welke van de 2 stallen zouden jullie uit kiezen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:32

Ik weet nu wel dat ik dus niet naar de randstad wil verhuizen Bloos!
Wat belachelijk duur allemaal zeg!!
Kun je je paardje niet ergens in de buurt van de manege stallen, dat je wel gebruik kunt maken van de binnenbak, maar niet die belachelijke prijs hoeft te betalen???
Ik vind dit echt belachelijk duur... is het in de randstad hooi duurder ofzo??

iris_oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:33

Ik denk dat je voor de tweede optie moet gaan
Bij de eerste kan je amper rijden in de winter en je zegt zelf dat ze het niet leuk lijkt te vinden buiten...

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:34

Stal 2! Zonder twijfel!

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 16:37

bedankt alvast voor de reaccties. Bij wie van jullie staat nog meer je paard 24 uur poer dag binnen? groetjes eline

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:44

*steekt hand op*
En ik ben er helemaal niet blij mee.. arme pony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:50

tyson20 schreef:
bedankt alvast voor de reaccties. Bij wie van jullie staat nog meer je paard 24 uur poer dag binnen? groetjes eline

Bij mij gelukkig niet
En daarop heb ik mijn stallen ook altijd uitgezocht

Ik kan zelf wel alle luxe willen, voor dat uurtje dat ik er ben, maar mijn paard woont er de hele dag.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:50

tyson20 schreef:

Bij mij ook. Alleen in het weekend staat hij een paar uur per dag buiten. Stond eerst op een stal waar ze ook in de winter naar buiten konden. Maar daar stonden ze bijna op de kale vloer. Weinig kuil. EN de sfeer was niet echt gezellig.

Sta nu op een stal 30 euro duurder. Ze kunnen niet naar buiten s'winters. Maar ze staan letterlijk tot hun knieen in het stro. Ze worden goed gevoerd en de sfeer is hartstikke leuk alles is beter verlicht. Ze hebben er een kantine waar je kan zitten. Op die andere stal had ik dat ook niet. Is toch wel lekker in de winter.

loeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:01

ik zou ook voor optie 2 gaan.
Jullie betalen daar trouwens wel veel geld... Scheve mond
Bij ons heb je voor 250 per maand alles erop en d'r aan hier in de omgeving.
suc6 veder

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:06

De eerste stal, zeker weten! Een paard altijd binnen staan vind ik gewoonweg enorm slecht. Zowel fysiek als mentaal voor je paard. Houdt er rekening mee dat je paard dan enorm veranderd als hij dat niet gewend is. Dan is rijden misschien nog minder leuk...

Is er geen stal ergens die binnenbak én wei heeft? Of kan je niet je ruiterbewijs halen, zo moeilijk /duur is dat nou ook weer niet. Of kan je niet een paar keer per week een binnenbak afhuren en daarheen rijden met de trailer? Wij doen dat ook in de winter met een buurmeisje, en zo kost het ons maar 2 euro per keer. Vooral als je het deelt met anderen is het spotgoedkoop.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 18:54

Ik heb geen auto en ook geen trailer. Maar ik heb het nu zo afgesproken,in de winter staat ze bij die manege,en in de zomer voor 5 maanden waar ik nu al sta. En dan weer swinters terug naar de manege. Perfect

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:57

Jemig wat duur zeg die stalling! Hier is het op de manege met 2 binnenbakken en 1 overdekte buitenbak en een buitenbak 250,-
en gewone stalling zegmaar met buitenbak 130,- ongeveer..

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 19:02

Jeminee wat ongelovelijk veel geld voor een stalling!!

Ik betaal 125 euro per maand dit is incl:
Bodembedekking
2x daags brok
2x kuil
uitmesten elke dag
elke dag wiedegang (word voor me gedaan)
Lekker rustig namelijk nog maar 3 pensiongangers extra)

Verdere faciliteiten:
Buitenbak goed gedraineerd
uitrijmogelijkheden
Sjors heeft een gigantische stal!

