wat doen jullie met oud en nieuw met je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:37

De mijne staat gewoon op stal ..
Maar je kan ze nergen voor 1/2 nachtjes naar toe brengen ?

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:40

bij ons op de pensionstal gaan ze gewoon allemaal naar binnen, en de luiken gaan dicht. De radio staat altijd al aan. en verder wordt er nit echt veel speciaals gedaan. Ze staan toch in het buiten gebied. dus dat valt altijd wel mee.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:59

Mijn paarden lopen normaal ook 24/7 buiten ( bij slecht weer staan ze wel binnen). Ondanks dat ik heel afgelegen woon en mijn buren allen volwassenen zijn, haal ik ze toch altijd met oud en nieuw binnen.

Aantal jaar geleden hebben ze namelijk ook bij mijn buren rotjes in de tuin gegooid. Dit was absoluut niet leuk omdat deze mensen een rieten dak hebben.

Dus voor de zekerheid zet ik ze op toch op stal met een lekker bergje hooi.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 18:50

Liesje: Ik kan ze absoluut nergenst zetten, helaas. En anders moet ik 20 km rijden, daar hebben ze nog nooit gestaan en op stal staan vinden ze al helemaal niks. Buiten dat kan mijn 2 jarige absoluut niet tegen verandering op dit moment wat betreft de wei of stal.
Ik denk dat ik ze toch maar laat staan en mensen die in de buurt wonen mijn tel nm geef mocht er wat op doen dat ze mij dan direct bellen. Ook geef ik ze gewoon veel hooi te eten en laat ik ze wennen aan knallen en rook. En dan maar duimen dat het goed zal gaan.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:14

Ik heb zelfs ooit gehoord dat het juist beter is om je paarden buiten te laten dan op stal!
Ik zou graag willen kijken bij je paarden met nieuwjaar maar helaas moet ik zelf naar stal en ben ik niet over de beschikking van auto e.d.
Mischien mensen die je kent vragen of ze willen kijken of alles goed gaat?

Primula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:45

Bij ons blijven de pony's gewoon buiten staan op de manege; ze zijn wel een beetje onrustig door het vuurwerk, maar raken er tamelijk vlug aan gewend hoor; dan gaan ze gewoon verder met eten Lachen . Bij de veulens ligt dat iets anders. Die staan met 5 samen in een wei naast een feestzaal Schijnheilig . Vorig jaar ben ik dus naar daar geweest bij nieuwjaar, en ze waren natuurlijk door de wei aan't crossen Scheve mond , maar uiteindelijk kalmeerden ze toch gelukkig... Dit jaar dus waarschijnlijk hetzelfde scenario. Alhoewel ze al niet meer opkijken van de jagers die nu in de buurt aan't schieten zijn. Afwachten dus...

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:52

Ik laat ze buiten staan. Als ik mijn paarden in hun loopstal opsluit draaien ze helemaal door. Mijn paarden willen alles kunnen zien en volgens hun kan dat niet op stal Schijnheilig Moet wel zeggen dat ze met z'n 5en zijn.

Ik gooi de hele wei open, zodat ze geen tussenomheiningen omver banjeren en ze veilig kunnen rennen. Verder krijgen ze om 18.00 uur geen eten, maar pas om 23.50 uur. Ze zijn eigenlijk nog nooit aan de kletter gegaan 's nachts. Ik doe het nu al 4 jaar zo Lachen

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:32

die van mij staan gewoon in hun boxje veilig en wel Lachen wel bovenluikjes dicht, vor evt. losvliegende vuurpijlen.. en ze vermaken zich wel met een plak hooi hoor Lachen Knipoog

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:50

die van mij staat op stal, of beter gezegt 'ligt" want hij krijgt een tube sedalin, hij gaat namelijk helemaal over de rooie van onweer en vuurwerk, je krijgt dan echt totale paniek en hij zou de muren eruit lopen om te vluchten dus hij gaat lekker....slapen Knipoog

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:40

Die van mij staat ook op stal

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:47

Mijn paardje lopen de hele dag buiten maar met oud en nieuw gaat alles naar binnen met de lampen en radio aan!
Net voor 00.00 uur geef ik ze nog wat te eten en veel hooi zodat ze wat te doen hebben.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:50

Die van mij gaat, net als iedere andere avond, op stal.
Verder niks bijzonders.
Ja, eventueel die dag (en de dag ervoor) zelf ook op stal als ze in de buurt gaan knallen (met carbid, behoorlijke knallen dan dus), maar dat is gewoon even aankijken hoe dat verloopt.

En dan gewoon ff om het hoekje gluren om te kijken hoe ze erbij staat.
En als ik dat niet doe omdat ik dan weg ben ofzo, doet mijn opa dat wel (maargoed, dat doet ie sowieso iedere avond voor het slapen gaan, net als ik dat ook doe).