verschil verzorgpaard en bijrijdpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:25

Voor mij is het hetzelfde Lachen

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:45

Ik denk dat het t zelfde is alleen dat je met een bijrijdpaard zegmaar meer verantwoording hebt dan met een verzorgpaard, ofzo, maar eigenlijk is er geen verschil vind ik.

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:47

Ik heb een bijrijdverzorgpony, hahaha Haha! ik doe heel veel met hem, de eigenares heeft heel weinig tijd, dus die rijdt er af en toe nog eens op, ik betaal ook een beetje mee in de kosten, dat is niet veel(€15 p/mnd voor de ijzers/voer)

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:32

Ik denk dat het hetzelfde is...ik mag op mijn verzorgpaarden rijden, en verzorgen, of ik moet een uitzondering hebben....ik heb gewoon verzorg en bijrijd door elkaar, maar volgensmij is verzorgpaard voor een beetje stappen en poetsen en bijrijdpaard om op te rijden.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:36

Bijrijdpaard is vor mij opzadelen, rijden en weer wegzetten.
Verzorpaard mest je ook de stallen, knuffel je wat mee enz enz.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 22:57

Nolita schreef:
Bijrijder:
- Boven de 16 á 18 jaar
- Verantwoordelijker
- Zorgt in meerdere aspecten voor het paard
- Betaald (mee) aan het paard

Verzorgster:
- Onder de 16
- Wordt niet al te veel verantwoordelijkheid van verwacht
- betaald niet mee aan het paard

Maar dat is natuurlijk mijn beeld! *LOL*

Ik ben nog geen 16, rijd en verzorg wel een friese hengst (ik mag hem als eigen paard beschouwen) betaal ook de hoefsmid, wormkuur en soms ook nog het voer enz. De eigenaar (oude stiefvader) is bang voor paarden. En als ik niet kom krijgt ie ook geen beweging en als ik het niet meld ook geen voer, ik heb eigenlijk wel een hele grote verantwoording ervoor, er word dan ook verwacht dat ik elke dag kom Schijnheilig

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 00:17

Ik heb eigenlijk nooit echt nagedacht over wat voor term ik nou moest gebruiken Tong uitsteken Ik heb het altijd m'n verzorgpaarden genoemd...

Ik heb best veel verschillende verzorgpaarden gehad, en op allen reed ik ook les en met sommigen ook wedstrijden. Maar ik heb nooit één cent hoeven betalen, voor geen één. Bij twee van m'n verzorgpaarden kwam het zelfs voor dat ik meer reed dan de eigenaresse zelf.

Ook heb ik 8 maanden een paard gereden voor de staleigenaar. Elke dag rijden, ongeveer 3x per week lessen en ook wedstrijden starten en nooit een cent hoeven betalen (nu ik het opschrijf besef ik ineens dat ik best een lucky bastard ben Bloos ), hoe moet ik dat dan noemen? Het gaat verder dan een verzorg- of bijrijdpaard.

Voor mij zijn het gewoon verzorgpaarden. Zodra ik moet betalen zou ik het denk ik automatisch als bijrijdpaard gaan zien.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 00:28

Bijrijdpaard Poetsen, Opzadelen, Rijden, Afzadelen, ff naverzorgen
Verzorgpaard ALLES

maar het is natuurlijk bij sommigen zo, dat bij de een moet je er voor betalen om een paard te berijden, bij de ander krijg je geld toe omdat je het paard berijdt/verzorgt.. Of meestal gewoon niets Tong uitsteken Het meest logische Tong uitsteken

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 09:16

Effy schreef:
Ik heb eigenlijk nooit echt nagedacht over wat voor term ik nou moest gebruiken Tong uitsteken Ik heb het altijd m'n verzorgpaarden genoemd...

Ik heb best veel verschillende verzorgpaarden gehad, en op allen reed ik ook les en met sommigen ook wedstrijden. Maar ik heb nooit één cent hoeven betalen, voor geen één. Bij twee van m'n verzorgpaarden kwam het zelfs voor dat ik meer reed dan de eigenaresse zelf.

Ook heb ik 8 maanden een paard gereden voor de staleigenaar. Elke dag rijden, ongeveer 3x per week lessen en ook wedstrijden starten en nooit een cent hoeven betalen (nu ik het opschrijf besef ik ineens dat ik best een lucky bastard ben Bloos ), hoe moet ik dat dan noemen? Het gaat verder dan een verzorg- of bijrijdpaard.

Voor mij zijn het gewoon verzorgpaarden. Zodra ik moet betalen zou ik het denk ik automatisch als bijrijdpaard gaan zien.

Ik weet het dus ook niet echt, ik noem mijn ponytjes ook verzorgpony's, ik heb gewoon wel eens gezien, waarbij ze zei dat je de stalkosten moest delen (alleen de stalkosten dus) (dit was trouwens voor 18 jaar en ouder) maar op die manege (ik rij er ook) kostte de stallen 250 euro, en als je dat paard wou verzorgen, moest je dik 15 euro meer betalen dan de helft! Maar die advertentie, die staat er nu nog steeds...en een half jaar geleden begon ik met zoeken...

Maar mijnes kwam heel snel, zondagavond had ik mijn advertentie neergezet, en maandagavond kreeg ik bericht, dat is dus eigenlijk zowiezo al geluk! Het was dus een Shetje, en ik vroeg om meer informatie, stuurde ze informatie over een Gelderse tuiger Verward (ik dus zo denken: sinds wanneer is een Shetlander een gelderse tuiger) bleek het dus dat dat een apart paard was en dat hij samen IN de stal bij het Shetje stond. Het Gelderse paard mocht ik ook berijden/verzorgen, dus daar had ik wel geluk mee!!!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:51

Voor mij is een bijrijdpaard ook alleen maar rijden. Bij een verzorgpony denk ik dan weer meer aan een paardje dat je poetst, mest, rijd, etc. Gewoon alles dus. Ik heb het zelf ook altijd over me verzorgpaardjes. Of je voor je verzorg/bijrijdpaardje moet betalen of betaalt worden hangt helemaal van de situatie af vind ik.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 23:24

Bijrijdpaard denk ik vooral aan het rijden van het paardje, en dan serieus rijden (dus niet beetje lollig hobbelen) en daarnaast gaan mijn gedachten dan ook gelijk uit naar een bedrag dat door de bijrijder wordt betaald per maand.

Verzorgpaard gewoon verzorgen, niet het rijden, maar de rest er om heen, en niet het betalen van een bedrag erbij...

Zo zie ik het Lachen

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 23:30

Vaak is het dat het bij een verzorgpaard meer om de verzorging gaat..Poetsen wandelen ed..bij een bijrijdpaard gaat het vaak om de beweging..omdat de eigenaar bijv. 3 dagen in de week geen tijd heeft om te rijden Knipoog.
Maar het kan ook allebij..ik heb 4 verzorgpony's maar mag er zoveel als ik wil op rijden Knipoog.
Maar ik vind verzorgpony gewoon leuker klinken dan bijrijdpony Haha!