Marieke_456 schreef:sorry, ik snap t nietwat zyn semi-profi-paardenmensen??
Ja, dat is een beetje de benaming die wij hier aan ze geven.
In de straat waar onze paarden staan nog erg veel meer paarden van verschillende eigenaars, met de helft gaan we wel om. En de andere helft kan ons eigenlijk niet uitstaan
Men noemt het weleens 'paardenlui', of 'het typische paardenvolk'.
Hiermee wordt bedoeld:
- arrogant lijkend
- achterbaks zijnd
- alles wat anders is afzeikend
- clan-vormend
- vrij hard voor mens en dier
Het is niet aanvallend bedoeld, het valt me gewoon op.
Wanneer we in het bos deze lui tegen komen worden we uitgescholden, uitgelachen..gedreigd de politie te bellen en er wordt ons verteld dat we gek zijn
Wanneer we een andere slag paarden+berijders tegen komen blijven we vaak uren hangen, kletsend over onze paarden e.d
Het is maar een voorbeeld..
Daarom valt het me ook op dat veel mensen hier vertellen dat ze hun paarden wel eens loslaten, waar zijn de 'paardenlui' dan?
. Alleen heeft ze dat nog nooit gedaan sinds ik haar los heb lopen. Wel toen we nog maar net met elkaar bezig waren en ze altijd aan het touwtje liep. Overal is gras, voortuinen ook. Maar ze mag niet eten, dat is een afspraak (behalve op de zogenaamde graasplekken, waar we "heel prongenlijk" elke rit belanden
dan loop ik met mijn verzorgpony een eindje langs een zandpad( is heel rustig) en dan neem ik een shetje (polly) mee.
die hobbelt er echt wel achter aan want ik neem altijd wel een andere paadje dus hij weet toch niet waar hij is dus als hij niet met mij mee gaat weet hij dat hij toch niet snel thuis is. Dus wat jij doet is wel fout maar ik maak er veder geen probleem van