wie rijdt er endurance?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roofer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:38

En er meldt zich nog een bokker die het wil gaan proberen! Haha!
Ik ben van plan om komend seizoen in Austerlitz te starten als "probeersel".

Ik ben echt zo benieuwd hoe het is, kan niet wachten tot het zover is.

Jammer dat ik nog niet in de huiskamer mag, want ik lees al een hele tijd mee in het endurance topic. Bloos Ik ben zelfs zo gek geweest om een heel stuk van het allereerste topic te lezen (die van een jaar geleden, wie heeft er ervaring met endurance?) Daar heb ik wel een hele hoop info uit gehaald! Schijnheilig

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:44

griebels schreef:
Waar woon je Karin, je rijdt echt in een mooie omgeving

Dat is de Sallandse Heuvelrug, in de volksmond ook wel 'Holterberg' genoemd. Maar er zijn daar nog meer 'Bergen', echt een heerlijk gebied om te rijden! Cool

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:47

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:59

NienkeMulder schreef:
Ook allemaal even kijken in dit topic Lachen
[BM] info avond endurance

OK dan! Thanks Nienke!!! Was al weer bijna vergeten dat ik dat topic geopend had. Bloos

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 00:01

Roofer schreef:
Jammer dat ik nog niet in de huiskamer mag, want ik lees al een hele tijd mee in het endurance topic. Bloos Ik ben zelfs zo gek geweest om een heel stuk van het allereerste topic te lezen (die van een jaar geleden, wie heeft er ervaring met endurance?) Daar heb ik wel een hele hoop info uit gehaald! Schijnheilig

Wauw!!!! Goed hoor dat je je daar doorheen geworsteld hebt!!! Is een soort standaard werk geworden!!! Haha!

Roofer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 00:05

Haha, bedankt!

Niet dat ik hem helemaal heb uitgelezen, want wauw, wat is dat veel!
Jullie moeten er een boek van schrijven ofzo Knipoog

Beter nog: www.endurancevoorbeginners.nl???? Optie Knipoog
Zijn er goeie webdesigners onder jullie, anders bied ik me wel aan Lachen

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:35

Er is al best wel veel geschreven over endurance op verschillende websites en hier op bokt. De websites zijn wel zo'n beetje verzameld op de DER site. Als je de engelstalige meeneemt, dan kun je je lol voorlopig wel op Lachen http://www.deronline.nl

Hmmm die is nog steeds offline. Later nog maar eens proberen. Maar voorbeelden:

http://www.peelrand.tk Wedstrijdi n Wanrooy met extra informatie.
http://www.flyinghorse.nl
http://www.vet2000.be belgische endurance vereniging, onder actueel staan veel links.
http://www.fit-2-continue.com/
http://www.endurance.net/ amerikaanse site

Zo, en nu allemaal braaf gaan lezen En doorvragen natuurlijk, maar dan kun je wat gerichter vragen en dat is makkelijker voor ons...

Roofer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:58

Nou, dan ga ik die sites ook maar eens even doorspitten.
Ik heb al een hoop info bij elkaar "geschraapt" en ik moet zeggen dat mijn beeld van endurance en de voorbereiding/training voor zo'n rit al heel wat completer is geworden!

Bedankt!

shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 12:43

een vraagje !!

mijn paardje is nu 3 j en 7 maanden en ik wil pas met haar endurance starten als ze 5 j is omdat paso's laatrijp zijn en ik haar tijd wil geven !
nu zou ik graag al wat aan de training gaan doen door met haar te gaan wandelen aan het halster ( is tevens ook goed voor mijn conditie )
zou ik met haar 2 uur kunnen wandelen aan de hand of is dit nog te zwaar voor haar , volgens mij moet het kunnen , er zit tenslotte geen gewicht op haar rug want ik loop er naast !

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:48

Shana, stapritten is zo ongeveer stap 1 in de endurance training. Dus lijkt me geen probleem. Ik zou niet meteen 2 uur gaan wandelen maar opbouwen of zo. Lijkt mij geen enkel probleem.

En Roofer, de beste info krijg je door mee te doen!!! Training is voor elk paard toch weer anders en je paard moet ook aan het gedoe rond zo'n wedstrijd wennen. En je ziet bij anderen handige dingen die je al dan niet over kan nemen.
En je komt er dan achter of je paard makkelijker loopt alleen of juist met een ander paard. Hij moet leren niet meteen van kiet te gaan maar zijn energie verdelen en jij moet gaan aanvoelen wanneer ie moe is of zich niet lekker voelt. De training thuis is 1, dat is natuurlijk de basis maar de rest leer je echt op een wedstrijd. Maar goed beslagen ten ijs komen is altijd goed natuurlijk!! Het monsteren kun je ook al thuis gaan oefenen. Dat ie op een afstandje naast je blijft draven.

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:49

Hierbij wil ik even een hele grote waarschuwing plaatsen *zwaailichten, stopbord, gillende sirenes* aan iedereen die endurance wil gaan rijden.

Bezint voor gij begint !! Endurance is verslavend en een afkickcentrum is niet aanwezig !!!!

