Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
gabyfedde schreef:Valt wel mee hoor!
Is vanuit Utrecht met de trein 40 minuten, zonder over te stappen.
Echt een hele leuke en goede school.
Helicon kan ik niet aanraden, op Deurne na dan.
Rachel_T schreef:bedankt voor de informatie..
maar ik heb nog niet zoveel paardenscholen gehoort.
weet iemand die.??
bevoorbeeld richting de eigen pensionstal,
of richting de paarden masseur.
marije1987 schreef:Ik ken niet veel paardenscholen, maar ik wil je wel het advies geven om er goed over na te denken! Zie jij in paardenmasseur een gouden handel?
Siempie schreef:Tja het is maar net wat je er zelf voor over hebt. Ik ben nu 3dejaar aan de CAH en reis als ik naar school moet 5 uur per dag met het OV. Dronten is best wel te bereiken als je vanuit utrecht gaat.
Rachel_T schreef:jullie gaan steeds verder bij mij vandaan, haha
kijk het is wel zo dat je niet naar de plaats moet kijken.
maar als ik 2 uur moet reizen elke dag en dan nog is naar me paard,
red het nou al soms niet en me school staat achter me huis 2 min lopen.
kijk als ik van school ga ken ik met me scooter, heb daar wel 30, 40 min voor over.
maar geen paar uur dan red ik het niet meer met me paard.
sommige scholen hoef je maar 1x per week naar school en de rest stage
dan lukt het me wel om ver te reizen.
maarjah welke scholen.?
Rachel_T schreef:dromige ben ik niet,
ik wil gewoon graag verder in de paarden.
en ik zit te twijfelen tussen paardenhouderij en paardenmaseur.
dit gevoel heb ik al een jaar ofzo als het niet langer is.
en die AOC heeft die een site ofzo.?
kimbalover schreef:Jah het AOC heeft een site dat is www.aoc-oost.nl
daar kun je ook zien in welke plaatsen je de opleiding Paardenhouderij kunt volgen.
annepanne schreef:Wat heb je eigenlijk voor vooropleiding? Dat is natuurlijk wel handig bij het zoeken naar een vervolgopleiding!! Zelf heb ik eerst de mas in Barneveld gedaan, echt een super aanrader!!! Heb er paraveterinair gedaan dus geen paardenhouderij ofzo maar die opleiding is nu wel uitgebreid en er is een paardencentrum van ptc +(www.ptcplus.com). Dus vast super! Zit nu in Leeuwarden op het Van Hall en doe er paard en management o.a. Is ook leuke school maar de opleiding is duidelijk nog niet lang geleden opgestart!! Oftewel er zitten nog wat haken en ogen aan! We hebben wel elke week praktijk op het ptc+ in Oenkerk en dat hebben maar weinig HBO's!!