kieffer op passier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beste kwaliteit

kieffer
11 (24%)
passier
34 (75%)

Totaal aantal stemmen: 45

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 10:16

supersambo schreef:
das het tegenovergestelde wat ik altijd van kieffer gehoord heb.. ze schijnen juist op heel veel paarden te passen..
heb zelf ook een kieffer springzadel prima ding... vind zelf de stubben echt VRESELIJK
passier is kwalitatief perfect maar heb er geen ervaring mee

In de ruitershop waar ik werk passen ze ook zadels aan huis, en ze hebben pas een paard gehad waar kieffer goed op ligt. kieffer zelf zegt idd dat de zadel op 80% van de paarden passen..

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 10:27

Passier, zonder twijfel. Kieffer is een redelijk goede middenklasser maar Passier is topkwaliteit Lachen

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 11:18

Passionato schreef:
Ik vind Kieffer bagger zadels! De boom is van heel hard kunststof... hoe verzinnen ze het.. Passier heeft een houten boom, dat is wat flexibeler, alleen is een boom van passier niet verstelbaar (van Kieffer trouwens ook niet)
Als ik zou moeten kiezen zou ik zekerweten voor Passier gaan.

De bomen van Kieffer zadels zijn van kunststof en dus moeilijk vervormbaar. Een van de pluspunten van een "Stahl Vederbaum" van Passier is juist dat die WEL veranderd kan worden.

Ik zou gaan voor Passier!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 11:33

Ik heb ook voor passier gekozen wat een fijn zadel!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 11:48

Ik vind kieffer persoonlijk niet zo fijn. Maar dat komt denk ik meer door mijn bouw, dan door het zadel. Ik geloof dat ik namelijk de enige ben die absoluut niet kan zitten op een kieffer en altijd doorrijdplekken ervan heb. Ik heb het dan wel over de dressuurzadels, ik weet niet hoe een springzadel zit, maar zoals ik kieffer nu kan inschatten zou ik absoluut nooit willen springen met zo'n zadel (auw)

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 12:41

Passier daar zou ik ook voor gaan. Passier staat gewoon voor kwaliteit.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 12:58

LuvdaTossa"]
een merkloze van Kieffer
[/quote]

Dat is apart Verward

Ik moet ook niets van Kieffer hebben
Qua leerwerk dan, ik heb er een neopreen singel van en die is wel heel fijn en blijft ook erg goed.

[quote="Mikkie schreef:
Ik geloof dat ik namelijk de enige ben die absoluut niet kan zitten op een kieffer en altijd doorrijdplekken ervan heb.

Nee hoor, hier nog zo eentje. Tot bloedens toe.

Dat opgeteld bij de bedroevende kwaliteit maakt dat ik nooit zo'n zadel zou willen hebben. Een nieuwe althans, de oudere (en dan echt ouder) zijn een stuk beter!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 13:13

als beide goed passen op je paard: dan zou ik kiezen voor de passier(meerwaarde dan de kieffer),kieffer vindt ik persoonlijk keihard voor de ruitersbillen..

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 13:15

Ik vind Kieffer ook echt niet fijn zitten.
Ik heb nu een Kentaur, welke een hele zachte zit heeft.
Laatst ging ik even op mn Kieffer VZ rijden, had na 10 minuten al het gevoel of ik uren gezeten had.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 14:50

de kieffers van een 15 jaar terug zijn echt helemaal geweldig Die van nu een stuk minder...

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 15:06

ik blijf passier super vinden, het zadel paste niet op mijn merrie, en ik zat er toen ook niet goed op, maar de hoofdstellen vind ik ook super, maar daar betaal je ook wel een hele hoop voor...

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 15:56

xx_Irisje schreef:
ik ben helemaal verliefd op passier,
maar dat zijn de dressuurzadels,
kwaliteit is ook goed,
kieffer is bekender natuurlijk
maar ik kan neit echt zitten op die zadel,s heb het idee dat ik zwem en vind ze vaak te hard.
er is tot nu toe 1 kieffer waar ik op kan zitten

Ik hoop dan maar dat je de mijne bedoelt Knipoog

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:25

GeJe schreef:
De bomen van Kieffer zadels zijn van kunststof en dus moeilijk vervormbaar. Een van de pluspunten van een "Stahl Vederbaum" van Passier is juist dat die WEL veranderd kan worden.

Ik zou gaan voor Passier!

