Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar ja, ik zit ook niet in die business... Overigens, er is geen sprake van een tegenpartij want ze is met de trailer onder een te lage brug door gereden!

.
elibeest schreef:goh ingewikkeld nog allemaal.. mijn pony had een keer schade gemaakt aan een trailer van iemand anders (reflector er af) gemakshalve heb ik dat maar uit eigen zak betaald
elibeest schreef:goh ingewikkeld nog allemaal.. mijn pony had een keer schade gemaakt aan een trailer van iemand anders (reflector er af) gemakshalve heb ik dat maar uit eigen zak betaald
Autoweek schreef:Aanhanger uitlenen
Mijn buurman wil mijn kleine aanhangwagen lenen en gebruiken achter z"n eigen auto. Hoe zit het in dat geval met de aansprakelijkheid en wat zijn de rechten en plichten van mijn buurman? Kortom, wat moeten wij doen of laten om onze goede relatie te behouden? Mijn auto (en daarmee de aanhanger) is allrisk-verzekerd. De auto van m"n buurman is WA-verzekerd.
S. Douwenga
Een aanhanger die achter een auto is gekoppeld of daar net van is losgeraakt (niet veilig buiten het verkeer tot stilstand gekomen), is tegen wettelijke aansprakelijkheid verzekerd via de trekkende auto. Er kan dus een beroep worden gedaan op de WA-verzekering van het trekkende voertuig. Deze verzekering dekt de schade die aan derden wordt toegebracht, maar niet de eigen schade, aan bijvoorbeeld eigen auto of de aanhanger zélf. Als de trekkende auto WA + casco is verzekerd, wordt de eventuele schade aan eigen auto wél betaald door de eigen autoverzekeraar. De schade aan de aanhanger is alleen gedekt als de aanhanger zelf casco verzekerd is (apart afgesloten verzekering). U moet dus met uw buurman goede afspraken maken wie de eventuele schade aan de aanhanger betaalt, mocht die ontstaan. Zijn er geen afspraken gemaakt, dan geldt dat de buurman de geleende aanhanger onbeschadigd moet teruggeven en eventuele schade moet betalen. Bij eventuele overmacht hoeft dat echter weer niet. (RV)
Tessebes schreef:Ookal dekt haar verzekering het niet, je kunt haar wel aansprakelijk stellen voor de schade. Heb je een rechtsbijstandverzekering?
(neuswiel kapot)Pegasus schreef:Dan had je het toch niet helemaal goed Ikke. De reperateur c.q. zijn baas is aansprakelijk als er schade wordt toegebracht aan spullen van een klant. Dat die schade wel of niet verzekerd is doet er niet toe. Of een uitzondering in een contract rechtsgeldig is weet ik niet (ik vermoed van niet), maar ik heb nu even geen tijd om dat uit te zoeken.
cissy schreef:he, interessant dit!
Ik heb nog een toegevoegde vraag:
ik heb mijn trailer ook casco verzekerd bij interpolis. Nou is ie van 1995 en dagwaarde is dus niet zo hoog meer. Afgelopen zomer heb ik de trailer helemaal laten opknappen bij een focwa bedrijf, nieuwe bodem, nieuwe zijplaten van extra beschermd duur hout anti rot etc, oftewel alleen de kap en het chassis zijn nog 'oud'.
Hoe zit dat met de dagwaarde als er nu wat met die trailer gebeurt? Mn stalgenoten 'lenen' m nog wel eens en je weet maar nooit..
Als ik een oude auto opknap van 1960 met dagwaarde 0 wordt ie na opknappen wel meer waard dan 0, sommige zijn zelfs nog meer waard dan ze ooit gekost hebben! nou is dat met een trailer uiteraard niet zo dramatisch dat ie ineens meer waard wordt, maar hoe bepalen ze de dagwaarde bij een eventueel ongeval???
iemand enig idee? Tittel?