wat mogen jullie verzorgsters/bijrijders?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 12:45

tja dat verschilt dus enorm, van mij mag ze nog niet met royena buitenrijden (royena is nog al een muts buiten)
en springen mag ze alleen als ik dr bij ben.
verder vind ik het ook niet zo verstandig als ze gaat longeren.
maar verder mag ze wel gewoon rijden enzo Haha!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:51

Mijn bijrijdster mag haar poetsen en rijden. Longeren mag ze ook, maar doet ze niet zo vaak... Ze mag met haar lessen (doet ze dan ook) en in de binnen en buitenbak rijden. Ze mag niet alleen met haar over straat, daar ben ik bij. Ook met springen ben ik erbij, misschien dat ze dat op een gegeven moment wel alleen mag, maar nu nog niet.
Als er iets bijzonders is met rijden, dan spreken we dat samen af. Ze rijdt meestal gewoon verder met wat ze in de les heeft geleerd. Gezien ze van dezelfde instructrice les heeft als ik, zit dat automatisch op een lijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:44

Bijna alles, behalve VD en van het erf af (ze mogen dus niet de weg op)

Verder zijn ze verplicht met cap te rijden.
Als ze zelf ideeen hebben hoor ik die graag aan, en eigenlijk wordt bijna alles gevraagd *persoonlijk of via een briefje in de kast*

Owhja, ze mogen ook niet toileteren, dan doe ik Haha!

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 14:39

Bij mij mag alles.Ze gaat er mee om of dat het haar eigen paard is.
Het enige wat ik doe is het paard voeren en buiten en weer binnen zetten.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 14:44

Nee..Ze mag wel gewoon rijden, maar niet springen en zeker niet buitenrijden

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:35

Volgens mij zit je aardig met de gebakken peren als je paard aan de kletter gaat met je bijrijder(met een buitenrit) .Zowiezo denk ik aan mijn paard,maar ook aan de kosten die ik zou mogen betalen Lachen .De mijne mag alles behalve de weg op(en ze vind springen gelukkig helemaal niet leuk Nagelbijten / Gniffelen )

LoverBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 16:27

ik verzorg 3 pony's (wel kleine kleine,dus ik rijd er niet op). met 1 van die pony's mag ik alles mee doen, na buiten,knippen enz. die andere 2 staan wel bij die ene maar is van een andere eigenaar maar staat er alleen tijdelijk. daar mag ik ook wel veel mee, maar niet knippen enzo.

ik vind dat het aan de pony/paard ligt wat de verzorger wel en niet mag, 1 van mijn verzorgpony zou een meisje van 6 nog wel kunnen voorzorgen, maar een andere moet je echt wel 12 ofzo voor zijn (ik ben 13,5 jaar),want die is heel sterk en wild.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 11:33

Ik vind het idd een beetje onverandwoord om haar met royena buiten te laten rijden (omdat royena zo'n mafkees is buiten en suppersterk) omdat ze ook nog redelijk jong is.
En springen en longeren is het zelfde, daar is royena gewoon nog al moeilijk in....
maar dat licht ook aan de leeftijd, ik ben zelf 19 en ken royena door en door, zij rijd dr nog maar net, en royena zit vol met streken Tong uitsteken

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:37

Tja eigelijk bijna alles mits in overleg de eindverantwoording ligt namelijk altijd nog bij mij.