Stap jij overal op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:28

ik stap eigenlijk ook overal op. Vind het zelfs leuk! Ook uitdagende paarden...doe dan wel altijd een cap op en wil weten waarom.....ben niet bang maar wil onnodige risico's voorkomen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:30

Ik stap vrij makkelijk op een vreemd paard. De echte gekkenhuizen laat ik voor een prof staan, maar die kom ik maar heel weinig tegen Knipoog
Ik weet dat ze me er niet zomaar afkrijgen en ben niet snel bang van een paard, maar er zijn uitzonderingen. Paarden die zich achterover laten vallen laat ik liver voor een ander staan, dat vind ik echt te link...Maar een lastig of groen paard doe ik niet zo moeilijk over.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:31

Het ligt er bij mij echt aan! Er zijn maar een stuk of drie paarden waar ik zo op zal stappen bij ons op stal. Ik heb het daar niet zo op, en voel me al gauw zwaar gehandicapt op een ander paard Haha!
Zo deden we laatst voor de gein eens aan paardenruil op een avond en ik zat op een paard van 1.70 die van mij is grote E-pony. Nou kon dr werkelijk niet op draven, hij gooide zo hoog op het leek wel of ik aan het lichtrijden was op een trampoline. Heb me rot gelachen!!!
Maar ik ben nu net weer een jaartje back in the paardenwereld, dus doe het lekker rustig aan. Heb mn handen al vol aan mn eigen beesie.
XXX Mariek

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:32

gomir schreef:
Ik stap vrij makkelijk op een vreemd paard. De echte gekkenhuizen laat ik voor een prof staan, maar die kom ik maar heel weinig tegen Knipoog
Ik weet dat ze me er niet zomaar afkrijgen en ben niet snel bang van een paard, maar er zijn uitzonderingen. Paarden die zich achterover laten vallen laat ik liver voor een ander staan, dat vind ik echt te link...Maar een lastig of groen paard doe ik niet zo moeilijk over.

idemdito dus maar ben zo'n extreme paarden ook nog niet tegengekomen.....

HorseyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:33

ja hoor ik stap overal wel op

gewoon weer een nieuwe uitdaging Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:38

Nee........... steigeraars stap ik niet op!

de rest niet altijd zonder zorgen.... maar als het moet dan stap ik wel op

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:41

als ik weet dat een paard stout is stap ik er niet op.
maar als er bij ons op de manege een paard of pony van de handelaar komt moet ik er wel eens op. heb ik ze nog niet zien lopen maar stap ik er wel op. maar wel in bij zijn van iemand anders. meestal zijn deze paarden heel braaf

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:47

Nee, ik stap niet op totaal vreemde paarden. Dan wil ik eerst zien hoe ze bij iemand anders zijn.
En verder gewoon niet op de zgn. 'rotbokken' die geen gelegenheid onbenut laten om je op de een of andere manier in het zand te krijgen.
Vroegah vond ik dat een uitdaging, tegenwoordig ben ik wat zuiniger op mijn lijf (het feit dat ik al ruim 10 jaar paard rij zonder ooit iets gebroken, gescheurd of gekneusd te hebben wil ik graag zo houden Haha!)

GB_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:51

Ik stap bijna overal wel op. niet op van die helemaal geflipte rodeo paarden. vind ik gevaar voor eigen leven. ben niet bang om te vallen. en ook helemaal niet snel bang voor een paard Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 10:11

Vroeger stapte ik overal op, de nieuwe manegepony's probeerde ik altijd uit. Nu echt niet meer... Ook ik voel me fijner op pony's, daar stap ik dan meestal ook wel op. Maar zoals al eerder werd gezegt, verstand komt met de jaren Haha!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 10:18

ligt eraan..
Als ik de pony "op de grond" al niet leuk vind(dus echt niet mag).. heb ik er geen zin in om er op te stappen...

