Balen jullie ook wel eens van je stal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:56

ik heb helemaal het zelfde probleem.
ondertss al gaan klagen en we hebben 1 uur per dag gekregen dat de piste zeker vrij is maar die uren zijn niet altijd even goed voor mij. soms lukt het niet met school ofzo of soms veel te laat.

dan ook de stallen worden smorgens gedaan,maar overdag staan er dus manegepaarden in dus tegen savonds wanneer mijn paardje op stal komt is de stal weer vuil

ik mag men eigen lesgevers niet kiezen,ben verplicht te kiezen tss de 3 van de manege (die ik al geprobeert heb en het doet niets uit)

echt alles is veranderd en dan ook alles in slechte zin Scheve mond
kwam de vorige eigenaar maar terug dan was het weer de vrolijke manege van vroeger.

zit wel met een dillema,op de manege blijven waar ik nu sta of weg gaan (maar dat is ook niet simpel)
ik dacht dat ik dus ver de enige was met dat soort problemen maar helemaal niet dus Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:08

Mijn paardje en vorige paardje stond eerst gewoon thuis. Wat natuurlijk erg makkelijk was en volledige vrijheid. Nu ze op een pensionstal staat moet ik een stuk van die verzorging en vrijheid opgeven. Je krijgt er een hoop voor terug maar hebt inderdaad ook last van de dingen die jij noemt. Al moet ik zeggen dat de bak in principe bij ons nooit echt bezet. Anders staat het vroegtijdig in de agenda.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:28

supersambo schreef:
damm ik ga maar eens verhuizen denk..waar ligt dat ergens ?

In Aalsmeer... dat wordt dus verhuizen... Haha!

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:31

Vanmiddag baalde ik behoorlijk van de stal waar Angel staat, ik had de stal uitgemest en die was een grote zooi, dus ik was al niet erg blij. Had nieuw stro opgehaald om erin te doen, maar dat zat gewoon helemaal vast, was gewoon goor. Moest het helemaal plukje voor plukje met mijn handen uit elkaar trekken. Ik hoor ook regelmatig dat het stro en het hooi beschimmeld is, van het stro heb ik dat wel gezien, maar van het hooi niet.
Lijkt me alles behalve goed voor dr, maar goed.. Kan er weinig aan doen, is al zo vaak over geklaagd...

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:32

Wensen wel, klachten niet Tong uitsteken. Maar goed, heb dan ook een kleine eigen stal. Ik moet wel zeggen dat wij veel doen voor onze pensionklanten dus hoop niet dat zij klagen. Scheve mond

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:45

nee ik baal niet Lachen ben blij met mijn stalling
heb bij de boerderij 2 boxen, en een stukje grond ( genaamd " het prutje " )
we hebben geen bak, maar rijden of buiten, maar we mogen meestal bij de buren rijden
het weiland is zo'n halve km verderop denk ik. dat is soms wel lastig omdat je met je paard langs een best wel drukke weg moet. (met fietspad) maar daar rijden ook veel trekkers en vrachtwagens en daar is mijn paard nog bang voor. dus dat is soms wel een struikelblok.
maar de boer waar ik sta is eigenlijk altijd gezellig, en als er iets naar zijn zin is zegt hij dat (zonder boos te worden Lachen )
helaas ga ik van stal verhuizen (ivm verhuizen van huis Haha! ) maar hopen dat het daar ook gezellig word.
maar ik zie er evengoed wel tegenop om weg te gaan. want je komt er toch elke dag en dan opeens niet meer Nagelbijten / Gniffelen

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:46

Ik ebn zon miep die het liefst alles zelf doet.. zelf buiten zetten, zelf binnen, zelf smorgens voeren..

ben er tochw el blij mee dat ik het nu allemaal kan.. 3 dagen in de week voer ik smorgens, en 2 dgn doet me stalgenootje het.. sweekends doet de baas het...

het enigste wat er nu als nadeel aan zit.. we hebben geen bak Knipoog

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:48

Nee ik baal totaal niet van mijn stal. Lastig dat we alleen een buitenbak hebben met dit weer, maar hiervoor stond ik op een stal met een binnenbak en daar reed ik eigenlijk toch nooit in. Nee ik ben tevreden Haha!

