Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nolita schreef:Bijrijder:
- Boven de 16 á 18 jaar
- Verantwoordelijker
- Zorgt in meerdere aspecten voor het paard
- Betaald (mee) aan het paard
Verzorgster:
- Onder de 16
- Wordt niet al te veel verantwoordelijkheid van verwacht
- betaald niet mee aan het paard
Maar dat is natuurlijk mijn beeld!
Ik heb het altijd m'n verzorgpaarden genoemd...
), hoe moet ik dat dan noemen? Het gaat verder dan een verzorg- of bijrijdpaard.
Het meest logische
Effy schreef:Ik heb eigenlijk nooit echt nagedacht over wat voor term ik nou moest gebruikenIk heb het altijd m'n verzorgpaarden genoemd...
Ik heb best veel verschillende verzorgpaarden gehad, en op allen reed ik ook les en met sommigen ook wedstrijden. Maar ik heb nooit één cent hoeven betalen, voor geen één. Bij twee van m'n verzorgpaarden kwam het zelfs voor dat ik meer reed dan de eigenaresse zelf.
Ook heb ik 8 maanden een paard gereden voor de staleigenaar. Elke dag rijden, ongeveer 3x per week lessen en ook wedstrijden starten en nooit een cent hoeven betalen (nu ik het opschrijf besef ik ineens dat ik best een lucky bastard ben), hoe moet ik dat dan noemen? Het gaat verder dan een verzorg- of bijrijdpaard.
Voor mij zijn het gewoon verzorgpaarden. Zodra ik moet betalen zou ik het denk ik automatisch als bijrijdpaard gaan zien.
(ik dus zo denken: sinds wanneer is een Shetlander een gelderse tuiger) bleek het dus dat dat een apart paard was en dat hij samen IN de stal bij het Shetje stond. Het Gelderse paard mocht ik ook berijden/verzorgen, dus daar had ik wel geluk mee!!!
.
.