ik denk niet dat het daaraan ligt.. nog even en ik kan haar in en glazen kastje zetten
ingvdh
Geplaatst: 28-12-04 08:53
Ik zou een onderdeken kopen, die zijn ervoor gemaakt en een stuk aantrekkelijker in de prijs. Nu ga je dekens gebruiken voor iets die er eigenlijk helemaal niet voor gemaakt zijn.
Heeft je paard wel zoveel warmte nodig of is het een koukleum. Mijn paard is ook geschoren, loopt met een 300 grams deken op (loopt min 6 uur buiten per dag) en heeft het absoluut niet koud.
marloes-joy
Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-04 09:09
het probleem is dus (zoals ik al meerder keren heb uitgelegd!) dat een gewone onderdeken gegarandeerd schuurt. en daarbij dit een suggestie is, als noodoplossing, daar ik eigenlijk geen geld heb om nu een andere deken te kopen wat de enige deken die ik kan bedenken zou een rambo staldeken met nylon voering zijn. Bij ons op stal staan alle geschoren paarden onder minimaal 500 gram
supersambo
Geplaatst: 28-12-04 10:52
ik zou de dekens gewoon omdraaien denk niet dat dat zo'n probleem is en 500 gr lijkt mij ook wel minimaal voor een geschoren paard als het vriest..ik heb de rambo 370 gr turnout en een 200 gr onderdeken en ja ook schuurplekken maar die heeft ze ook van de teugels ben bang dat er niet veel aan te doen is..volgend jaar proberen om niet scheren
eveline_B
Geplaatst: 28-12-04 10:55
Ik zou er niet zo'n probleem van maken en gewoon de dekens omwisselen. Het dier staat toch op stal als ik het goed begrijp, dus hoeft de deken niet waterdicht te zijn.
Pava
Geplaatst: 28-12-04 11:59
Is het echt nodig om die Rambo Turnout over die Anky te doen? Het is nog geen -10, dus die Anky deken is toch warm genoeg? Mijn paard is ook geschoren, staat weliswaar in een binnenbox, maar redt het prima met de 360 grams Dominick. Pas als het echt heel koud wordt doe ik daar de Rambo onderdeken onder en ja, dan krijgt hij ook kalere plekken op de boeg, maar dat is niet anders. Als de temperaturen weer wat klimmen (-5 tot 0) gaat die onderdeken er weer onderuit.
masja
Geplaatst: 28-12-04 12:10
heb je het al geprobeerd om de dekens om te draaien? Ben benieuwd hoe dat gaat? Dus de turnout onder dan he?
Masja
Dees
Geplaatst: 28-12-04 13:16
Die Anky deken is een bovendeken, net als de Rambo Turnout; die zijn kwa pasvorm erop gemaakt een paard van de juiste maat te omvatten. Als jij dan zo'n buitendeken eerst op je paard legt, en dan een goede pasvorm deken op je paard+deken legt, is de buitenste deken altijd een maat te klein. Daarom krijg je schuurplekken; de buitenste deken verdrukt de onderliggende deken, en die schuurt aan je paard. Los van elkaar heb je twee prima dekens.
De oplossing is dus niet het zaakje omdraaien; immers, dan zal je zien en beleven dat Joy schuurplekken krijgt van de Rambo. De oplossing is of een grotere maat buitendeken, of een onderdeken (die zijn er kwa pasvorm op gemaakt iets kleiner te vallen dan de buitendeken).
Ik kan je uit ervaring vertellen dat de onderdeken van Rambo niet schuift. Hoe ze het bij Rambo voor mekaar hebben gekregen, ik heb geen idee. Maar ik was/ben er zeer tevreden over
Pascha
Geplaatst: 28-12-04 13:26
Ik heb ook een rambo onderdeken, bevalt super, er zit alleen een borstsluiting aan, en toch schuift die niet!! En dan zie ik anderen trekken met extra singels enzovoort voor de onderdeken. Ik snap ook niet waarom rambo niet schuift, en de rest wel!
Ineke2
Geplaatst: 28-12-04 14:26
Ik heb ook een Rambo onderdeken, schuift absoluut niet, maar ondanks dat Levi geschoren is heb ik nu alleen maar een staldeken van 300 grams op. Met de onderdeken eronder heeft hij het op dit moment veelste warm!
Nathalie84
Geplaatst: 28-12-04 16:59
Toen ik mijn pony's deed scheren kregen ze ook altijd kale plekken, mij heeft uierzalf (niet creme)goed geholpen. Ik heb het toen op de plekken gestreken waar het schuurde, je kunt het altijd eens proberen!! Succes ermee, ik denk dat je de dekens goed kunt omdraaien!
astridastrid
Geplaatst: 28-12-04 18:03
[edit]Dacht dat hem om de oudoor-versie van Anky ging