springen, hoger als 2.20!!!!..is dit niet TE!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:13

gomir schreef:
De muur stond niet op
2.30m
, maar op 2.08m en aangezien die dieren het niet iedere week hoeven te doen vind ik het niet zo'n probleem.

je kan het natuurlijk ook nog meer aandikken
Tong uitsteken

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:24

Ik denk wel dat die mensen weten wat ze doen hoor. Met die paarden moeten ze hun geld verdienen en ze kunnen het zichzelf niet veroorloven om er een kreupel te rijden. En ze doen dit ook niet wekelijks. Ik denk hooguit een a twee per jaar ofzo.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 14:26

Even superofftopic, maar kwam er vanavond niet weer een rubriek springen op Eurosport en hoe laat ook alweer? Blond

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 14:49

Kijk even op teletext of op eurosport.com. Dan weet je het.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 14:54

Ik ben als de dood voor springen boven de 80 cm Haha!
Maar eerlijk gezegd denk ik dat het best kan. Mijn 4 jarige merrie springt met vrij springen makkelijk 1.60. Ze is zelf 1.53 en absoluut niet spring gefokt.
Dan zullen die toppers met een geweldige training zo nu en dan best zo'n sprong kunnen maken. Denk ik dan Verward
Misschien zit ik er helemaal naast hoor, maar die paarden en die ruiters zijn natuurlijk van een heel andere klasse dan mijn paardje en ik denk dus dat dat zo heel af en toe best moet kunnen...
Daarbij als ze tijdig stoppen blijkt dat ze wel degelijk bleven nadenken...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 15:48

Cayenne schreef:
het iljkt me ook dat de paarden dan puur op het vertrouwen moeten springen omdat ze bij god niet over die muur kunnen kijken en dus niet weten hoe ze neer komen en wat zich er achter bevindt

Ze kunnen bij het aangalopperen ook niet over een kleinere muur zien wat zich er direct achter bevind Knipoog
En de sprong is vaak al een kwestie van vertrouwen, want na de afzet ziet het paard de hindernis al niet meer. Lachen

En tsja... ik vind het ook hoog, maar toch denk ik wel dat de betreffende ruiters echt wel weten waar ze mee bezig zijn.

hoop ik... Nagelbijten / Gniffelen
Clown Clown Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 15:51

Het is niet te

Als je het wekelijks doet wel, maar voor een keer kan zo'n goed getraind paard dat wel.
En denk maar niet dat deze heren hun paard van heel veel eurotjes de vernieling in helpen voor zoiets.

Verder kun je zien dat het dier echt wel vertrouwen in de ruiter heeft, anders stopt hij wel.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:01

Ik heb het ook op tv gezien. Ik vind het pittig wat ze van zo'n paard vragen, maar niet te. Trouwens, je kon ook zien dat ze de eerste ronde, toen de muur nog niet extreem hoog was maar drie gewone hindernissen moesten springen en in de volgende rondes maar 1 voor de muur. Het aantal sprongen wat ze dus moeten maken is niet zo groot, hoewel er dus wel een paar hele zware tussen zitten. In vergelijking met een gewone wedstrijd, zeker met barrage, vind ik de inspanning wel mee vallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 14:34

Trouwens hebben jullie de afgelopen dagen het springen gezien? Mooi he, wat een supermooie paarden toch, en wat jammer dat het (bijna) allemaal van die gezette wat oudere mannen zijn Clown

Wil jonge grieten zien met het springen Haha!

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:13

Ik vind 2m20 ook te!
als je nu zeker weet dat je paard dit aankan ok maar toch...
zo word het wereldrocord(2m54) nog gebroken met zo'n dingen(niet dat ik er iets op tegen heb Tong uitsteken )
Het is wel eens cool om te zien maar denk dat het erg erg erg lastig moet zijn voor die paarden ookal zijn het springers.
Mijn lerares heeft ooit eens op hoogte springen 1m80 gesprongen en gingen door naar de 1m90 maar ze is gestopt ze vond dat te!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:42

Ik denk eerlijk gezegd dat zo'n paard het niet doet, als hij niet wil. De paarden zelf vinden het leuk, en kunnen het wel. Het record ligt trouwens op 2.48 M Wow!

