ramp opleren pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:31

Paljassofie schreef:
en ik heb het idee dat jij deze pony niet kent Verward
vraag maar aan Ilufprincess, zij kent hem beter dan jij en ze weet dat dit geen normale pony is. ( ofwel Verward aur)
ik heb nog een paar pony's ingereden en zien ingereden worden (dat wat meer) en zulk gedrag heb ik daar toch niet gezien

Dan heb je allemaal lieve paardjes gezien...

Maar waarom ging je eigenlijk naar de grote, nieuwe, onbekende piste om erop te zitten? Waarom bleef je niet in zijn vertrouwde, bekende longeerbaantje?

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 21:33

Richtje schreef:
Als ik eerlijk ben, zou ik er gewoon nog even niet weer op stappen. Eerst maar eens rustig longeren en aan het vertrouwen werken. Daarna rustig stap voor stap en onder goede begeleiding het opbouwen.

Succes!

weeral, zo een pauze heeft hij nu al 2keer gehad, ik dacht ook dat dat wat zou uithalen. En mijn papa zal hem gaan verkopen als ik er niet snel mee rijdt en dat wil ik niet.

ik ben echt radeloos( als dat het juiste woord is)

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 21:36

Sjonniej schreef:
Dan heb je allemaal lieve paardjes gezien...

Maar waarom ging je eigenlijk naar de grote, nieuwe, onbekende piste om erop te zitten? Waarom bleef je niet in zijn vertrouwde, bekende longeerbaantje?

omdat dat longeerbaantje heel erg klein is (eigenlijk veel te klein voor te longeren Scheve mond ), en een overdekte dressuurpiste wel wat handiger is in het begin

monteaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:38

Ik denk dat je behoorlijk onder stress staat door je vader! Misschien kan je een professioneel persoon vragen, je te helpen of t even over te nemen, en het dan aankijken. Succes!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 21:41

monteaura schreef:
Ik denk dat je behoorlijk onder stress staat door je vader! Misschien kan je een professioneel persoon vragen, je te helpen of t even over te nemen, en het dan aankijken. Succes!

mijn ouders willen geen prof. opleiding betalen, verstaanbaar want is heel duur en ik heb er zelf het geld niet voor.
mijn papa heeft het nog niet met zoveel woorden gezegd, maar hij laat het wel doorschijnen, en nog geen beetje. En ik ben het eerlijk gezegd ook een beetje beu, het lijkt alsof die ondankbaar is, zo voelt het toch, een luilekker leventje de ganse dag door, maar als hij dan eens iets moet doen laat hij het afweten. Zo voelt het tenminste, het is wrs niet zo, of mss wel , maar dat gevoel geeft het op den duur wel

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:44

Geloof me, ik heb meer/lastigere paarden gezien dan jouw pony (op basis van de info die jij nu hier geeft), daar durf ik m'n handen voor in het vuur te steken.

Die afrastering is niet ideaal, maar is ie wel eens over een hek heengesprongen oid? Zo niet zou ik het persoonlijk gewoon proberen in die longeerbak.
Dat ie klein is maakt weinig uit, des te minder vaart kan ie maken om jouw eraf te smijten.
Zie eerst maar es dat ie braaf wordt.

Tsja, en wat 'Iluffprinces'( Verward ) ervan zegt boeit mij eigenlijk niet zo. Ik ken haar niet, en wie zegt dat ze niet hetzelfde 'referentiekader' heeft als jij?

Ik vind het erg jammer dat je vader jullie zo aan laat klooien, eigenlijk nog verdraaid onverantwoordelijk van 'm ook.
Je hebt er zo ook niet veel plezier aan, het is gevaarlijk voor jouw, en je bent de toekomst van de pony aan het verpesten.
(ik heb zo'n verpeste, dominante rotpony gehad, net verkocht- na 1.5 jaar was ze eindelijk goed vertrouwd met kinderen, maar supermak zal ze nooit worden)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:46

Paljassofie schreef:
mijn papa heeft het nog niet met zoveel woorden gezegd, maar hij laat het wel doorschijnen, en nog geen beetje. En ik ben het eerlijk gezegd ook een beetje beu, het lijkt alsof die ondankbaar is, zo voelt het toch, een luilekker leventje de ganse dag door, maar als hij dan eens iets moet doen laat hij het afweten. Zo voelt het tenminste, het is wrs niet zo, of mss wel , maar dat gevoel geeft het op den duur wel

Zo denkt een pony niet

Je hebt gewoon te maken met een jonge pony die zelf wat onzeker is of niet snapt wat je van hem vraagt.
Ik denk dat je nu (even heel hard gezegd) twee opties hebt:
1. Hem opnieuw beleren met prof. hulp
2. Hem verkopen

monteaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:49

maar zo voelt het wel, Richtje!

En verder ben ik het volledig met je eens. Het klinkt nl heel simpel:

Als je geen professionele hulp wilt/kunt betalen, kun je beter een ander paardje wat al wel ingereden is kopen. Of toch gaan nadenken over hulp. En trouwens over dat hulp zo duur is, dat denk ik neit. Je kent mensen in de paardenwereld, neem ik aan? Er zijn vast mensen die jou kunnen helpen!

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:51

met een jonge pony te beleren heb je alleen maar heel veel geduld nodig. neem er lekker de tijd voor, want het lijkt net of je er haast mee hebt Lachen.

gewoon hangen en als hij dan braaf stil blijft staan belonen. en mensen er naast laten lopen.

hij is echt niet de enigste pony die volgens jouw gek is met inrijden.

en als het echt niet lukt dan zou ik hem gewoon verkopen en een paard kopen die al beleerd is aangezien je toch geen geld krijgt om je pony professioneel te begeleiden met inrijden.

ik heb geluk gehad met mijn pony dat hij superbraaf was.

veel succes verder in ieder geval Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:57

Paljassofie schreef:
omdat dat longeerbaantje heel erg klein is (eigenlijk veel te klein voor te longeren Scheve mond ), en een overdekte dressuurpiste wel wat handiger is in het begin

Maakt niet uit. Dat is tenminste bekent voor hem, door naar die grote bak te gaan heeft nog veel meer nieuwe en enge dingen!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:02

Mag ik vragen waarom jij het paard zo graag zelf in wilt rijden?

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 22:04

laat maar, ik denk dat ik niet meer in dit topic ga antwoorden, want de bedoeling is er helemaal niet meer duidelijk, het helpt me toch niet vooruit. Ik los het zelf wel weer op,
fie

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:05

Dat jij je nek breekt wil niemand, en dat is nou juist de reden dat bovenstaande tips worden gegeven.
Kan zijn dat jij liever iets anders had gehoord, tja.... wij geven onze mening.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:15

Als ik het goed begrijp is de bedoeling dat jij over een poosje een prettig rijpaard hebt. Dan zie niet in waarom jij van mening bent dat je dat het beste zelf kan doen. Volgens je profiel ben je 15 jaar. Waarom kun je niet gewoon accepteren dat er een hoop andere mensen zijn die een heleboel ervaring hebben in de paardensport en die jouw paard wél op een goede manier in kunnen rijden?
Daar krijg je een veel fijner paard voor terug dan op de manier die jij nu aan het proberen bent. Als jij je paard al 2 keer een pauze hebt gegeven tijdens het inrijden ben je zeker op de verkeerde manier bezig, en ik vraag me af wat je nog te wachten staat.

Nee meid, ga vooral zo door. En over een jaartje niet komen huilen dat het paard onhandelbaar is. Eigen schuld heet zoiets.

monteaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:19

Paljassofie schreef:
laat maar, ik denk dat ik niet meer in dit topic ga antwoorden, want de bedoeling is er helemaal niet meer duidelijk, het helpt me toch niet vooruit. Ik los het zelf wel weer op,
fie

je bent gewoon bang om in de hoek gedreven te worden door mensen die jou proberen te helpen, trek je niet al te veel aan, op internet zijn mensen vaak directer, en ik denk dat je wel veel aan de antw's hebt hoor!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:21

@monteaura: In een hoek gedreven? Dat zou ze eens bij haar paard moeten doen! Haha!
Zoiets heet gewoon eigenwijs zijn.

Helaas.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:21

Ik vind je wel heel naief, je kan best mensen vinden die best(en gratis ook nog wel) je paard wil en kan beleren.

Ik heb ook een tinker gekend die gewoon niet beleerd kon worden omdat zijn eigenaresse er gewoon niet veel ervaring mee had, hij is nu prima terechtgekomen omdat de eigenaresse slim heeft gedaan en profisionele hulp heeft gevraagd.

En je hoeft nu dus geen hulp meer, dan heb je idd 2 opties.
Je pony wordt verkocht, of het je hebt een vervelende pony waar je niks mee kan.

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 08:44

zo als ik wou vertellen
paljas is niet echt een normale pony...
nuja Scheve mond er bestaan er natuurlijk wel zo meer
maar ik denk dat sofie hem gewoon super graag ziet
en hem nooit kwijt wilt...
als ze hier een beetje met de waarheid word geconfronteerd,denk ik dat ze schrik krijgt ...dat niets zal lukken en dat jasje weg moet Scheve mond
mar wedden dat alles in orde komt

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 08:54

Ik zou nog even lekker wachten met het inrijden. begin daar lekker mee in het voorjaar. En doe tot dan aan veel tijd met hem door brengen, geef hem enorm veel aandacht, en laat inderdaad in die tijd merken dat JIJ de baas bent. Ik heb zelf een welsh cob hengst van nu 19 maanden. Ik heb hem vanaf zijn 8e maand, en ik heb ontiegelijkveel met hem doorgebracht, vanaf het moment dat hij bij mij is zit ik er iedere dag (soms wel 2x per dag.. ) en hij doet werkelijk alles voor me... als ik nu wel eens over hem heen hang, blijft hij gewoon staan, met zn oortjes naar voren, en draait zn nek naar mij toe zeg maar en gaatie likjes geven. En iedereen zegt nu al tegen mij, dat wanneer ik zo door blijf gaan met gek doen enzo (over hem hangen en dan zn buik kriebelen ofZo, eens een dekje erop met singel, deken er op enz,enz..) dat het geen probleem word met inrijden. Ik wens je er veel suc6 mee. Ik zou je best willen helpen, maar je woont een beetje te ver uit de buurt....

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 08:56

xtwisterx schreef:
Als ik het goed begrijp is de bedoeling dat jij over een poosje een prettig rijpaard hebt. Dan zie niet in waarom jij van mening bent dat je dat het beste zelf kan doen. Volgens je profiel ben je 15 jaar.

Opzich maakt de leeftijd niet uit, maar de ervaring die je daarbij hebt. Ik zelf ben ook pas 16, en heb een hengst van 19 maanden die ik zelf wil gaan inrijden (onder begeleiding) Maar ik heb wel al vaker pony's ingereden. Of pony's van niks naar wedstrijdklaar gereden. Puur en alleen voor mezelf, als ik fouten maak, wil ik er iemand bij hebben die mij op mijn fouten kan corrigeren. Verder ben ik niet echt bang dat het inrijden van mijn pony een probleem word, gezien hij nu al alles goed vindt wattik bij hem doe.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 10:08

Natuurlijk heeft het niet allemaal met leeftijd te maken, maar ook met ervaring:
xtwisterx schreef:
Waarom kun je niet gewoon accepteren dat er een hoop andere mensen zijn die een heleboel ervaring hebben in de paardensport en die jouw paard wél op een goede manier in kunnen rijden?

Alleen geeft de TS zelf al aan dat het inrijden niet lukt, dus mag ik er van uit gaan dat ze het beter aan iemand kan overlaten die meer ervaring heeft dan zij. Lachen

Het is jammer dat een hoop mensen zelf gaan prutsen met hun paard en er uiteindelijk een monster door creëren.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 11:27

xtwisterx schreef:
Als ik het goed begrijp is de bedoeling dat jij over een poosje een prettig rijpaard hebt. Dan zie niet in waarom jij van mening bent dat je dat het beste zelf kan doen. Volgens je profiel ben je 15 jaar. Waarom kun je niet gewoon accepteren dat er een hoop andere mensen zijn die een heleboel ervaring hebben in de paardensport en die jouw paard wél op een goede manier in kunnen rijden?
Daar krijg je een veel fijner paard voor terug dan op de manier die jij nu aan het proberen bent. Als jij je paard al 2 keer een pauze hebt gegeven tijdens het inrijden ben je zeker op de verkeerde manier bezig, en ik vraag me af wat je nog te wachten staat.

Nee meid, ga vooral zo door. En over een jaartje niet komen huilen dat het paard onhandelbaar is. Eigen schuld heet zoiets.

hier ben ik het helemaal mee eens.

en ik ben het er overigens niet mee eens dat die pony op 2 jaar en 3 maanden voor het eerst een zadel op z'n rug had, maargoed daarover verschillen de meningen...

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 11:27

ilufprincess schreef:
:j zo als ik wou vertellen
paljas is niet echt een normale pony...
nuja Scheve mond er bestaan er natuurlijk wel zo meer

Hoezo is het geen normale pony?

Ik heb even in haar profiel gekeken, en op die foto's lijkt het een hele leuke, vrolijke en vriendelijke pony. Tuurlijk zijn dat moment opnames, maar op die foto's zie ik er niets vreemds aan.
Het is gewoon een jonge pony....

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:04

Alle pony's zijn normaal Knipoog Alleen zijn de karakters verschillend.

Ik snap je vader niet, praat eens over met je vader dat je gewoon tijd nodig hebt, dat is waarschijnlijk al een klein stapje naar vooruit.

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:24

Richtje schreef:
Hoezo is het geen normale pony?

Ik heb even in haar profiel gekeken, en op die foto's lijkt het een hele leuke, vrolijke en vriendelijke pony. Tuurlijk zijn dat moment opnames, maar op die foto's zie ik er niets vreemds aan.
Het is gewoon een jonge pony....

ja idd
ziet er heel lief uit..
vanmorgen even wezen kijken Verward
hij is héél lief in omgang
maar als het op werken aankomt Verward
nuja..
ze komen er wel uit