Ken jij deze (zadel)merken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:38

kent er trouwens iemand de zadels van kentaur?

Maybe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:40

Ik heb een veelzijdigheidszadel van Imperial Riding erg fijn zadel, zit super en is prijsgunstig.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 15:30

Als je 800 euro gaat betalen, zou ik eerder nog even doorsparen en een wat groter merk zadel kopen, dan is het al niet echt een middeklasser meer.

Zo'n Kadett zadel heeft vaak van die hoefijzertje aan de rand. Meestal zijn het dan kadett zadels.
Kentaur lijkt geloof ik een beetje op Ainsley. Een stalgenoot van me heeft ze in ieder geval uitgeprobeert en vond ze best lekker zitten. (is uiteindelijk wel voor de Ainsley gegaan, omdat ze daar aan gewend was)
PFIFF ken ik eigenlijk niet en over S&K heb ik nog niet veel goeds gehoord.
Een JC had ik op mijn laatste verzorgpaard. Ik vond hem erg zwaar om te tillen, maar dat kan ook aan het type liggen natuurlijk...

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 17:35

nog meer mensen ervaring met Kentaur (ook qua kwaliteit prijs verhouding?)

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:19

Ik heb een springzadel van Kentaur. Is inderdaad een goede prijs kwaliteit verhouding. Ben zelf nu alleen extreem verwend met een duur zadel, en dat verschil merk je natuurlijk wel.. Zoek je een middenklasser dan zou ik voor kentaur gaan.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:14

wat heb jij ongeveer betaald voor dat zadel en hoe oud is het zadel?
Groetjes Yvonne

Inca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 01:10

Uit die merken die jij zo noemt, zou ik voor de KenTaur gaan. Die kunnen je een kwaliteitszadel geven voor een erg goede prijs. Ik vind eigenlijk dat ze qua qualiteit al niet meer bij de middenklasse horen, maar rustig langs een BR of een Ainsley in de winkel mogen liggen.
Ze zijn er in meerdere modellen, dus de kans is groot dat je een modelletje naar je zin kan krijgen. Aangezien er redelijk dikke kussens onder zitten zijn ze makkelijker pas te maken op je paard dan bv. een kadet waar in de regel maar weinig kussen onder zit.
KenTaur steekt er voor mij duidelijk met kop en schouders tussen uit, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je met een van de andere zadels geen plezier zal hebben!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 10:29

je kunt ook gewoon kijken naar een tweedehands merkzadel. Ik heb zelf ook een tweede hands BR dressuurzadel gekocht. Deze was ook maar iets van 700 euro en ziet er ng goed uit.

Fiebie

Re: Ken jij deze (zadel)merken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:29

ik heb 1 jaar geleden een S&K zadel gekocht, en ik vind ze echt heerlijk zitten, maar je heb veel verschillende. Ik heb een VZH zadel met een hoge lepel, die zit mij echt als gegoten.
Suede op de kniestukken slijt inderdaad, maar volgens mij weet je dat van tevoren met suede, en buiten dat vind ik het wel wat hebben!

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:39

Ook wel eens aan Rossner gedacht? Ook een prima middenklasse zadel. Zelf heb ik een kadet gehad. Heb ik heel veel plezier van gehad totdat ik eruit groeide.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:50

never schreef:
Ik heb ook een echte PFIFF echt een super zadel maar kijk uit want er worden veel zadels onder die naam verkocht terwijl het geen echt PFIFF is je kunt ze herkennen aan het merkje daar staat gewoon PFIFF als dat niet op het zadel staat dan ie ie niet echt !!!!!!!!!!!!
Afbeelding
hier op deze foto een 18 inch pfiff dresuur zadel wat echt perfect licht op mijn draver.
Ik heb hem al 3 jaar en nog bijna geen gebruikssporen te zien echt een mooie en super fijn zadel

uhh de goed kopere van pfiff staat hun merk NIET op op de duurdere wel (is een van mijn leveranciers dus ja dat weet ik erg zeker ..)
heb ook busse die heeft ook een leuk starter zadel
betere kwaliteit in die prijsklasse dan pfiff en s&k en baseline

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:53

Ja ken ze allemaal, allemaal geen super klasse maar wel netjes hoor.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:57

STOFFIG TOPIC!!!

lotttttttt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:59

Bitch schreef:
STOFFIG TOPIC!!!

moet je m ff afstoffen

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:12

ik heb zelf ook een s&k maar als ik jou was zou ik die dus echt niet nemen, naar een maandje of 2 zag je al flink dat ik er wat mee deed, en naar een half jaartje was die al echt helemaal kaal, nu heb ik hem anderhalf jaar en hij is nu echt bijna door, ben nu aan het sparen voor een kieffer zadel(of een ander goed merk)
Groetjes essiej_peace

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:40

Inderdaad de goedkopere Pfiff zadels staat geen merkje op. Ik verkoop ze ook vandaar. Ik vidnt het fijne betaalbare zadels. Ze hebben een mooie diepe zit en blijven ook mooi. Vindt ze prima zitten. Verder heb ik een merovech zadel voor mijn grote merrie. Super fijn zadel zou er geen duur merk voor willen ruilen. (heb namelijk een rugprobleem en dat is de enige waar ik bijna pijnloos op kan zitten)