Tip gevraagd voor extreem koude voeten??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:57

Goede schoenen met een dikke zool scheelt een boel.
Ik heb zelf zo'n voetenbadje voor als ik thuiskom is in ieder geval wel lekker.

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 00:05

Ik doe altijd gewone sokken met daaroverheen thermosokken en dan nog een plastic zakje en stalschoenen of thermolaarzen
Ik heb snel koude voeten normaal maar dan op stal niet Haha!

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 00:22

owh owh owh...

BRR koude voeten, heb ik altijd last van, zomer winter, 40 graden buiten en nog heb ik koude voeten..
Mijn rubberen laarzen maken het niet beter Haha!
Ik leg mijn sokken van te voren altijd op de kachel, zodat ik tijdens mijn lange eind fietsen nog een beetje warme voeten heb, tegen de tijd dat ik ongeveer ga rijden zijn ze koud, en daarna gaat het berg afwaarts.
Ik heb altijd plastic zakjes om mijn voeten omdat ik anders niet in en uit mijn laarzen kom (binnenvoering zit los Haha! ) maar volgens mij wordt het daar niet beter van zoals Cynthy al zei..
En ik leg als ik wegga het volgende paar alvast weer op de kachel, voor als ik thuis kom. Meestal ook nog een broek omdat ik zeker met dit barre weer altijd half bevroren thuis kom...

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 21:36

Bedankt voor alle tips, zal het zeker proberen!! Haha!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 21:44

Simmi, ik heb net gekeken bij de paardendrogist... maar vind het best nog duur..1.45 euro.. want je kan ze toch maar 1x gebruiken? moet je heel vaak nieuwe kopen!:S

lin1da

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:49

veel lagen aantrekken en over je eerste laag plastic zakjes helpen ook voor al als je vaak natte sokken krijgt. schoenen aan doen als je niet rijd en als je natte sokken heb na het rijden drogen aantrekken dan je schoenen weer aan doen.

ik hoop voor je dat het helpt.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:53

Pas op Discovery een hele documentaire over kou, ze hebben nu in het leger weer wat nieuws. Een bodywarmer van 38 graden, op een soort accu ofzo. De proefpersoon kon zonder handschoenen aan allemaal taken uitvoeren bij -10, zonder dat hij koude handen kreeg. Zo lang je lijf warm blijft, blijft de doorbloeding naar je handen/voeten op gang. Dus zorg vooral dat je laagjes over elkaar heen trekt, thermo-ondergoed e.d, dat is belangrijker dan warme sokken! Zodra de doorbloeding naar je handen/voeten stopt omdat je lichaam het te 'koud' heeft helpen zelfs de warmste thermolaarzen niet meer!

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 11:21

Ja koude voeten wie heeft er geen last van
NOU IK!!! Haha! Haha! Haha!

Heb namelijk vorig jaar al uit gevonden dat Tijgerbalsum het lichtpuntje is voor koude voeten
Je moet wel op letten dat je na het insmeren van je voeten, zool en tenen, je handen goed wast.
Het is namelijk niet echt goed om met vuile ( tijgerbalsum handen) je paard aan te raken.
De tip werkt echt super goed, na het in smeren heb je al na 10 minuten effect, het werkt ongeveer 3 a 4 uur.

Hierdoor is het ook niet meer nodig om meerdere sokken over elkaar heen aan te trekken.
Ruimte in je schoenen zorgt zo wie zo voor een betere doorbloeding

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 11:55

Oke je kan blijven klooien met sokken, sro en plastic zakjes, maar de warmte moet van binnenuit komen.
Ik slik gingko biloba. Dat heeft als gunstige bijwerking dat het helpt tegen koude handen en voeten!!! En het geeft een verhoogd concentratie vermogen, handig op school dus Lachen
Deze pilletjes zijn gewoon een voedingsupplement, verkrijgbaar bij de trekpleister, da enzo. En het is ook helemaal niet duur. Ik betaal voor 60 tabletten ongeveer 4 euro ofzo. Daar doe je ongeveer twee maanden mee. Dus voor 8 euro, de hele winter warme handen en voeten!!

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:00

ik heb super stalschoenen van ariat
echt heerlijk zijn die en nooit meer koude tenen!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:45

Mijn moeder is pedicure en die heeft van die zalfjes voor bv koude voeten, het merk daarvan is Feet. Ik heb in de winter altijd koude voeten, verder heb ik het niet koud Scheve mond

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 16:33

bibi76 schreef:
Ja koude voeten wie heeft er geen last van
NOU IK!!! Haha! Haha! Haha!

Heb namelijk vorig jaar al uit gevonden dat Tijgerbalsum het lichtpuntje is voor koude voeten
Je moet wel op letten dat je na het insmeren van je voeten, zool en tenen, je handen goed wast.
Het is namelijk niet echt goed om met vuile ( tijgerbalsum handen) je paard aan te raken.
De tip werkt echt super goed, na het in smeren heb je al na 10 minuten effect, het werkt ongeveer 3 a 4 uur.

