die bijbaantjes die zijn voornamelijk ponys inrijden .. na ja ik ga weer opzoek naar een pony
belinnie
Geplaatst: 26-12-04 11:51
Ik vind het nog steeds knap stom dat jullie dit alles zonder medeweten van de gemeente gaan doen.Ze komen er echt wel achter hoor,en dan kun je alles weer afbreken,let maar op.En dan????? Je kan ze beter inlichten,zodat je daar niet bang voor hoeft te zijn.Verder denk ik ook niet dat een caravan de inbrekers tegen zal houden.Als ze willen komen ze overal in,maar dit lijkt me wel wat makkelijk.Kun je niet een aparte afgesloten ruimte maken voor je zadels ed?Lijkt me wel wat veiliger.
shadowflower
Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-04 14:54
we hebben natuurlijl zadelkasten en ik ga er dan over denken een metalen te nemen .we gaan wel nu we dit soort reacties op bokt krijgen wat regelen enzo
Sjonniej
Geplaatst: 26-12-04 15:03
Ga je eigenlijk een stenen stalletje bouwen? Dan kan je daarin misschien beter ook een zadelkamer maken, daar kunnen ze het moeilijker uithalen als uit een caravan.
En nog iets; doe NOOIT de stal op slot waar je paarden in staan. Ik heb het hier ook pas weer gezien; mensen doen de deur op slot ivm. spullen etc. maar toen er brand uitbrak zijn ze 5 minuten bezig geweest om de deur open te breken!! Dus maak een apart kamertje waar je al je spullen in doet en hou de deur naar de paarden open. Dan kan je je paarden er tenminste meteen uithalen in geval van brand!
shadowflower
Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-04 15:08
we hebben een plastic schuilstal van 6 bij 3 daarin maken we dus 2 stallen ... en natuurlijk niet op slot .. we zetten een zadelkast in de caravan dus dat is redelijk veilig en er wonen veel mensen dus die zien het als er word gejat .iets van steen kunnen we ook niet bouwen omdat het niet mag van de gemeente
Sjonniej
Geplaatst: 26-12-04 15:12
Maar sommige gemeentes vinden een bak en die schuilstal ook een bouwwerk! Een menvereniging heeft zelfs zijn hindernissen (alleen palen met planken eraan) moeten afbreken; ze hadden geen vergunning gevraagt voor deze bouwwerken. En dat waren alleen maar een paar palen in de grond met planken eraan!
shadowflower
Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-04 15:16
tja.. gemeentes verschillen .. er zijn hier genoegt stallen die alle mest op het land gooien zonder een plaat eronder en daar word ookal niks van gezegt ... en naast ons staat ook een schuur dus over 1 schuilstal kunne ze niet zeuren
Sjonniej
Geplaatst: 26-12-04 15:17
Ik zou het echt wel navragen, niets is zo vervelend als alles weer moeten afbreken wanneer het er net staat. En vergeet niet; als je het achteraf aanvraagt zijn ze veel lastiger dan wanneer je het van tevoren aanvraagt.
shadowflower
Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-04 15:23
ok .. dankje ik zal erover nadenken ... maar mijn ouders moeten het er ook mee eens zijn...
Sjonniej
Geplaatst: 26-12-04 15:25
Ja dat is waar, maar ik denk niet dat die er blij mee zijn om het hele spul weer af te breken als het net weer overeind staat!