Rijden jullie altijd met beenbescherming?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:41

Ik reed eigenlijk nooit met bescherming, maar nu ben ik harder aan het werk gegaan en zag ik soms wondjes op haar benen, dus nu rijd ik bijna altijd met...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:45

Altijd strijklappen achter (ook met losgooien en longeren).

Met springen wordt dat nog uitgebreid met peesbeschermers en springschoenen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:46

nee bijna nooit, alleen met springen en buitenrijden
worden ze hard van Knipoog

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 23:09

wij gebruiken ook Nooit beenbescherming gewoon omdat het paard op z'n eigen benen moet kunnen lopen.
Wel is er bij 1 paard die ik verzorg met losgooien en longeren etc dat hij springschoenen aan krijgt omdat ie anders z'n ijzers eraf trapt, maar verder nooit wat om de benen.

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 23:26

mijn paard heeft zwabberbeentjes, ik rij dus altijd met

*1: ik vind het mooi ivp setjes =D dus meestal peesbeschermers en soms bandages(maar in de zomer lijkt het me ook dat het zo warm word daaronder...)
*2: voor de zekerheid, =S ben nogal snel band van stel je voor dat... zeg maar, hij heeft het opzich niet heel hard nodig, maar het kan toch geen kwaad en ik vind het gewoon een fijner/veiliger gevoel om met te rijden...

xxx naomi

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 00:10

Nee rij haast nooit met bescherming, alleen met springen

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 00:21

Ik rij echt nooit met beenbescherming. Ik doe ook niet aan moeilijke dressuur ofzo en ik vind het ook nutteloos om het om te doen als het niet nodig is Haha! . Alleen voor de sier met kerst doe ik bandages om Bloos ....

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 00:22

op het moment niet. Vorig jaar heeft hij achter nog in de bandages gelopen, omdat hij het leuk vond zijn reet elke keer in de omheinig te parkeren als het moeilijk werd *LOL*
maar op het moment nergens geen last van.

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 00:25

Als ik buitenrijdt altijd, 3 in 1 beschermers.
Met dressuur soms meestal niet want dat is niet echt nodig het is alleen maar vervelend als ik ze onnodig om moet doen.

floek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 00:39

Ik rijd vooral met been beschermers als de bak vuil en glad ligt !( buiten piste)
Voor springen en buitenwandelingen doe ik ze ook altijd om .
Maar als de bak verder normaal ligt moet ze het zonder doen .

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 08:25

als de bak nat is rijd ik zowiezo liever zonder, want anders komt er zand onder de peesjes, wat nare schuurplekken kan veroorzaken!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:50

Jus_dOrange schreef:
Nee, bandages vind ik ondingen en nog slecht voor de benen ook. Ik vind dat een paard gemakkelijk op z'n eigen benen moet kunnen lopen zonder er vanalles omheen te doen.

Mee eens, tenzij; een paard strijkt, met de achter voor wil aan tikken of een andere hele goede reden.
Verder vind ik het best onzinnig, ondersteuning bieden kan het toch niet, en het word nog warm ook!
Ik denk dat een paard vaak ook wel zelf weet waar hij z'n voeten neer zet.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:56

Ik rijd ALTIJD met bescherming. zelfs als ik andermans paard rijd doe ik die peesbeschermers om. Strijklappen achter vind ik bij sommigen paarden nodig, maar dan moeten ze zichzelf echt aantikken (wat je pas hoort als ze kogelbeschermers om hebbe). Losgooien doe ik gewoon kaal.. maar met rijden heb ik ze maar al te graag om. Bandages hebben al ooit de benen van mijn fjord gered toen ze op hol sloeg en door een omheiding met prikkeldraad rende, als ze toen die dingen neit had omgehad was ze nu waarschijnlijk in de paardenhemel geweest.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:59

ik rijd soms met bescherming, legt eraan wat we gaan doen. gewoon rustig rijden in de bak of rustig buitenritje makkelijk zonder.
maar met springen of longeren of flink buiten rijden en hem laten gaan dan met voor bandages, want hij krijgt schuurplekker van kappen daar. achter zijn kapjes en soms voor springschoentjes.

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 23:01

Ik rijd en longeer altijd met bescherming alleen om de reden dat mijn paard echt nog een slungel is met rijden en soms niet weet waar hij ze benen neerzet.
Voor peesbeschermers achter strijklappen.
Bandages gebruik ik eigenlijk niet omdat bandageren niet mijn sterkste punt is

Met losgooien doe ik ook nog springschoenen om, zodat hij zijn ijzers niet kan aftrappen en peesbeschermers en strijklappen omdat de paddock lager ligt dan de randen van de paddock en hij zich anders kan bezeren.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 23:45

Ik rijd altijd met beenbeschermers, voor en achter, alleen als ik echt weinig ga doen doe ik alleen voor om.
Meestal rijd ik dan met peesbeschermers en strijklappen. Met dressuren heb ik ook wel eens bandages om, en met een oefencross of aangespannen wedstrijdje 3 in 1 beschermers en/of bandages.

Alleen tijdens de proeven heeft ze niks om, want dan mag het niet...

Los heeft ze zelden wat om, alleen als ze ergens vreemd is of met een vreemd paard los gaat.
Of als ik verwacht dat ze erg druk zal zijn.
Met longeren doe ik wel beenbescherming om.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 23:45

Ja, altijd, behalve tijdens de wedsrijden.

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 23:48

Altijd met peesbeschermers omdat ze nog wel eens haar voeten wil aantikken omdat ze ruime gangen heeft.
Met dressuren, longeren doe ik peesbeschermers om
Met losgooien niet.
Ze is nog jong dus springen doe ik nog niet met haar.
En ook wedstrijden rijden we nog niet en dan mag het zowiezo niet

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 01:06

Ik gebruik ze nooit. Ik heb wel peesbeschermers maar ze liggen in mijn kast te vergrijzen (ohnee ze zijn al grijs Knipoog ).

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 02:34

Nee eigenlijk haast nooit, ja wel eens met bandages, maar dat is meer voor de mooi.

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 04:25

Bijna altijd met getten, bij onze Fries is het nodig maar met onze Forester doe ik voor rustige ritjes tegenwoordig niets meer aan.
Hij is oud en wijs genoeg ondertussen, en als we geen ingewikkelde oefeningen doen kan hij zelf nadenken ^^ Op eigen beentjes lopen...
*rare redeneringen*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 09:23

ja, gewone peesbeschermers voor.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 10:24

Altijd eigelijk behalve op de wei of als ik het soms maar das weinig vergeet Bloos.Los het liefste met voor peesjes,springschoenen en strijklappen, rijden of met bandages of peesjes met strijklappen ..

En de eerste keer het zomer land op krijgt ze ook beschermers om .

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 10:40

ja met rijden/voor de wagen doe ik altijd peesbeschermers en strijklappen om (ze strijk, vandaar). Met een rustig stapritje/buitenritje doe ik ze meestal niet om.

Met losgooien en op het weiland ook geen bescherming, behalve wanneer ze voor de eerste keer weer het land op gaan.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 10:41

Ik rij altijd met peesbeschermers!!! Alleen met een dressurwedstrijd niet. Thuis, op les, springen dan altijd!!!