Nichtje op pony laten??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:11

Dit heb ik dus ook, mijn vader die dacht; ach het nichtje kan best aardig rijden dus die mag wel samen met je zusje op David rijden. Hij heeft er zelfs nog constant bij gestaan (paardenpapa) en heeft haar lesgegeven.
Maar wij rijden op een hele andere manier dan hier op manege's wordt geleert. Dus mijn papa ging ff naar de wc en toen zou me nichtje ff laten zien hoe goed ze kon rijden; zaag, trek, ruk, pluk, schop hier, schop daar. Tada, in de krul getrokken.
Ik ben er 3 maanden mee bezig geweest me pony weer vertrouwen in mijn hand te geven. 1 ding is nu zeker; er komt geen kind meer op me pony!

Dus als jij het niet wilt; jammer voor je nichtje incl. familie. Ga gewoon heel sneaky een hele lange buitenrit oid. maken, blijf 3 uur lang weg. Dan is je nichtje weer weg en jouw pony heeft zijn beweging ook weer gehad Lachen

hilde66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 16:00

Laat je nog even horen hoe het is gegaan?

Rowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 17:36

Nou allereerst, ff de vraag van iemand hier beantwoorden. Het is echt Mijn pony, heb haar zelf betaald, betaal de stalling zelf enz, krijg wel es iets toegestopt hoor, maar het grootste gedeelte betaal ik zelf. Nou ik ben vanmiddag met dr naar de manege geweest, en haar ouders en de mijne kwamen op het idee om met de hond het bos in te gaan terwijl mijn nichtje en ik naar de paarden gingen. Dat vond ik al heel fijn, tenminste geen bemoeiers langs de kant. Ik heb dr toen uitgelegt waarom ik dr liever niet op rowy had, en ik heb wel het idee dat ze het begreep. Toen heb ik haar alle manegepony's laten zien en gevraagd welke ze het leukste vond. Dat werd larco (een dik en wollig lief fjordje). En daar heeft ze lekker een uurtje op kunnen rijden. Daarna samen Rowy gepoetst dus volgens mij is ze best tevreden. Ons pap mopperde nog wel naderhand, maar ja, hij kan dr toch niets meer aan veranderen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:38

Rowy schreef:
Nou allereerst, ff de vraag van iemand hier beantwoorden. Het is echt Mijn pony, heb haar zelf betaald, betaal de stalling zelf enz, krijg wel es iets toegestopt hoor, maar het grootste gedeelte betaal ik zelf. Nou ik ben vanmiddag met dr naar de manege geweest, en haar ouders en de mijne kwamen op het idee om met de hond het bos in te gaan terwijl mijn nichtje en ik naar de paarden gingen. Dat vond ik al heel fijn, tenminste geen bemoeiers langs de kant. Ik heb dr toen uitgelegt waarom ik dr liever niet op rowy had, en ik heb wel het idee dat ze het begreep. Toen heb ik haar alle manegepony's laten zien en gevraagd welke ze het leukste vond. Dat werd larco (een dik en wollig lief fjordje). En daar heeft ze lekker een uurtje op kunnen rijden. Daarna samen Rowy gepoetst dus volgens mij is ze best tevreden. Ons pap mopperde nog wel naderhand, maar ja, hij kan dr toch niets meer aan veranderen.

heel netjes opgelost Lachen

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:38

Gelukkig is het goed afgelopen, laat pap maar lekker mopperen, liever dat dan een dood nichtje (bij wijze van Knipoog ).
Vind het harstikke lief dat je een manegepony voor dr huurt.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:50

Super geregeld joh! En idd, als jij alles zelf betaald dan hebben je ouders echt geen recht van spreken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 20:29

Rowy schreef:

Ik vind dat je dat heel erg netjes hebt opgelost, en als je nichtje het er niet mee ens was geweest zou ze dat waarschijnlijk wel hebben laten merken. Goed gedaan OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 20:40

Jij bent echt lief voor je nichtje!
heel verstandig dat je haar niet op je eigen pony hebt gelaten!

Rowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 21:20

tnx voor de tips, en alles Lachen en fijn dat jullie het met me eens zijn!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:54

Als jij niet wil dat je nichtje op je pony rijd moet je dat ook niet doen...
Het is jou pony, daar hebben die ouders van dat nichtje toch niets over te zeggen Verward

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:57

JE bent heel lief en verstandig voor je nichtje !! vind het super dat je het zo gedaan heb heel verantwoordelijk. je ouders kunnen ook wel wat zeggen maar het is jou pony en als er wat gebeurd ben jij verantwoordelijk.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 22:22

heel verstandig en mooi opgelost zeg! (ik ben niet zo een kindervriend..)
volgens mij moet ik mijn nichtjes maar naar jou toesturen ofzo..Tong uitsteken
Ik vind het erg goed dat je je pony in *bescherming* hebt genomen, zo hoort het ook!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:11

Wow! Wat super zoet! Heel erg goed opgelost! OK dan!