Leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GB_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 17:48

Maar waarom wel een rits.
ik weet zelf niet wat ik moet doen. een rits lijkt me wel handig.
maar ik hoor dr meer nadelen van dan voordelen.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 09:02

k heb de petrie winsor of zo iets. zitte geweldig zonder sporen haha Tong uitsteken
suc 6 ermee

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 09:25

De derby Softjumper. Deze heeft een rits. Inmiddels heb ik persoonlijk ervaring met Rectiligne, Petrie, Cavallo en Derby.

Rectiligne had ik de leer met coating versie. Prima laars, maar niet geschikt voor intensief gebruik. Ik had ze in nieuwstaat van iemand overgenomen, maar na een half jaar weer doorverkocht omdat ze toch niet aan mijn eisen voldeden. Wel een prima overstap van kunstof naar leer als je niet al te intensief rijdt. Op zich dus niets mis mee.

Petrie: vrij logge laars en niet geschikt voor mensen met smalle voeten (zoals ik dus). De voet is dan altijd te breed. Verder enorm stug. Ik heb het over de standaard. Verder binnen een half jaar de zool al moeten vervangen, deze is dus totaal niet slijtvast. Ik loop er niet veel op, maar af en toe wel naar de wei (paar 100 meter).

Cavallo: stuk soepeler dan Petrie, verder een prima laars. Ook hier is de voet vrij breed. De vorm van de schacht zit mij beter dan bij Petrie. Ik noem het een ideale laars voor nat weer. Er zit geen rits in (Cavallo Winner, de laars van zo'n 270 euro), wel rundleer. Is dus waterdicht te houden met goed onderhoud, loopt niet verkeerd (dus geen last van stijve laars als je een keer nar de wei moet lopen).

Derby: tot nu toe een toplaars, ik heb de laars sinds oktober en m'n Petries daarna nooit meer aangehad. Lekker soepel, mooie kwaliteit leer. Smalle leest, en sluit perfect om de kuit. De rits is verder handig, wel een nadeel als je door een plas heenmoet. De rist loopt tot onderen, en dus is de laars niet waterdicht.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:43

GB_SP schreef:
Jah die had ik net gevonden.
Maar de prijzen van hem van Petrie & Königs. Zijn die overal hetzelfde?

Nu de site van Cavallo nog:P

http://www.cavallo-online.de/design/

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:56

de cavallo piaffe is mijn droomlaars, maar echter veel te duur en kalfsleer, jammer. zelf rijd ik niet meer, maar ben toch zo een doos dat ik aan het sparen ben voor leren rijlaarzen voor het geval dat. mijn voeten groeien niet meer dus opzich..
ik ga voor de petrie world-cup, lijkt mee goede stevige laars die lang mee gaat..
en ben van de hoge dressuuur bogen, maar je moe thet maar mooi vinden hoor.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:14

Ik heb sinds kort de Petrie Standaard.
Omdat ik van veel mensen hoorde dat ze spijt hadden dat ze geen rits hadden genomen of hem er later in hebben laten zetten, heb ik voor de optie met rits gekozen.

Ik hoef niet te worstelen om ze aan of uit te krijgen, gaat heel makkelijk Haha! .
Van dat inzakken weet ik niet zo. Ik hoop juist dat die van mij snel wat gaan zakken. Ik heb er wel een paar goed laarzenspanners bijgekocht.

GB_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 14:37

Maar wat zijn de prijzen van jullie laarzen?
Hoe duur zijn Derby, Cavallo & Königs rijlaarzen? (en over welk type gaat het dan)

nikitatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 17:45

nou ik heb laarzen met rits en dat bevalt me goed:)
en ik heb neit eccht een mer laarzen alleen en r staat er aan de zij kant ik weet niet wat dat is haha

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 19:18

Cavallo staat in de divoza catalogus... je hebt ze van 209 euro ofzo (coating) en cavallo winner 270 euro (rundleder) en nog duurdere

Mij is vertelt, dat het nadeel van een rits is, dat als er zand tussen komt de rits snel kapot gaat en dat je ze niet heel vaak kan laten vervangen door nieuwe ritsen (want ze moeten daar steeds nieuwe stik gaten voor maken) Dat is mij vertelt... heb er zelf geen ervaring mee...

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 19:19

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 22:29

Ik heb ook derby's dat zijn egt zuprr laarzen, en helemaal niet duur (vind ik)!! OK dan!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 22:30

Ik heb de Petrie Anky-grand prix, Könings, en Cavallo's.
Zelf vind ik de Petrie Anky de mooiste en de fijnste van allemaal.

Moderatoropmerking:
Diverse berichten zijn verwijderd, omdat dit een oud topic is en deze daardoor weer wegzakt. Zoals de grote letters aangeven is het niet de bedoeling om op oude topics te reageren.
Laatst bijgewerkt door Judje op 03-06-09 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd.