voor mensen die eigen paard zelf moesten betalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:44

ik had het geluk dat zowel mn paard als alle nodige spulletjes(niet overdreven qua setjes etc maar zadel, hoofdstel, 2 dekjes, halster+touw, peesbeschermers, longeerlijn en poetskist met borstels erin) door mn ouders werden betaald

mn 2e paard kwamen de meeste spullen er 'vanzelf' in de loop vd tijd bij, toen mn moeders paard werd gekocht werd ook daar alles opnieuw bij aangeschaft(al werd ide gekocht incl zadel hoofdstel dekens etc) en nu ik mn jaarling heb, heeft ze t halster wat ze omhad toen ik dr kreeg kapotgetrokken, en die heeft dus een oud halster van desje om
wel heb ik alvast een hoofdstel gekocht, die wrsch later voor haar is(erg mooi met zilveren randjes en was extreem laag in prijs) en ik koop binnenkort een stuk of 6 dekjes in lieve baby-kleurtjes over van een bokker, omdat die lieve baby rose en baluw en zachtgeel enzo, strax zo leuk staan op een helemaal zwart paard Schijnheilig

maar ik denk dat je idd om het grote bedrag niet als te hoog op te laten lopen als je een paard koopt, je alles wat niet maat-gebonden is alvast van te voren kan kopen, dat scheelt toch een heleboel!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:46

ik heb een halster en halstertouw voor mijn paard en inmiddels ook wat dekjes... maar ik koop om de zoveel tijd eens wat.. Heb nog even Haha!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:49

Ik had al heel veel spulletjes toen ik m'n paard kocht, ding voor ding gekocht.......... Knipoog

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 16:00

Heel veel kleinere dingetjes had ik al wel van eerdere verzorgpony's etc (zoals sjabrakjes/halsters/poetspullen etc) maar de rest heb ik pas gekocht toen ik mijn pony al had.

Het scheelt dat ik hem als veulen kreeg van een paar mnd oud dus veel had ik nog niet nodig.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 16:03

in het begin was alles 2de hands, en door de jaren heen is dat allemaal vervangen voor nieuwe duurdere spullen. zadel en hoofdstel en dekens etc kochten we pas NA dat we een paard kochten. stel het past niet, dan zit je er mooi mee. en inderdaad, doos de jaren heen spaar je veel spullen van oude paarden en pony's op, en die kun je weer gebruiken voor nieuwe paarden.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:01

Ik had al het één en ander vanwege mijn bijrijdpaard. Maar ik heb mijn paard ook plotseling gekregen, dus kon niet van tevoren alles kopen. Gelukkig kon ik eerst wat spulletjes lenen van stalgenoten.

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:10

ik had alleen nog bortsels van mijn vroegere verzorgpaarden. maar ik had de mazzel dat mijn pony eerst nog bij de oude eigenaar mocht blijven staan, en ik alle spullen van hem mocht gebruiken. toen heb ik dingen als halster hoofdstel, zadel enzo gekocht

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:19

Ik reed eerst op de manege en was echt een penny-meisje.
Ik wilde een mooi halster en mooie poetstspullen. Deze dingen heb ik nog steeds. Het halster is uitgeleend aan een vriendin omdat Lady hem niet past. Over een jaartje past het veulen hem wel denk ik...maar waarschijnlijk heb ik dan al een andere Bloos

Verder heb ik alles stuk voor stuk gekocht, nu heb de meest dingen dubbel of in 3-voud Scheve mond . Lady is niet van mij....maar zo voelt het wel...ik ben er 7 dagen per week. Tja...dan voelt het wel als je eigen paard (dat zegt de eigenaresse ook...ze vraagt aan mij of ze mag mennen, fokken ect).

Even to the point.
Ik heb het dus in delen gekocht. En zou nu zelfs qua spullen 3 paarden van alles kunnen voorzien...dat zegt lijkt mij genoeg Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:28

Voor Dinkey had ik het belangrijkste al (had al jarenlang verzorgponies gehad dus had poetsspullen, halstertouw, longeerlijn) maar daar had ik niet zo veel voor nodig omdat toen ik hem kreeg, hij een veulen was. Ik had wel een halster maar die was veel te groot LOL Haha! Die heb ik dus nieuw gekocht toen hij uit het halstertje groeide wat hij omhad toen ik hem kocht.
Door de jaren heen heb ik van alles bijgekocht en voor mijn verjaardag en kerst gekregen: hoofdstellen, bitjes, tuig en kar, een zadeltje, longeersingel, bijzetteugeltjes dekens, peesbeschermertjes, dekjes en zelfs een pessoa Cool en dat allemaal in minimaat. Ik kan nix bedenken wat ik nu niet voor hem heb, wat ik ook voor mijn grote paard heb.

Met Suevo ging het anders, ik had een oude borstelset van Dinkey mee naar Spanje genomen en een halstertouw, een halster had ik nieuw gekocht en een longeerlijn (toen wist ik niet dat ik Suevo ging kopen maar ik zou wel veel paarden gaan doen dus dan had ik in ieder geval het belangrijkste zelf). Toen we Suevo kochten werden die spullen dus van hem, maar ik had ze stiekum alleen nog maar bij hem gebruikt omdat hij mijn lievelingspaard was, hahah hoe penny Slim Toen hij van ons was, heb ik daarna in Nederland voor de kerst alles uit mogen zoeken (hij was nog niet onder het zadel dus zadel en hoofdstel hoefde nog niet); bandages, dekje, longeersingel, bijzetjes had ik nog liggen en peesbeschermers en strijklapjes, en een zweetdekentje Lovers Dat was echt leuk, de paardenwinkel leegkopen, ik heb het lijstje nog bewaard Haha!
Ik leende een spaanse kaptoom van de mensen van stal (die heb ik later wel zelf gekocht), hoofdstel van een vriendin, later een zadel van de mensen van stal. Ik had wel een Spaans hoofdstel maar die kon je niet gebruiken met inrijden, dus hoofdstel leende ik totdat ik er zelf een had aangeschaft. Bitje paste hij van Dinkey (die is een breedbek en heeft ook 12,5). Maar ook voor Suev geldt, hoe langer ik hem had, hoe meer ik erbij kocht en kreeg Haha!