Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Quirinake"]
...Dat vind ik nogal bruut gezegd hoor! Mijn ouders hebben het ook gehoord dus ik verkoop hier geen leugens..
[/quote]
Als je niet tegen glasharde eerlijkheid kunt, dan moet je niet op een paard stappen. Als je te teerbesnaard bent heb je niets bij paarden te zoeken. Mensen die goed met paarden kunnen omgaan, kunnen dat doorgaans niet met mensen. Misschien iets om in je achterhoofd te houden.
Ik heb jaren in Duitsland gelest en daar onder meer geleerd dat je niet met je instructeur in discussie moet gaan. Klep dicht en rijden. Als ik er afviel begon hij te schreeuwen of hij een naald moest halen om mij er weer op te krijgen. Ik heb er heel veel van geleerd. Manier van instructie waar menigeen in Nederland aardig van kan leren.
[quote="Quirinake schreef:...
En niemand kan hem goed verdragenIncl. mij maar ik doe er gewoon normaal tegen
Cassidy schreef:Als het niet klikt met een instructeur moet je er ook niet gaan lessen. Ook niet als de eigenaresse van je bijrijdpaard dat vraagt.
En laten we het er maar niet over hebben of het normaal is dat je hem hier op het internet een beetje loopt zwart te maken....
Quirinake schreef:Wat vinden jullie hier nou vanJe moet toch je handen boven de schoft houden en alles onopvallend doen eh :
. Durf ook eens wat duidelijker te zijn als het nodig is. Nieke schreef:Ik denk dat je Uben zijn manier van lesgeven niet goed begrijpt. Ik volg namelijk ook les van hem in de club. In het begin was het ook even slikken, maar ondertussen loopt mijn paard veel beter bij hem. hij is vooral springgericht. menig topruiter heeft bij hem les gevolgd en waar denk je dat Dirk de Permentier heeft leren springen??? Hij vraagt dat je contact hebt met je teugels, maar als jij dat opvat als gaan 'trekken,tegenhouden, zo kort mogelijk bij je' begrijp je het verkeerd. Losrijden met langer contact en wanneer je de teugels op die manier opneemt nadien , moet je je handen dragen, waardoor het paard achteraan meer moet stuwen en dat hij zo in je hand valt. Veel cirkels, hij heeft een hekel aan constant rondjes rijden op de hoefslag. controle over je paard...buiging, cavalleti, tempo, kunnen terugrijden...
doe eens de moeite om naar hem te luisteren en haal datgene er uit wat je nodig hebt, dat doe ik ook...succes gegarandeerd
Cassidy schreef:Als het niet klikt met een instructeur moet je er ook niet gaan lessen. Ook niet als de eigenaresse van je bijrijdpaard dat vraagt.
En laten we het er maar niet over hebben of het normaal is dat je hem hier op het internet een beetje loopt zwart te maken....
Ik vind zwartmaken helemaal iets anders, ik vind dat je dat doet als je zegt dat die persoon niet deugt en zijn manier van lesgeven ook niet! En als je goed leest doe ik dat ook niet..Ik stel zijn manier van lesgeven in vraag. Ik maak hem niet zwart...
Nieke schreef:Vandaar mijn reactie....
Zelfde mening toegedaan.
rough_rider schreef:ik moet nieke gelijk geven ! ik zit in dezelfde club . en er zijn velen die int begin niet goed konde opschieten met m . maar zijn manier van lesgeven heeft me tot een niveau van springen gebracht van L naar M op een jaar tijd als ge iets wilt leren moet ge eerst en vooral open staan en niet met een vooroordeel naar de les komen . by the way : een dressuurpaard is toch niet nodig dat die springles krijgt ? ( graptjen ) wij krijgen ook nogal wat te horen van hem maar das om de les wat ontspannender te maken . maarja iemand die nog nooit lesgegeven heeft kan daar moeilijk over meespreken ?? ge moet u eens in de plaats zetten als ge als lesgever daar int middenstaat en ge probeert iemand iets bij te brengen wat goed is voor paard en ruiter .
Frieke schreef:Moest je je paard ook heel laag rijden?
Nieke schreef:Ik denk dat je Uben zijn manier van lesgeven niet goed begrijpt. Ik volg namelijk ook les van hem in de club. In het begin was het ook even slikken, maar ondertussen loopt mijn paard veel beter bij hem. hij is vooral springgericht. menig topruiter heeft bij hem les gevolgd en waar denk je dat Dirk de Permentier heeft leren springen??? Hij vraagt dat je contact hebt met je teugels, maar als jij dat opvat als gaan 'trekken,tegenhouden, zo kort mogelijk bij je' begrijp je het verkeerd. Losrijden met langer contact en wanneer je de teugels op die manier opneemt nadien , moet je je handen dragen, waardoor het paard achteraan meer moet stuwen en dat hij zo in je hand valt. Veel cirkels, hij heeft een hekel aan constant rondjes rijden op de hoefslag. controle over je paard...buiging, cavalleti, tempo, kunnen terugrijden...
doe eens de moeite om naar hem te luisteren en haal datgene er uit wat je nodig hebt, dat doe ik ook...succes gegarandeerd
Richtje schreef:Wat betreft het 'te mooi' rijden, waarschijnlijk moet je niet teveel je willen focussen op het plaatje, maar gewoon wat functioneler gaan rijden
Quirinake schreef:Dank je...Maar ik snap ook alles wat hij zegt maar ik vind het gewoon erg raar dat hij zegt dat ik te mooi rijdEn de eerste les zei hij wel: dat ik niet kon rijden :? Maar dat was niet alleen tegen mij maar ook tegen anderen...Dat vind ik nogal bruut gezegd hoor! Mijn ouders hebben het ook gehoord dus ik verkoop hier geen leugens..Maar ik moet het me gewoon niet aantrekken van mijn ouders... Ik heb altijd lesgehad van iemand die nu in de St Georges meedraait dus zij heeft het mij zo geleerd en ik vind die correct. Maar ja
zoals je zegt, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar soms kom je nogal onrijdbare weggetjes tegen
Maar even nog over die teugel...Ik gooi hem ook nooit los, als het paard ontspant, doe ik mijn hand een klein béétje naar voor zodat het paard wat lucht krijgt en ik neem de teugel terug goed vast... Maar ja...Iedereen vind die Duitser op de manege nogal een rare kwiet
En niemand kan hem goed verdragen
Incl. mij maar ik doe er gewoon normaal tegen
Cassidy schreef:Ik heb jaren in Duitsland gelest en daar onder meer geleerd dat je niet met je instructeur in discussie moet gaan. Klep dicht en rijden. Als ik er afviel begon hij te schreeuwen of hij een naald moest halen om mij er weer op te krijgen. Ik heb er heel veel van geleerd. Manier van instructie waar menigeen in Nederland aardig van kan leren.
. En je merkt snel genoeg of een bepaalde manier van lesgeven bij je past of niet, maar geef het iig een kans.