Persoonlijk zou ik op zoek gaan naar een derde optie. Alleen de prijzen al, woekerprijzen!
Ik betaal 175 GULDEN per maand (geen idee, nog nooit gekeken wat het in Euro's is). Daarvoor hebben mijn paarden een 4x4 stal, en ze gaan van 's morgens tot 's avonds naar buiten. Ik rij ook altijd buiten. Soms is dat lastig omdat de wei te nat is en in dat geval moeten we het rijden overslaan of met de trailer naar een binnenmanege en die kost dan weer 6 euro per uur. Mijn paarden worden 's morgens gevoerd en buitengedaan. 's Avonds doe ik ze zelf binnen en voer ik ze. Wat ben ik blij om niet in de Randstad te wonen.
Maar als je toch tussen deze 2 moet kiezen, dan zou ik voor de eerste gaan. Buitenlopen is ontzettend belangrijk, en bij de eerste stal mogen ze lekker lang naar buiten. Waarom moet je perse het ruiterbewijs hebben? Probeer de voerkwestie nog eens met je baas te bespreken.
tyson20 schreef:Ik sta nu op een stal en heb:
*Een buitenbak(die als het ff nat is niet te berijden is)
*Paarden staan vanaf 6 uur smorgens al buiten en mogen pas om half 5 weer in hun stal smiddags.
*Kan niet buiten rijden,moet je ruiterbewijs hebben.
*stalbaas geeft minder voer dan ik wil.
*Rijdt er op de scooter zon 15 minuutjes over
*stalprijs is 300 euro per maand
Ik kan krijgen:
*Op een manege een binnen en buitenbak
*Paarden staan wel de hele dag binnen.
*goed voer en stal wordt goed uitgemest
*kan buiten rijden in duinen en naar zandvoort
*rijdt er op de brommer 30 minuten over
Stalprijs is 340 euro per maand
het gaat om een heel onbespierd paard die eigenlijk elke dag aan het werk moet maar nu kan het niet door de bak die dan weer te nat is
Laatst bijgewerkt door Scum op 20-12-04 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt