Jong paard op stal en bak bevroren, tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:25

De keus om ons jonge grut op stal te laten staan maak ik gewoon niet, ze gaan naar buiten! harde grond, hobbels, bobbels of wat dan ook, ze gaan gewoon het land in. Mijn ervaring is dat ze zelf uitkijken, zeker na een 1e uitglijder, je ziet ze dan echt even kijken....zo van......jee wat is dit..harde grond, dit loopt raar.

Wat moet je doen anders, als het 3 weken of langer gaat vriezen? Weken binnenhouden, kan toch niet. Naar buiten met die paarden/pony's....niet moeilijk over doen, ik heb ze nog nooit zien rennen als de grond hard is, niet als dat niet nodig is.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:28

Ik doe mijn 3jarige altijd even naar buiten, als het glad is strooi ik altijd wat zand op het pad waar ze moet lopen als ze de wei in gaat, als de grond hard is zet ik d'r ook gewoon in de wei *LOL*

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 09:43

lienet schreef:
De keus om ons jonge grut op stal te laten staan maak ik gewoon niet, ze gaan naar buiten! harde grond, hobbels, bobbels of wat dan ook, ze gaan gewoon het land in. Mijn ervaring is dat ze zelf uitkijken, zeker na een 1e uitglijder, je ziet ze dan echt even kijken....zo van......jee wat is dit..harde grond, dit loopt raar.

Wat moet je doen anders, als het 3 weken of langer gaat vriezen? Weken binnenhouden, kan toch niet. Naar buiten met die paarden/pony's....niet moeilijk over doen, ik heb ze nog nooit zien rennen als de grond hard is, niet als dat niet nodig is.

ik van de week mijn jaarling wel hoor.. haha ik had m op het land gezet. die dus ook bevroren was, en meneer ging gewoon rennen hahahaha gleed wel steeds weg dus istie maar mee gestopt Haha! verder lekker hele dag buiten gestaan. vindtie prima Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 10:23

Wat zouden jullie kiezen dan als je de beschikking hebt over een binnenbak die je kan gebruiken om je paardje los te zetten, of toch de bevroren buitengrond met diepe kuilen etc?

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 10:24

Persoonlijk zou ik zeker voor de binnenbak gaan!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 10:33

wij stappen nu ff lekker met de paarden...die van ons kunnen ff niet naar buiten,want bij ons is de wei erg ongelijk(door al hun geren en gekheid) en nu issie ook te hard...dus het blijft ff bij stappen.we hadden ze wel eergister naar buiten gedaan,maar ze waren zo gek als een deur...dus ivm risico's en veiligheid hebben we ze maar weer binnen gezet... en gaan we nu elke keer naar de manege,of maken een buitenritje
en anders als je graag wil rijden,zet je paard op de trailer en ga naar de dichtsbijzijnde manege!! en rijd'm daar ff lekker!! Knipoog

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 10:42

De paddock was heel ongelijk en bevroren, ik ga mn paard daar niet inzetten. Hij kan dan wel uitkijken en ik verwacht niet dat hij ineens gaat rennen, maar hij kan wel ineens op een harde bobbel gaan staan en dan iets verzwikken ofzo. Een stalgenootje zette 2 paarden buiten die lekker gingen lopen bokken en rennen, je wil niet weten hoe hard geluid dat gebonk van die hoeven op de grond waren. Het lijkt mij een beetje het zelfde idee als je paard op de verharde weg los laten en galopperen, alleen is die weg dan vlak en de paddock niet.
Iemand anders had de DA gesproken en de DA raadde het af om je paard in een paddock oid te zetten omdat een hoefbeentje kan breken, in deze tijd had de DA daar veel gevallen van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 10:45

Kun je de bak voordat ze voorspellen dat het gaat vriezen, niet recht slepen?
Dat het hard is, is niet het grootste probleem, als het ongelijke maar weg is.

Verder valt onze wei gelukkig nog wat mee, en heb ze daar alle dagen nog ingezet.

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 12:49

Eilandje schreef:
Persoonlijk zou ik zeker voor de binnenbak gaan!

Elke dag 5 euro betalen voor een uurtje binnenbak

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 13:15

lienet schreef:

Dat was een antwoord op Griebels, die zoals ik het begrepen had uit haar vraag zelf een binnenbak heeft op haar stal Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:37

ik koos voor de ongelijke bevroren buitenbak Lachen gam heeft behoefte aan buitenlucht

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:39

lienet schreef:

bij ons maar 3 euro Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:40

Ik geloof dat hier de dooi in de grond zit.
Tjee, wat hebben die 2 zotten zich daarstraks uitgeleefd (natuurlijk dan geen camera op zak)
Denk dat ze de afgelopen dagen zich heel erg ingehouden hebben Haha!

Zucht, was het maar alvast lente.. Lachen

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:28

Eilandje schreef:
Dat was een antwoord op Griebels, die zoals ik het begrepen had uit haar vraag zelf een binnenbak heeft op haar stal Haha!

heerlijk als je dat tot je beschikking hebt. Kunnen ze lekker even rennen