[VvdD] Eindelijk krijgen we een bak!!

Maar om even op je vraag terug te komen Haha!
ik zou gana voor de stal van 340

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 19:05

Persoonlijk zou ik op zoek gaan naar een derde optie. Alleen de prijzen al, woekerprijzen!
Ik betaal 175 GULDEN per maand (geen idee, nog nooit gekeken wat het in Euro's is). Daarvoor hebben mijn paarden een 4x4 stal, en ze gaan van 's morgens tot 's avonds naar buiten. Ik rij ook altijd buiten. Soms is dat lastig omdat de wei te nat is en in dat geval moeten we het rijden overslaan of met de trailer naar een binnenmanege en die kost dan weer 6 euro per uur. Mijn paarden worden 's morgens gevoerd en buitengedaan. 's Avonds doe ik ze zelf binnen en voer ik ze. Wat ben ik blij om niet in de Randstad te wonen.

Maar als je toch tussen deze 2 moet kiezen, dan zou ik voor de eerste gaan. Buitenlopen is ontzettend belangrijk, en bij de eerste stal mogen ze lekker lang naar buiten. Waarom moet je perse het ruiterbewijs hebben? Probeer de voerkwestie nog eens met je baas te bespreken.

tyson20 schreef:
Ik sta nu op een stal en heb:
*Een buitenbak(die als het ff nat is niet te berijden is)
*Paarden staan vanaf 6 uur smorgens al buiten en mogen pas om half 5 weer in hun stal smiddags.
*Kan niet buiten rijden,moet je ruiterbewijs hebben.
*stalbaas geeft minder voer dan ik wil.
*Rijdt er op de scooter zon 15 minuutjes over

*stalprijs is 300 euro per maand

Ik kan krijgen:
*Op een manege een binnen en buitenbak
*Paarden staan wel de hele dag binnen.
*goed voer en stal wordt goed uitgemest
*kan buiten rijden in duinen en naar zandvoort
*rijdt er op de brommer 30 minuten over

Stalprijs is 340 euro per maand

het gaat om een heel onbespierd paard die eigenlijk elke dag aan het werk moet maar nu kan het niet door de bak die dan weer te nat is
Laatst bijgewerkt door Scum op 20-12-04 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 19:10

Potverdikke, het is toch JOU paard? Als jij hem halverwege de dag binnen zet omdat het weer bar en boos is, hoeven ze niet het lef te hebben MIJN paard weer naar buiten te sleuren!!! Boos!

En dat voor die prijzen!! Belachelijk Boos!

Sorry, maar dat vind ik echt uitbuiting van mensen........wat ben ik blij dat ik in 't oosten woon Knipoog

Ik zou ook naar geen van beide willen, maar als er niets anders is...... Scheve mond

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 19:12

Ik zou ook voor de 1e gaan. In plaats van die 40 euro per maand extra kan je ook je ruiterbewijs halen (dan kan je ibuiten rijden als de bak onbegaanbaar is) en eventueel zelf nog extra voer kopen voor je paard. Ik vind buiten lopen erg belangrijk..

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 19:25

kan pas in april mijn ruiterbewijs halen bij stal realer.Alles zit vol hier. groetjes eline

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:34

Sorry hoor maar hier moet ik even op reageren! Boos!

De stal waar je nu staat is een superstal.

Het komt bijna nooit voor dat de bak te nat is. Het is een eb en vloed bak. Het komt een enkele keer voor na zware regenval dat de pomp niet is aangezet, maar geloof mij; er zijn zat bakken veel slechter aan toe!
Dat er geen binnenbak is, is jammer en ja als er vorst in de grond zit dan heb je een probleem. Ik heb vrijdag nog door de bak gelopen en die was gewoon goed hoor.

