Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Quellian schreef:Flauw he?
Omdat ik dus niet durf te rijden, dat beest is gek. Dus ik wéét van mezelf dat Quell maar 1 bok hoeft te geven in het begin, dat ik er nooit meer opstap. Heb gewoon qua paarden geen zelfvertrouwen en heb al helemaal geen vertrouwen in paarden. Eigenlijk vind ik ze doodeng en paardrijden niet leuk. Dus ik hoop dat Quell een braaf en werkwillend paard gaat worden...
Zep schreef:Hier wordt bijna alles als 2,5 jarige zadelmak gemaakt, doorgetraind voor de HK en de 3-jarigen test. Vanaf april staan ze allemaal in het land tot na de Breeders, da's begin oktober.
Ik zou me er niet zo druk om maken, mits je met beleid kunt rijden, weet waar je mee bezig bent en op tijd gas terug neemt.
Die maanden liggen niet per paard vast. Misschien krijgt jouw merrie in februari een gigantische groeispurt. Dan moet je zelf er genoeg bij zijn om dan meteen gas terug te kunnen nemen.

Gewoon doen, van het voorjaar eventueel een half jaar het land op of het dan heel langzaam uitbouwen naar normale arbeid voor een 3-jarige (paar keer in de week 20 min hobbelen is zat!). Lusitana schreef:Ik blijf erbij dat je een onvolgroeid skelet belast als je erop gaat zitten. En dan later mekkeren als er rug of beenproblemen komen? Dit paard hoeft niet klaar gestoomd voor de verkoop. Je wilt er zelf neem ik aan zolang mogelijk van genieten.

Ze krijgt gewoon vast wat dingen geleerd.
Ik zou me niet teveel aan haar vastklampen.
Ik kan me voorstellen dat ze dan geen jonge paarden meer wil inrijden, omdat ze ook nog een klein kind heeft waar ze voor moet zorgen. Wat toch een stuk moeilijker gaat met een gebroken poot 
Quellian schreef:Dit is niet zo'n typisch voorbeeld. Het gaat hier om MIJN paard, niet om paarden in het algemeen. Maar goed, jij hebt een mening, andere mensen hebben een mening en ikke ook. En rara: het is ook nog eens mijn paard.
Quellian schreef:Dit is niet zo'n typisch voorbeeld. Het gaat hier om MIJN paard, niet om paarden in het algemeen. Maar goed, jij hebt een mening, andere mensen hebben een mening en ikke ook. En rara: het is ook nog eens mijn paard.
Ladyandmiej schreef:Ik zou hem lekker laten lopen tot hij 20 jaar is