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:51

Ik heb iemand een keer puissance zien springen zonder zadel!! Was een jongen, nog niet zo oud, en hij sprong "gewoon" even twee meter zonder zadel!! (Ik denk niet dat hij nog kinderen kan krijgen, maar het was wel heel spectaculair om te zien! )
Ik vind het niet echt TE.. vooral Withaker weet echt wel wat hij doet.. Het zijn inederdaad speciale paarden die hier voor gebruikt worden, en die worden hier ook heel goed op getraind.
Het komt vooral neer op ontzettend veel vertrouwen. Als een paard het niet fijn zou vinden kan je doen wat je wil.. maar die krijg je dan echt niet over een muur van boven de twee meter!

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:59

ik denk dat je er juist respect voor moet hebben dat ze stoppen en de prijzenpot delen....want ja t gaat toch om geld....
..en waar ligt de grens dan wel ik bedoel ik denk dat zij de enigen zijn die goed kunnen inschatten wat wel en niet kan....
als ze waren gestopt bij 1.95 had je hetzelfde gezegd waarschijnlijk...

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:05

het record is 2.54m vind ik heel wat!
voor mij is 80 cm al de max.
dus zet mij op zon parcour en ik rijd gewoon naar buiten ik zie wss niet eens hoe hoog die muur zou zijn Haha!

tizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:21

Ik Denk dat hun wel weten wat ze doen maar ik hou het zelf lekker bij de helft 1.10 Tong uitsteken Haha! groeten OK dan!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:31

supersambo schreef:
op mijn televisie kwam de muur niet hoger dan 2.08 m Haha!

Die van jou ook al??? Raar dat er bij die anderen toch minstens 12 cm bij opgeplakt is!!!

Die ruiters weten wat ze doen en anders.........

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:37

Passionato schreef:
Ik heb iemand een keer puissance zien springen zonder zadel!! Was een jongen, nog niet zo oud, en hij sprong "gewoon" even twee meter zonder zadel!! (Ik denk niet dat hij nog kinderen kan krijgen, maar het was wel heel spectaculair om te zien! )

Wie was het??? Mijn instructeur heeft dit namelijk ook gedaan!!! En hoe zag zijn paard eruit???

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:38

Anders gaat t denk ik grandioos fout! Rolleyes

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:46

kijk bij 1,50 al me ogen uit

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:48

maartjuh schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat zo'n paard het niet doet, als hij niet wil. De paarden zelf vinden het leuk, en kunnen het wel. Het record ligt trouwens op 2.48 M Wow!

ah oww had in een boek gelezen 2m 54 Verward

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 22:17

2.20 is natuurlijk wel hoog, maar die mensen weten wel wat dat paard kan. Er was er een die midden in de muur ging bij de puissance, maar die had dat paard nog geen week op stal. Als je dan al gaat puissancespringen ben je ook wel gek. Dat die muur bij de ene 2.08 was en bij de ander 2.30 komt vlgs mij doordat de puissancemuur 2.08 was en in zo'n ander parcours waar ze steeds mogen zeggen welke sprong omhoog mag (noemen ze soms masterspringen) de muur 2.20 was.
Bij ons op de club is er ook zo'n gek die zonder zadel 1.85 ofzo springt. Hij wint ieder jaar weer die zonderzadelhoogtespringprijs en wint ook wel eens het masterspringen. Die gast is echt niet bang voor hoogte, maar past wel op zn paarden en doet geen dingen die niet kunnen.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 00:03

IK vind het echt heel slecht voor de benen van het paard.....

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 00:15

Ik vind het eigelijk ook TE....
Ik heb ook al eens gezien op tv ook met springen dan 2 paarden gewoon ineens na een hindernis stokkreupel waren.. ze konden gewoon niet meer vooruit, en dat dan in hetzelfde parcour Scheve mond
Danklopt er toch iets niet.....
Maargoed 1.20 vind ik toch Te hoog...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 00:18

Dat zal wel met de Olympische spelen in Athene geweest zijn _thessie_, daar zijn idd twee paarden kreupel afgevoerd. Is ook redelijk wat commentaar op geweest na de spelen, maar gedane zaken nemen geen keer...

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 00:26

_thessie_ schreef:
Ik vind het eigelijk ook TE....
Ik heb ook al eens gezien op tv ook met springen dan 2 paarden gewoon ineens na een hindernis stokkreupel waren.. ze konden gewoon niet meer vooruit, en dat dan in hetzelfde parcour Scheve mond
Danklopt er toch iets niet.....
Maargoed 1.20 vind ik toch Te hoog...

1.20?????