Hierdoor is het ook niet meer nodig om meerdere sokken over elkaar heen aan te trekken.
Ruimte in je schoenen zorgt zo wie zo voor een betere doorbloeding

He, ik heb nog tijgerbalsum liggen! Dat kan ik dan weleens erop smeren! Waar smeer je het precies? op je voeten, maar ook op je zooltjes??

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 16:34

sliertje schreef:
Oke je kan blijven klooien met sokken, sro en plastic zakjes, maar de warmte moet van binnenuit komen.
Ik slik gingko biloba. Dat heeft als gunstige bijwerking dat het helpt tegen koude handen en voeten!!! En het geeft een verhoogd concentratie vermogen, handig op school dus Lachen
Deze pilletjes zijn gewoon een voedingsupplement, verkrijgbaar bij de trekpleister, da enzo. En het is ook helemaal niet duur. Ik betaal voor 60 tabletten ongeveer 4 euro ofzo. Daar doe je ongeveer twee maanden mee. Dus voor 8 euro, de hele winter warme handen en voeten!!

Ik zal daar ook eens naar kijken! Want meerdere sokken aantrekken etc... werkt niet bij mij!
Dus ik ga is effe kijken in de winkel! Haha!

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:38

Ik heb jarenlang koude voeten gehad (extreem!). Dankzij diverse tips van mensen op bokt een aantal jaren geleden, is dat min of meer verleden tijd. Ik had eerst thermic schoenen, maar tegenwoordig gewoon een mountain horse schoen mét GEITENwollenSOkken. De ouderwetse die je ook vroeger (ik vooral) in mijn noren aanhad. Werkt perfect. Mijn voeten zijn geen ijsklopjes meer als ik deze sokken draag en koude voeten behoren praktisch tot het verleden. Als ze echt al koud worden door lang stilzitten dan heb ik er altijd nog gevoel in. Niet dat dooie gevoel, voor 4 euro heb je een prima stel. Sterkte!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 20:01

M'n moeder kwam ook al met dat idee! Ik ga ze dan ook zeker effe kopen! Voor 4 euro hoef je dat niet te laten Knipoog dat is dan het proberen wel waard Haha!
Bedankt!!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:04

Stro in je schoenen doen en ze van te voren bij de verwarming zetten...

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:47

Ik heb ook lang gevochten met dit probleem... ijskoude voeten als ik bij de paarden was. Maar nu heb ik dé oplossing gevonden voor mijn koude voetjes:
Uit een krant knip je 2 zolen die beide een dikte hebben van ongeveer 4 pagina's. Deze zolen moet je goed inpakken met alluminiumfolie en in je schoenen leggen als een soort extra zool. Je kan je tenen daarna ook nog eens inpakken met wat folie (doe wel voor de zekerheid van die warme wollen sokken aan). Het is een beetje gepruts met het aandoen van je schoenen, maar voor mij werkt het uitstekend tegen koude voeten... dus wellicht het proberen waard!

Ook belangerijk:
- Zorg ervoor dat je een warme muts op je hoofd hebt. Je lichaam verliest namelijk de meeste warmte via je hoofd!

- Niet te kleine schoenen aan doen, want je tenen moeten wel in beweging kunnen blijven.

Zoooo.... dat was mijn preek, succes ermee! Knipoog

Die tijgerbalsemtip ga ik ook maar eens uitproberen!! Haha!

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:03

Firegurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:46

idd thermolaarzen heb ik ook,alleen zijn die dingen niet waterdicht Boos! ,maar verder lekker warm hoor krijg je echt geen koude voeten in en anders doe je gewoon hele dikken sokken aan en dan erin *LOL* hhiih

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:52

www.loesdau.de

Afbeelding

lijkt me heerlijk, alleen die 20 euro verzendkosten heb ik er niet voor over

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 23:17

een stuk krantenpapier....weet niet of het helpt Bloos

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 09:53

Ik heb ook bijna altijd koude voeten.
Sinds afgelopen zomer heb ik echter mountain horse sportive riders en geen koude voeten meer Haha!

Ik verbaasde me er gisteren gewoon over. Na de les kwam ik van mijn paard af en ik had echt hele warme voeten terwijl ik normaal echt ijsklompjes heb.

Ze gaan dus nooit meer weg deze laarzen!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 10:58

kaj schreef:
Ik heb ook bijna altijd koude voeten.
Sinds afgelopen zomer heb ik echter mountain horse sportive riders en geen koude voeten meer Haha!

Die heb ik ook! En ik had ook altijd koude voeten, maar tot nu toe nergens last van gehad! Dus een echte aanrader!

missrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:46

Ik heb vanmorgen tijgerbalsem op mijn voeten gesmeerd en ik heb echt ijskoude voetjes. Ik ben er nog niet mee naar buiten geweest, maar het lijkt er niet op dat het bij mij werkt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:49

stoppen met roken Lips are sealed