Tijd terug was er een nieuw paardje bij waar ik reed ebony(of ie) genaamd(jaar geleden alweer)
paardje wa shelemala geweldig Clown
Eigenaresse stapte erop en na 1 rondje was ik er heilig van overtuigt dat ik er in mijn les(2 dagen later) ook opwou.. Zo gezegd zo egdaan.. 2 dagen later zat ik erop Haha! en helemaal geweldig Clown

maarja... Nu zal ik niet zomaar mer ergens opstappen Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 10:27

ik niet zo snel, hoe kun je nou op een paard stappen als hj jou niet vertrouwd, is vragen om ongelukken, daarom doe ik altijd eerst grondwerk.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 10:30

Normaal gesproken wel... maar met mijn rug-gedoe niet meer Scheve mond
Al zou ik het nog wel willen Haha!

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 10:59

HorseyLover schreef:
ja hoor ik stap overal wel op

gewoon weer een nieuwe uitdaging Lachen

Ik ook Knipoog

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 11:08

nee ik stap tegenwoordig niet meer snel op een paard wat ik niet ken,
maar dat is eigenlijk zo geworden sinds ik een kind heb,
je gaat ineens de gevaarlijke dingen bedenken en wat er wel niet gaat gebeuren,
voordat ik een kind had, had ik gezegt ja hoor,
ik stap er wel op Clown

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 11:11

Vroeger wel, nu niet meer. Op een braaf paard wil ik nog wel stappen maar ik heb geen zin meer in echte heethoofden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 11:24

Ik stap overal op, behalve op kreupele paarden en ben daardoor eens een leskaart kwijtgeraakt op een manège, maar dat kan me niet schelen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 11:25

in principe stap ik op alles met een stokmaat ONDER DE 1.60... ik durf dus niet op grote paarden... Haha!

Als ik op een groot paard zou stappen, dan vraag ik toch wel of de eigenaresse er in het begin blijft bij lopen, tot ik me zeker genoeg voel...

Uiteraard draag ik altijd wel mijn capje... Haha!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 11:31

Nee, ik vind het eng om op vreemde paarden te rijden. Wil eerst weten of zien hoe ze zijn maar dan nog vind ik het eng om erop te gaan. Er is nog nooit iets engs gebeurd ofzo maar ik vertrouw vreemde paarden gewoon niet snel. Ik heb nu gewoon mn eigen paardje dus het komt niet vaak voor dat ik op vreemde paarden rijd Lachen

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 11:32

ja hoor, maar dan altijd met cap, en als het een echt 'gevaarlijk' paard is, dan bedank ik ook Haha!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 11:34

Tegenwoordig houdt ik me liever heel om mijn eigen dieren te kunnen rijden. Ik ben tegenwoordig wat sneller angstig, vroeger stapte ik echt overal op. Nu stap ik nog steeds wel op jonge gekke dieren, zolang ze maar van mezelf zijn.

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 11:41

vroeger stapte ik overal op.
Als er in les een manegepaard of een eigenaarspaard die in de manege meeliep eventje wat 'wild deed'.
dan was ik altijd het slachtoffer of deze weer rustig te krijgen

ook inrijden voor wedstrijden enzo, deed ik heel graag.

Nu vrees ik dat ik mijn veelzijdigheid kwijt ben door heel de tijd op eenzelfde paard te rijden. Nu zou ik nog eens nadenken (vroeger dus niet)

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 11:47

ik stap vrijgemaakelijk ergens op als ze me vragen of ik die even wil rijden maar ik draag altijd een cap gewoon voor de veiligheid.... en ik vraag altijd eerst wat het paard kan doen!! maar het is toch niet altijd voorspelbaar wat er gaat gebeuren

maar ik vind dat je zo wel leert als je veel verschillende beessies rijdt

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 11:48

Als het een braaf paard is wil er er best op rijden, maar zodra hij in staking gaat, bokt, stijgert oid. bij zijn eigenaar zwaai ik ze goedendag.
Ik paardrij voor me plezier, niet om een of andere rotknol aan het lopen te krijgen...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 11:53

ik stap wel snel op een ander of vreemd paard maar niet als ze levens gevaarlijk zijn. Vorge week belde de eigenaar van stal nog dat er een nieuw handelspaardje binnen was gekomen, of ik die niet in de springles wou rijden savonds, ja tuurlijk wil ik dat, leuk Haha!