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:50

Ben eigenlijk best tevreden, maar soms.....
Kan ik echt pissig worden als ik zie dat mn paard nog in t donker en/of in de regen buiten staat Verdrietig
Mn paard staat bij mijn vroegere buurman (door scheiding ouders verhuisd) Toen liep t allemaal wat beter, toen deed mijn moeder de paarden eind van de ochtend naar buiten en eind van de middag binnen en hield t weer in de gaten,eerder/later er in of er uit enz.(winter,zomers vaak langer buiten) En was ik ook vaker op stal, voeren en buiten/binnen zetten en toen liep ik vaak ff erheen, ff vast mesten, ff dit/dat, noem maar op. Nu plan ik t vaak tegelijk zodat ik vaak doordeweeks 1 x per dag kom, in weekend wel vaker.

Omdat de buurvrouw ' paardenangst' heeft wil die ze dus niet buiten of binnen zetten. Zodat ze vaak 's ochtend voor iedereen naar werk/school is al naar buiten gaan en 's avonds vlak voor t donker weer naar binnen.
Dat vind ik dus (vooral bij koud/nat weer) te lang.
Maar soms is er wel iemand die later de deur uit hoeft sochtend, dan gaan ze er niet zo vroeg uit.

De bak is in de zomer aan de zware kant maar dan kunnen we ook in t land rijden. In de winter is ie perfect! Nooit nat, en eigenlijk nooit bevroren, ff slepen, dan is bovenlaag los en kan je heerlijk rijden.
Helaas niet echt apart longeergedeelte. In de zomer vaak in een hoek van de wei (daar is alleen nog zand over), maar in de winter vaak nat/bevroren dus dan longeren we in de bak.
Maar dat betekend weer vaker slepen. Nu kan ik ondertussen wel trekkerrijden en bakslepen maar die sleep is zo lastig/zwaar aan te koppelen aan trekker dat me dat dus niet lukt, moet ik alsnog er iemand bij halen, die dus niet zo vaak tijd hebben.
Hij is eigenlijk nooit echt bezet. Er worden alleen lessen door mij gegeven dus ik heb er zowieso geen last van Haha! En schrijf t altijd ruim van te voren op t bord, zo kunnen de anderen t in de gaten houden.

De stal is gezellig. Goede boxen voor 4 paarden, 1 vriesveulen, 2 jaarlingen, 1 pensionpony en mijn paard. En nog 2 hokken met kalfjes (best leuke beesjes!) Helaas zonder spuitstal. Er is wel buiten was gelegenheid, in de zomer prettig, in de winter minder fijn.

Gelukkig zijn mn moeder en ik maar een stukje verderop verhuisd. Dus ben er met 3 minuutjes fietsen!!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 22:02

Bak soms te nat...of bevroren, geen weidegang in de winter, geen stapmolen, geen aparte losgooi- of longeerbak...maarrrr...wel aan de overkant van de straat, betaalbaar, goed voer en over het algemeen gezellig (als er niet té veel geroddeld wordt)....alle ++ en-- opgeteld: Ik heb niets te klagen!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 22:07

De stal waar ik stond (ik heb nu eigen stallen + 2 grote weides) was het altijd dood.
Niet dat ik dat erg vond, heel gezelig zelf. Lachen
Ik vaak als enige er.
Wat mij wel stoorde was dat mensen die gewoon een paard hadden om een paard te hebben en het dan door anderen lieten rijden. Zo van die echte megakakkers, die je natuurlijk vies bezien wanneer jij het 'stalmeisje' bent en paarden verzorgt en stallen uitmest.
Net alsof je niets waard bent en gewoon al het werk moest doen, en dat de anderen zogenaam beter zijn. Echt wel. Rolleyes