Na een jaar cold turkey hoop ik dit jaar ook weer mee te mogen doen

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:53

Tja, we hebben nog tegen je gezegt, volhouden wijffie, je bent er nu een jaar vanaf, geen grote afstanden meer afleggen met een trailer, niet meer je auto vol rotzooi, niet weer sjouwen met al die dekens en waterkoel dingen. Maar nee hoor, na een jaar kon ze er toch niet mee stoppen.......

Welkom terug!!!!!! Knipoog

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:55

Leuk, ik gun het je van harte. Ik hoop dat je echt weer gaat mee doen! Nog bedankt voor je kerstkaart!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 14:03

Hey Barabara, leuk dat het weer gaat gebeuren! Hoe is het de pony van dochterlief? Vind dat zo'n leuk beestje

Aan mensen die willen beginnen kan ik aanraden om eens mee te gaan als groom. Je krijgt echt een beeld van een wedstrijd en hoe dat zo'n beetje allemaal gaat, bovendien is het vaak heel leerzaam.

Roofer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:45

Arabendu schreef:
Hierbij wil ik even een hele grote waarschuwing plaatsen *zwaailichten, stopbord, gillende sirenes* aan iedereen die endurance wil gaan rijden.

Hahaha, ben bang dat het al te laat is! Haha!
Als ik jullie verhalen zo lees, dan krijg ik er alleen maar meer en meer zin in.

Ik ga zeker een rit meedoen dit jaar, misschien meerder als mijn pony er plezier in heeft.
Wil idd kijken of ik KWB 1 voor iemand kan groomen, maar ik weet nog niet zeker of ik dan kan.... even afwachten voor mij.
Als ik kan, dan laat ik het wel weten aan jullie.... als jullie een groom willen???

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:33

Als je dat tegen die tijd in het endurance topic op HK post is er vast wel iemand bij wiens grooms je meekan Lachen

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 09:45

Je kunt ook zowiezo in het topic van de HK komen. Kun je al van alles leren tussen het gebep en gemiep door!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:29

Roofer had geloof ik niet genoeg berichten om in de HK te komen, ze kan wel lezen maar niet posten.
@Roofer: Ik houd gewoon de datum van KWB vrij. Daar komt gewoon niets tussen...

Roofer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 19:54

Griebels, dat wilde ik ook doen...
Maar ik had me al ergens voor opgegeven toen bekend werd gemaakt wanneer KWB1 zou zijn
Weet nog niet of dat doorgaat....... dus er is nog hoop Lachen

*edit* ik heb idd nog niet genoeg posts..... nog een paar Lachen

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:55

Yeah genoeg posts en nu op naar de HK!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 16:15

Mn zus heeft wel eens een kennismakingsrit met ons ponyjte gedaan. Niet extra voor getraind of zo, hij liep em zo uit. Had aan het eind een lagere hartslag dan aan het begin (net zo als altijd bij de cross trouwens). Dit jaar wil ze waarschijnlijk wel weer een kennismakingsrit rijden. Ik ga meer voor het crossen, liever kort en snel dan zo'n eind rustig aan...

Roofer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 16:32

Ganna schreef:
Yeah genoeg posts en nu op naar de HK!

Hahaha, nou ik heb me aangemeld, nu nog bevestiging!

Ow, sorry, wel een beetje oftopic!

Roofer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:35

Jammer, ik mag nog niet in de HK, dus ik ga toch nog even hier verder....... Huilen

Ik heb maandag de spulletjes binnen gekregen van de DER!
Joepie, nu ben ik ook lid
Vandaag de startkaartaanvraag op de post gedaan naar de KNHS....
Nog even afwachten en dan kan ik me strakjes gaan inschrijven voor onze allee eerste endurance rit.

Heb er echt zo'n zin in.....
Whahahahahaha, ik heb het nog nooit gedaan en ben nu al niet meer te houden.

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:28

Ik dacht dat je 50 ebrichten moest ehbben voor de HK? Verward
Leuk hoor, echt lid!

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:39

Klasse 1 kan eigenlijk elk paard uitlopen zonder problemen.
Als de paden slecht zijn, kan je gewoon zelf bepalen hoe je er over heen gaat. Je bepaalt je eigen tempo, als is er wel een minimum snelheid.
www.deronline.nl is de site en die doet het volgens mij gewoon.
Het lijkt mij ook best leuk om weer te starten, heb al eens gereden.
Maar mijn IJslander kan niet draven aan de hand (draaft pas sinds een jaar, en alleen voor de kar) en dat kan dus problemen geven met de keuring als hij alles door elkaar heen gooit. En dat je wordt afgekeurd.

Maar ik heb ook weer even op de site gekeken, maar ik vind het eigenlijk behoorlijk duur. Je lidmaadschap wat je moet betalen en dan nog eens elke rit die je wilt gaan rijden. Per rit ben je ongeveer 23 euro kwijt! Dan nog elke keer de trailer huren, etc. Moet je zien wat je dan kwijt bent voor een dagje rijden.
Dat word mij echt te gek, dus ik blijf wel lekker voor de hobby boscrossen.