Paarden zijn kuddedieren die het beste buiten in de frisse lucht gedijen. Sluit jezelf eens 24 uur op in de w.c. en je weet hoe een paard zich moet voelen als die een hele dag op stal staat.
Zo'n kudde is een een plek voor onderlinge sociale contacten. Herman heeft gelijk dat ie graag wil dat de paarden buiten staan. En ja de stalling is prijzig, maar daar is het de Randstad voor. Maar als je toch eens ziet wat voor paradijs het is in die drukke Randstad! En hij kan die prijzen nu eenmaal vragen. Geef hem eens ongelijk, hij heeft altijd een wachtlijst; voor jou 10 anderen!

Als je vind dat Herman te weinig voert kan je zelf toch even extra biks uit de emmer in het voerhok pakken? Daar staat ie voor.

Je kan niet buiten rijden,moet je ruiterbewijs voor hebben. Dan haal je die toch?? Heb ik ook gedaan!

Je rijdt er op de scooter zo'n 15 minuutjes over. Tja, dat is iets waar je al dan niet voor kiest. Je doet er 5 minuten langer over dan ik, en ik vind 15 minuten nog heel snel! Er zijn mensen die uit Amsterdam moeten komen om een paard lekker buiten te kunnen laten staan!

Mijn paard gaat er in ieder geval noooit meer weg, die is zielsgelukkig daar met al zijn vrienden!

Als medebokkers nieuwsgierig zijn geworden: check mijn website!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:48

Sorry Eline, ik moet toch even voor onze stal opkomen Haha!

Zal het dan alleen even over de buitenbak hebben, dat is een perfect gedraineerde 20*60 achterberg bak die 99% goed te rijden is, ik durft te wedden dat het de beste buitenbak is in de wijde omgeving!

Stal ligt naast de ingang van de duinen waar je schitterend buiten kan rijden, groot wedtrijdterrein is binnen 10 minuten (door het bos) te bereiken. Dat de paarden om 16.30 pas naar binnen mogen heb ik nog nooit van gehoord, bij mij gaf hij eigenlijk nog teveel voer (handje biks omdat ze stil stond was toch bijna een halve schep, hooi ligt vanaf de grond tot aan dr voerbak zo hoog voor de nacht) Box wordt iedere dag uitgemest en prachtig strak opgestrooid, iedere ochtend krijgt ze dr extra bakje voordat ze naar buiten gaan, er zijn ook paarden die gewoon de hele dag binnen staan omdat de eigenaren daarvoor kiezen (ok de boer wordt er niet vrolijk van Haha! ), de paddock zijn van de zomer weer helemaal gedraineerd en bijgestort en op wat drassige plekjes na mooi droog. Heel af en toe zou ik best een binnenbak willen, maar bv afgelopen winter heb ik de hele tijd kunnen rijden, op kou kan je je kleden, en die regen valt ook best mee als je erop gaat letten!

Oeps toch meer dan ik van plan was!
Ik snap je keuze wel hoor, ik denk dat het gewoon sterk per paard verschilt, en Tal kan ik rustig een paar dagen laten staan, en Luna heeft daar gewoon last van, heeft geen vriendinnetjes en eet overdag ook amper uit de ruif.. Ik zou niet iedere dag wat met mn paard willen moeten doen (een keertje gewoon alleen knuffelen en op stal zetten is ook wel eens fijn) maar ja dat is ieder voor zich natuurlijk!

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:52

Ik sluit mij bij mijn bovenste twee stalmaatjes aan!

www.stal-sgravenweg.nl

Ik zou toch liever bij Herman staan dan op een manege.

