Nog een tip: koop Equest, dat is een wat duurder merk, maar het grote voordeel is dat het 2 weken blijft door werken, en de kans op herbesmetting is daardoor ook een heel stuk kleiner. Verder zou ik 'verplichten' dat iedereen zelf in een bepaalde week een wormenkuur geeft.
Anoniem
Geplaatst: 18-12-04 10:07
Op de stal waar ik eerst stond, daar hing een algemeen mededelingen bord. Daar werd opgeschreven dat de week erop geent ging worden, of iedereen hun paspoort mee wilde nemen. Dan werd er gegeent en bij betaling kreeg je je paspoort terug.
Bij een wormkeur stond er op het bord dat ze een wormkeur hadden gehad a zoveel euro. En de stalhouder hield dan zelf een lijstje bij met wie er betaald had.
Werkte altijd goed
Sting
Geplaatst: 18-12-04 11:04
Ik zou alleen de wormenspuit erbij in doen. Als er paarden zijn die wedstrijden rijden moet je die vaker enten, dus dan krijg je daar weer gedoe mee. Ik zou gewoon 5 euro per maand bij het stalgeld doen.
dobbel
Geplaatst: 18-12-04 12:29
ik zou niet het stalgeld verhogen ik zou gewoon zoals runnigkawa zegt het doen werkt volgens mij het beste. Bij ons op stal wordt het enten tergelijk gedaan en als ik de rekening krijg betaal ik dezelde week nog. en de wormkuur zorg ik zelf voor ik koop het ook zelf er wordt wel gevraagt waneer ik voor het laatst een kuur gegeven heb maar dat gaat altijdt goed. Er zijn hier dan ook maar 3 pensionklanten en voor de rest zijn het allemaal eigen paarden. Alles gaat in goed overleg en in wederzijds vertrouwen.