Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lusitana schreef:Jammer dat zo´n paard dan bij zijn begeleider wegrent ipv er naar toegaat voor steun als het nerveus is. Dat geeft wel te denken. Ik zette mijn paarden eigenlijk nooit vast om op te tomen. Nooit problemen mee gehad, maar misschien mazzel?
callippo schreef:Ehm, als je het iedere keer moet herhalen, lijkt het mij niet echt effectief... En als het paard ervan moet 'schrikken' om op te letten, gebruik je naar mijn mening de verkeerde hulpen hoor.
Scum schreef:Als mijn paard op de trailer staat en ik ga hem zijn hoofdstel aandoen, dan krijg ik zowat alle hoeken van de trailer te zien.
.
, maar wees dan ook zo eerlijk om jezelf eerst af te vragen of hij jou wel voor de 100% begrijpt! 

Neonlight schreef:Dan mag jij het op een andere manier proberen, maar ik denk dat je leven dan niet veilig is. Deze merrie is gruwelijk lenig, zet zich zo dubbel en plet je dan, omdat ze gewoon niet op je let. We hebben veel manieren geprobeerd, maar dit is toch echt de meest effectieve. Paard wil niet graag schrikken, dus let het daarna wel op. Maar natuurlijk belonen we goed gedrag wel!