Een boom van passier is inderdaad veeeel beter dan een Kieffer, een passier kan je idd iets vervormen, maar heel weinig. Dan krijg je nl splinters.. Vandaar dat ze ook verschillende kamer wijdtes verkopen, als de boom volledig aanpasbaar was geweest had dat niet gehoeven..
maar niks tegen Passier! Een van de beste zadels die in de winkel te koop is.. absoluut!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 10:43

Passionato schreef:
Een boom van passier is inderdaad veeeel beter dan een Kieffer, een passier kan je idd iets vervormen, maar heel weinig. Dan krijg je nl splinters..

dit is absolute onzin
Ik weet niet waar je deze 'wijsheid' vandaan hebt Verward

Niet de boom wordt veranderd maar het zgn 'kopfeisen' en die is van staal...
Weinig te splinteren lijkt me zo...

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:25

Ik heb een kieffer liggen van 20 (!) jaar oud, ziet er echt nog top uit, heel mooi zwart nog!! Maar je krijgt er wel een harde kont van en hij past niet op mijn paarden.... vandaar dat ik hem dus ook gewoon heb liggen...

Passier heb ik weleens op gereden zat echt super... maar wat ik pas echt super vind rijden is prestige!!

Inca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 00:08

GeJe schreef:

De bomen van de kiefferzadels kunnen ook veranderd worden. Daar moet je dan wel speciale apparatuur op basis van infrarood voor hebben.

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 11:09

@Kylan: daar heb ik inderdaad niks over gezegd omdat het zadel op verschillende paarden moet liggen, met ongeveer allemaal dezelfde bouw en deze 2 zadel zouden normaal op allemaal goed moeten liggen. Als 'k zo de verhalen hoor kies 'k best voor een passier, wat ik ook van plan was, maar wou toch jullie mening es horen. 'k hoop wel dat ze hem al in het bruin hebben want 'k zie ni graag zwarte springzadels

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 11:39

Tja, kieffer of passier kun je nou niet echt vergelijken zeg......

zelfde als de mac donalds vergelijken met een restaurant met een michelin ster Cool

de OUDE (en dan heb ik het over meer dan 10 jaar oud) kieffers waren een stuk betere kwaliteit dan de nieuwe, de nieuwe kieffers zijn helemaal k*t
Heb Passier gehad op Mirage en nu ligt er op maddox ook een passier en helemaal toppie OK dan!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 13:35

Ik sluit me bij de meeste aan van dit topic: passier!
Ik heb ook een passier zadel, geweldig!
Maar je moet hem wel lekker vinden zitten, veel mensen vinden mijn zadel niet geweldig zitten, maar ik vind hem gewelidig.
Ik kon ook een keuze maken tussen passier en een ander merk, ik had toen nog geen idee wat het verschil was behalve dat de passier lekkerder zat, geen moment spijt van gehad.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 13:38

Ik zelf heb een hele fijne kieffer van 4 jaar oud, hij ziet er nog als nieuw uit en zit heerlijk (hij is alleen wat te groot voor mij, maar dat is mijn eigen stomme schuld). De reacties over kieffer vind ik wat overdreven, het blijft een A-merk (hoewel ik toegeef dat de leerkwaliteit van de hoofdstellen maar matig is), maar Passier is gewoon een stapje hoger nog, A+ zeg maar. Maar goed, dat zie je ook terug in de prijs.
Ik heb al een aantal keer met een Passier gereden, en het zit geweldig, maar je moet er wel een dikke portemonnee voor hebben.

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 23:29

net naar de ruitersportzaak gebeld maar ze weten nog niet in welke kleur ze precies bestaan, als ie in t bruin bestaat ga'k hem bestellen Lachen. Echt benieuwd of hij me gaat bevallen, maar als 'k alles hier zo hoor denk k het wel e

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 23:34

Inca schreef:
De bomen van de kiefferzadels kunnen ook veranderd worden. Daar moet je dan wel speciale apparatuur op basis van infrarood voor hebben.

Een apparaat van Prestige om precies te zijn Haha! wat eruit ziet als een mega-stanser uit de dinosaurussentijd...

Ik heb bij de ruitershop even mogen kijken hoe dat allemaal in z'n werk gaat. Het deed mij denken aan plasticsmelten... Knipoog Schijnheilig

Bij Passier kunnen ze zonder problemen de boom verstellen, en als dat niet lukt gaat er gewoon een nieuwe in.
Half januari heb ik weer een hele mooie op maat gemaakte voor Silly OK dan!
En de service daar is echt super. Ik hoef NOOOOOOOOOOIIIIIT meer wat anders dan een Passier!