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 22:17

nee hoor niks te klagen nou ja de eigenaresse heeft niks te klagen en ik als enigste berijder van het paard ook niet ...
bak wordt na elke ruiter die erin gereden heeft gesleept ...
paarden komen dagelijks buiten in de paddocks die aan het einde van de dag ook gesleept worden ...
perfect stipt gevoerd ... als Hesther met de zweetdeken op stal gezet word dan word de zweetdeken gewisseld als deze nat is en als de volgende ook nat is dan word die ook meteen gewisseld en daarna word die eraf gehaald is ze droog dan word ze weer in de paddock gezet...

Wat jij hebt Ranouk heb ik ook wel hoor er staan daar nu 16 paarden waarvan er maar met 2 wat gedaan word....
En eentje nog heel af en toe ... de rest is veulen/jaarling en staat standaard op stal tenzij de boer ze er uit laat wat gelukkig vaker gebeurd dan wat de eigenaar doet ... en er staan nog een paar fokmerries die er ook weinig uit komen...

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 22:27

Overal is wel wat..
Ik ben nu bekend met 3 stallen en nergens is het helemaal ideaal geweest..
Ik ben van een binnen naar een buitenbak gegaan.. Naar een ideaal stalletje, alles erop en eraan.. maar door wat strubbelingen.. Terug gegaan naar eerste plekje.. Maar daar braken de tijden en de reisafstand me weer op.. Ik sta nu 2 km van huis..worden buitengezet/binnengehaald. Goede bak (nu wat klonterig maar welke buitenbak is nu echt goed ? zie mijn topic : [VMR] hoe is jullie buitenbak nu met de vorst ?

Maar hier wordt weer beknibbeld op stro.. Nou is dat voor mij oplosbaar dus het gaat nu goed.. En zit het dicht bij het ideale (paarden staan ook nu nog regelmatig op het land). Maar mijn droom blijft toch alles lekker aan huis.. En zelf regelen Knipoog

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:06

Anouar15 schreef:
Ik baal ook vaak hoor (eigelijk elke dag wel). Er is wel een binnenbak, maar daar zijn altijd lessen en de buitenbakken zijn gewoon slecht. Of te zwaar, of te nat of het is bevroren. Van de week was hij ook heel zwaar, toen is het gaan regenen en vervolgens gaan vriezen en toen gingen ze de bak pas slepen toen hij al bevroren was Verward Gevolg: Een keiharde bobbelige bak. En verder is de stal altijd nat (kan er ook niks van zeggen) en krijgt hij af en toe geen voer :?

Heb ik ook meegemaakt op een stal vreselijk is dat dan heb je meteen nergens vertrouwen in. Ach gut

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:34

nou als mijn paard geen eten krijgt ben ik gauw vertrokken hoor!

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:56

vikki schreef:
Nee... dat heb ik eigenlijk niet... Haha! Maar de voorzieningen zijn dan ook imo geweldig... ruime loopstal... privelandje dat ik ook 's winters kan gebruiken... 3 binennbakken... 2 buitenbakken, een springtuin, een losgooibak, 3 longeerkralen, een overdekte trainingsmolen, ruiterpad naar het bos, een grote kantine... nee, ik zal niet gauw klagen denk ik... Haha!

Jeetje, wat een super accomodatie, wat kost de stalling daar wel niet ?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:03

Ja, ik baal ook

De bakken zijn goed, maar die gebruik ik niet, dus daar heb ik niets aan Knipoog

De paddocks en longeerring zijn gewoon 1 grote plas, gescheiden met half loshangende stroomdraadjes. De paarden worden zó goor in die plas (want dat is het), dat de mijne daar dus niet meer inzet. De stapmolen is betegeld en daar ligt nu strohaksel in Verward Handig als het geregend heeft, kunnen ze dus alleen stappen (en hier betaal je al 17,50 per maand voor). De binnenpaddock is 4 bij 4 meter, dus ook niet echt ideaal om in te gooien, is veel te klein. Verder is Stan z'n stal naast de wasplaats en loopt dat water direct zijn stal in, dus staat meneer met natte voeten. Daarbij is er vaak geen hooi en stro (gisteravond dus ook weer niet) en wordt er niet gevoerd zoals afgesproken (krijgen alleen nog om 18.00 uur hooi). Al met al --> kl*te!

