vraagje over dressuurzadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:19

Tsja, wel of niet duur... dit zadel heeft gewoon een rare vorm. Die zweetbladen horen toch gewoon naar beneden te hangen, volgens mij belemmer je op deze manier de vrijheid van het schouder. En daarmee de vrijheid van bewegen, waardoor je paard/pony nog steeds opgekropt gaat lopen.. en dat is weer niet goed, gaan ze vast van in de rug zitten.. etc etc etc..

DOCH!! vind ik een zadel voor 100 euro toch echt gewoon te goedkoop. Dat kan toch qua maken al niet eens uit? Dan kan het nooit super kwaliteit leer zijn..
Ik zeg ook niet dat je gelijk 2000 euro moet betalen, maar voor een Wintec dressuurzadel ben je 500 euri kwijt, dat is dan wel 5x zoveel, maar volgens mij heb je er ook 5x zoveel plezier van..
Ik zou me er dood aan ergeren als ik een zadel gekocht had, en er na een jaar al niet meer op zou kunnen rijden.. Verward

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:25

het si ook geen leer maar kunststof.... is dus al een stuk goedkoper

en b.t.w. een wintec zadel is geen 500 was pas een actie bij mij in de buurt wastie 290 dan heb je een merk , een winkel , personeel , advertenties enzovoort enzovoort
bij piaffe heb je dat allemaal niet

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:30

LPtjuh schreef:
het si ook geen leer maar kunststof.... is dus al een stuk goedkoper

en b.t.w. een wintec zadel is geen 500 was pas een actie bij mij in de buurt wastie 290 dan heb je een merk , een winkel , personeel , advertenties enzovoort enzovoort
bij piaffe heb je dat allemaal niet

Eeh.. Piaffe heeft toch ook gewoon een winkel winkel waar je heen kunt of niet?? Ik meende van wel namelijk.. Verward

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:34

o nou dna heeft het wel een winkel , maar dat doet e rniet toe al zeg ik het zelf...
bt.w. het gaat al nergens meer over...
we kunnen wel blijven discussieren, schieten we nix mee op , ik ben tot nu toe wel blij met het zadel , ik zeg niet dat het past Knipoog wat dat heb ik no niet goed getest, zag er wel goed uit het zadel....
kijk ik heb zoeits niet geschoten is altijd mis , als het zadel niet goed is of niet past kan ik het gewoon terug sturen end an evt. voor een ander zadle sparen ..... had het zeker niet gekocht als ik niet had kunnen ruilen
morgen ga ik het zadel passen en als het past testen op me paardje, dan zie ik het wel

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:35

zou toch een leuke meevaller zijn als je het zelf lekker vind zitten en het je paard goed past ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:59

Maar wie heeft je verteld dat het zadel goed past, en na twee maanden ook nog goed past, enz. Dat vind ik het verradelijke met zadels kopen via internet zonder passervice. Je koopt een zadel voor een klein bedrag, gooit het op je paard. Loopt er drie keer omheen, voelt wat hier en daar en besluit vervolgens zelf dat het goed ligt. Een zadelmaker van Van Triest is bij een paar zadels wezen kijken bij ons op stal en schrok werkelijk van de zadels.... Dit waren zadels van paarden die hoog in de sport liepen en waar de eigenaren redelijk verstand van paarden en zadels hadden. Dit waren zadels van goede merken en konden gelukkig relatief goedkoop passend gemaakt worden.
Bij een zadel van 100 euro kan vaak weinig vermaakt worden. Een zadelmaker waagt zich er meestal niet eens aan Tong uitsteken

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:03

als ik tegen een zadle maker zeg : maak dit voor me, en hij zegt : dat wordt dan duurder dan dat het zadle waard is en ik wil het , dan doet hij dat.....

en dat ej niet kan passen met een passervice, geeft voor mij niet , het kan terug als het niet past
en mijn eisen aan het passen zijn niet opeens lager omdat het een goedkoop zadel is ...
als het niet goed past gaat het terug en spaar ik verder ........