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 23:01

check bakbodem:

Afbeelding

foto is gisteren genomen

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 23:10

Ik zou 2 kiezen. Als de eigenaar (stal 1) minder voert dan jij wilt klopt er volgens mij iets niet.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 23:29

Talida en Melanie Ik begrijp dat jullie het een super stal vinden. Maar dat is jullie mening. Vind het onwijs leuk voor jullie en de paarden dat jullie het daar echt naar je zin hebben. Maar als Tyson het niet naar de zin heeft. Begrijp ik dat ze liever een andere stal zoekt. Was op mijn vorige stal ook ik had het er gewoon niet meer naar me zin. En de eigenaar probeerde echt alles te doen op het weer naar mijn zin te krijgen. Maar als ik iets in mijn koppie krijg gaat het moeilijk eruit.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 23:33

felicity schreef:
Talida en Melanie Ik begrijp dat jullie het een super stal vinden. Maar dat is jullie mening. Vind het onwijs leuk voor jullie en de paarden dat jullie het daar echt naar je zin hebben. Maar als Tyson het niet naar de zin heeft. Begrijp ik dat ze liever een andere stal zoekt. Was op mijn vorige stal ook ik had het er gewoon niet meer naar me zin. En de eigenaar probeerde echt alles te doen op het weer naar mijn zin te krijgen. Maar als ik iets in mijn koppie krijg gaat het moeilijk eruit.

Tuurlijk, daar is ze ook helemaal vrij in En voor ieder paard werkt het ook gewoon anders, dat is duidelijk. Maar als je over een perfecte bak gaat zeggen dat hij al 4 dagen niet te rijden is, tja dan krab ik me toch wel even achter mn oren Verward

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 00:43

Als je zo graag wilt verhuizen naar een andere stal met je paard, zou ik toch nog even verder kijken.
Weidegang vind ik 1 vd belangrijkste eisen qua stalling.
Daarna kijk ik pas verder naar de rest.
Rijgelegenheid is ook belangrijk, maar mijn inziens niet zo belangrijk als weidegang.

Naar stal 2 zou ik mijn paard dus niet verhuizen, de rijgelegenheid is daar misschien wat beter, maar de weidegang is daar tot het dieptepunt gedaald.

En naar wat ik hierboven gelezen heb, is de bak wel aardig begaanbaar, en is de rest in overleg dus ook wel te doen.
Misschien niet dat ze je paard eerder binnen zetten, maar als jij je paard eerder binnen zet, hij je paard niet weer buiten zet.
Net als dat er wel wat meer gevoerd kan worden.

Wat betreft dat buitenrijden, als het je eigen paard is, kan de staleigenaar je toch niet tegenhouden als je buiten wilt rijden?
Ligt het dan niet aan de omgeving? Dat het gebied waar je buiten wilt rijden, dat daar een ruiterbewijs voor nodig is?
Daar kan de staleigenaar toch niks aan doen?
Of je neemt het risico op een boete en gaat wel buitenrijden, of je wacht tot april tot je op kan voor het ruiterbewijs, het lijkt me nl niet dat dat zo'n lange periode is wat je niet kan overbruggen.
Daarbij is het in de zomer veel mooier om een buitenrit te maken Cool .

Ik zou dus op stal 1 blijven staan, of naar een andere stal gaan uitkijken, maar niet naar stal 2!

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 06:51

Lot,belinda en melanie,tuurlijk is het niet allemaal negatief. Gisteren belde marion me af voor de les omdat de bak niet goed was (dat heb je natuurlijk wel eens met een buitenbak)en ik merk gewoon dat ik een typ ben die ook een binnenbak wil. En qua voer,tja ik vind het gewoon jammer dat hij niet geeft wat je hebt afgesproken,voor je 300 euro.
En hij heeft luna om 4 uur een ker naar buiten gegooid,met het gevolg zei die ook dat ze om half 9 pas naar binnen ging,terwijl ze echt wacht tott ze naar binnen mag. Dus nu doe ik mijn paard zo laat mogrlijk in de middag want als ik haar eerder binnen zet wordt ze er wer uit gegooid. Dat vind ik gewoon jammer. Van de zomer had ik het daar prima,toen ze in de wei stonden,niks op aan te merken. Alleen in de winter als je een stal huurt vind ik het niet zo leuk