Ik heb ook per 1 februari mijn stal opgezegd. Dit was nog niet eens de hoofreden. Maar dan wel in je achterhoofd houden dat je op deze stal 210 euro betaalt voor een ponystal en 250 voor een paardenstal.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:17

Heel af en toe baal ik dat ik geen bak heb en dat als ik wil springen of dress urennaar de vereniging moet rijden ( 2/3 kwartier rijden).
Vooral in de winter zijn de paden helemaal modder.
Maar voor de rest is het perfect.

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:42

ja ik baal heel erg vaak.
Iedereen die zich met je bemoeit wat wel en niet goed voor je paard is slechte bak en altijd en eeuwige gezeur daar wordt ik echt gek van.
Ik heb nu zelf een halve deur in mijn stalgemaakt geverft en opgeknapt.
Voor de rest is het soms wel oke de eigenaren zijn wel super lieve en leuke mensen .
De rest die zijn eigenpaard dara heeft staan proberen stuk voor stuk de baas te spelen.
ik heb 2 leuke meiden waar ik wel eens mee ga rijden en die mijn liefje voor mij naam buiten doelt als ik werken moet.
Mijn paard vind het geloof ik wel leuk de wei voor zich aleen en een nu mooie stal waar hij lekker met zijn koppie naar buiten kan kijken.

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:47

Ik heb verschillende malen gebaald, maar sinds september heb ik het helemaal naar de zin. We (met z'n drietjes) zijn verhuist naar iemand die prive wat paarden hield, 6 stallen had die leeg stonden en daar wel wat "leuke' mensen blij mee wilde maken. Hij heeft van een ouwe kippenschuur een binnenbak gemaakt van 15x 30 (voor zo weinig gebruikers prima te doen) en die is dus altijd vrij voor ons. De paarden gaan lekker iedere dag in een uitloop, zomers is er gras, swinters komt er een baal hooi in, en de bossen zijn dichtbij. We mogen alles zelf bepalen. Hopelijk hoeven we nooit meer weg...

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:53

soms, baal ik ook wel... maar dat ligt niet geheel aan de stal, meer aan sommige klanten die er staan. ik erger me behoorlijk aan het steeds komen en gaan van nieuwe mensen bijvoorbeeld Scheve mond
de gemiddelde leeftijd wordt bijvoorbeeld steeds lager lijkt wel. heel vervelend, want er is bij ons op stal verder geen toezicht in hoe er met de paarden omgegaan word, terwijl veel van deze mensen duidelijk begeleiding nodig hebben. veel paarden bij ons op stal vind ik ook niet genoeg hun stal uitkomen of wat dan ook (ik vind sommige zelfs tegen verwaarlozing aanzitten, sorry voor de mensen die dit lezen... uitzonderingen daargelaten natuurlijk, soms zit er vast heus wel een reden aan) en daar kan ik me persoonlijk echt dood aan ergeren...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:28

ik ben super tevreden met mij stal. (ehm bij huis Haha! ) lekkere weide, mooie stallen, super groot natuurgebied naast de deur, mooie buitenbak met hindernis materiaal. alleen op dagen zoals vandaag wensde ik dat ik een binnenbak had. Verder ben ik 100% tevreden. Met vorst gaan ze lekker de wei op, of maken we een buitenritje. Ik moet er niet aan denken om weer naar een pension stal te moeten gaan.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:39

Ik baal wel eens, maar mijn vader lost probleempje voor probleempje op (al duurt het soms jaren). De paarden staan aan huis en dat wil ik eigenlijk nooit meer kwijt.