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:04

sorrie voor de fouten , maar dit is een ander toetsenbord dan normaal deze gaat veel stroever , dus slaan letters weleens over of gaan andere eerst sorrie hiervoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:46

Maar wie zegt dat het zadel goed past? Is dat jouw mening? En hoe heb je die mening gevormd? Een zadelmaker waagt zich echt niet aan een goedkoop flutzadel om dat beter te laten liggen op jouw paard. Mijn zadelmaker in ieder geval niet. Ik verwacht nl. van de zadelmaker dat mijn zadel na reparatie goed ligt. Ligt het niet goed dan is het altijd de schuld van hem of haar. Daar gaat zijn goede naam....

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:50

en als hij het voor elkaar krijgt daar gaat zijn naam hup omhoog!
en wie er check of mijn zadel past ??? wat dacht je van een zadelmaker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:55

LPtjuh schreef:
en als hij het voor elkaar krijgt daar gaat zijn naam hup omhoog!
en wie er check of mijn zadel past ??? wat dacht je van een zadelmaker

We gaan volledig offtopic. Dit is dus mijn laatste opmerking.
Mijn zadelmaker zal niet snel komen kijken bij een zadel van 100 euro. Of het moet een zadel zijn van zijn eigen bedrijf. Haha!

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:58

als ik een zadelmaker gewoo betaal ga ik ervan uit dat hij zelfs nog komt kijken naar een zelf gemaakt zadel.....
vindt het trouwens beetje onzin om hier langer over door te gaan Haha!
dus ik kap er nu mee....
koop een zadel wat past en wat je kan betalen en iedereen bekijkt maar lekker hoe ze het doen ik doe het zoals ik het doe Haha!:D

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:57

Ik zou het niet doen...
Ik weet niet of je op het moment al een zadel hebt, maar anders zou ik even doorsparen voor een goede tweedehands!
Een goede tweedehands is altijd beter dan een slecht nieuw zadel..
En over dat verhaal dat het al helemaal naar ruiter en paard gevormd is, vind ik echt onzin, nog nooit van gehoord Verward
Ik heb het ook altijd gedaan, goedkope zadels gekocht en nu rijd ik intensief en heb ik even gespaard en een goede tweedehands (van misschien al 8 jaar oud..) gekocht en die ziet er echt veel beter uit dan veel nieuwe zadels, mensen denken ook altijd dat ie nog helemaal nieuw is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:13

miesie schreef:
Ik zou het niet doen...
Ik weet niet of je op het moment al een zadel hebt, maar anders zou ik even doorsparen voor een goede tweedehands!
Een goede tweedehands is altijd beter dan een slecht nieuw zadel..
En over dat verhaal dat het al helemaal naar ruiter en paard gevormd is, vind ik echt onzin, nog nooit van gehoord Verward
Ik heb het ook altijd gedaan, goedkope zadels gekocht en nu rijd ik intensief en heb ik even gespaard en een goede tweedehands (van misschien al 8 jaar oud..) gekocht en die ziet er echt veel beter uit dan veel nieuwe zadels, mensen denken ook altijd dat ie nog helemaal nieuw is.

Dat heb ik ook gezegd, van de week nog haha..
Ik ben ook van mening (en menig zadelpasservice) dat een nieuw zadel zich wel degelijk aan de paardenrug gaat "aanpassen" hij vormt wat meer naar het paard. Heel erg niet, maar bij mij was zou dat een groot probleem zijn als ik een 2dehands zou kopen, omdat deze al naar het vorige paard was "gekneden" Daarom heb ik een nieuwe gekocht, omdat zijn rug toch al best gevoelig was. Het is nu echt "zijn" zadeltje..

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 10:35

dacht ik al ,
was het toch niet van plan om te kopen