In de winter spuit ik de benen af zolang het niet vriest (dan kan ik toch niet rijden ) Anders altijd de benen, als het heel warm is heel het paard
curly2day
Geplaatst: 28-12-04 11:21
Ik spuit nu sowieso mijn paarden niet af, ze koelen dan veels te snel af, naar mijn mening. Zomers spuit ik ze ook nooit helemaal af ( bij stal alleen koud water). veel te koud op de rug en de lendenen, ik spons ze wel af zomers, zo kan het opgedroogde zweet ook niet gaan jeuken, ik doe het dan ook niet met als hoofdreden om mijn schimmel weer wit te krijgen, maar om het opgedroogde zweet weg te halen.
Ook heb ik geleerd dat je niet de bovenbenen zomaar van een paard moet afspuiten, ook dan koelen ze veel te snel af.
Fitzroy
Geplaatst: 28-12-04 12:45
Ik spuit nu niet af omdat hij hoest. Onder normale omstandigheden spuit ik 's winters alleen de benen af met warm water. Helemaal wassen doe ik alleen voor wedstrijden. Dan daarna onder het solarium of met 2 dekens op stal en het bovenluik dicht.
Anoniem
Geplaatst: 28-12-04 12:48
Ik spuit met dit weer niet af, ik heb alleen een buiten spuitplaats en heb geen zin in een grote ijsvlakte Ik denk ook niet dat de paarden er op zitten te wachten met dit weer.
Fitzroy
Geplaatst: 28-12-04 13:09
Niet met koud water, maar met de warme slang erop vinden ze het toch wel lekker. Fitz is echt een mietje met water maar warm water op zijn lijf vindt hij heerlijk.
Anoniem
Geplaatst: 28-12-04 13:18
Wij hebben hier geen warm water, alleen het grondwater wat we van 60 meter diepte omhoog pompen en ijskoud is. Een luxe binnenspuitplaats met warm water en solarium zou best lekker zijn Helaas denk ik dat Staatsbosbeheer het vast geen goed idee vindt
Maartje__
Geplaatst: 28-12-04 13:37
Ik spuit ook niet af, gewoon omdat we hier geen warm water hebben. Maar als ik warm water + solarium zou zetten, zou ik het wel doen.
Ineke2
Geplaatst: 28-12-04 14:22
Ik spuit niet af, ook de benen niet. Nergens voor nodig. Ik rijd met dit weer vaak in de binnenbak en dan ziten ze niet onder de modder.
Voor het hele lichaam vind ik het te koud nu. Zomers doe ik het trouwens ook weinig...eerder nog spons ik ze af, zodat het zweet weg is.
HaffieStef
Geplaatst: 28-12-04 16:46
Ik spuit in deze tijd niet af of hij moet echt in 25 cm modder hebben gestaan wat bij ons nogal eens voorkomt. Dan spuit ik zijn benen even schoon om mok te voorkomen.