze zelf leuk vinden....

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:44

Ik heb hem van de winter ook een tijdje gebruikt.
De deken zat net niet helemaal goed bij haar.
Dus de paarden-bh er onder gedaan als noodoplossing.
Geen schuurplekken op borst of schoft, maar door het elastiek om de buik net achter de schoft een rare kapotte vacht (net als honden de halsband te strak omhebben).
Hij zat niet te strak, maar doordat het elastiek was, dus die vacht.

En nu heb ik een andere deken gehaald, zodat die eerste niet weer ophoeft.

Een passende deken zal dus beter helpen dan een borst-beschermer.

sophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:09

chantal_cs schreef:
Rambo heeft een nieuwe deken, speciaal gemaakt voor paarden die veel in de stapmolen lopen. Heel de schoft is vrij. Je kunt deze deken ook gebruiken als onderdeken, de bovenste deken ligt dan wel zo ver van de borst af dat hij eigenlijk niet kan schuren.

Nope, dat werkt niet. Heb hem geprobeert, maar mijn paard bleef plekken krijgen op de schouders. Ik heb hem toen idd als onderdeken gebruikt, anders vond ik het niet warm genoeg.

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:34

AfbeeldingDit is toch die stapmolendeken ofzo Tong uitsteken

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:13

Ja die bedoelde ik inderdaad!

Ik zie net dat ik een enorme fout heb gemaakt in mijn vorige bericht...
Ik bedoelde natuurlijk dat de schouders vrij zijn en niet de schoft... Haha!

sophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 16:55

Jep, zo'n deken heb ik ook gehad. Maar ik had wel mijn winterdeken er overheen liggen en mijn paard kreeg er nog schuurplekken van... Verward

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:00

Lijkt me dat hij met zo'n stapmolen deken niet goed z'n hoofd naar beneden kan doen om te eten. Vind dat de meeste gewone dekens al te hoog zijn.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:04

TequilaRos schreef:

Ja ik heb hem ook al 2 jaar niks aan de hand werkt erg goed!!...

sophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:57

Anouar15 schreef:
Lijkt me dat hij met zo'n stapmolen deken niet goed z'n hoofd naar beneden kan doen om te eten. Vind dat de meeste gewone dekens al te hoog zijn.

In een stapmolen is het meestal ook niet de bedoeling dat ze gaan eten. Knipoog Haha!

Inca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 23:00

runningkawa schreef:
Ik heb ook zo'n onding
Ook de schoft kapot

Hier precies hetzelfde. Het merk weet ik niet meer. Het (on)ding stamt nog van uit de gulden tijd. Deze was in ieder geval niet geschikt voor bloedjes met smalle schouders...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 23:20

sophie schreef:
In een stapmolen is het meestal ook niet de bedoeling dat ze gaan eten. Knipoog Haha!

Dat snap ik Haha! Maar hier schrijven mensen dat je hem onder je gewone deken kan doen tegen de schuurplekken

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 19:54

Het ligt bij mij niete cht aan het niet passen van de deken maar aan de stof van de onderste deken.. wol dus.. heel ruw en daarom schuren de haren weg.. bij mij op stal had ook iemand een borstvest en die was er ook super over te spreken, maar hier hoor ik toch ook van veeldat ze er niet zo tevreden mee zijn..
Nog andere ideeen dan om schuurplekken te bestreiden, los van een passende deken.. (ligt aan het soort stof van de onderdeken.. )