Is dit zielig??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 10:40

Pellie schreef:
bij mijn overburen stond voor een jaar terug ook nog een pony. het beestje was al in de 20 en dochters reden en vroeger wedstrijden mee. nu stond het al jarenlang te verpieteren in zijn box en stond af en toe in de tuin die niet was ingericht op paarden. nog af-en-toe-er stond het verderop in de wei van een oom. bijna dezelfde sitatie maar nee, onacceptabel vond ik het.

Zoals jij het beschrijft, vind ik het ook niet kunnen. Een pony alleen die er weinig uit komt .

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 15:17

Bij ons mag het wel! In de polders is er een huis met een dubbele garage en daar zijn twee grote stallen voor 2 pony's gemaakt. Ze kunnen ook altijd in de tuin gaan grazen (is echt wel heel groot en afgezet!), dus ja, waarom niet?

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 15:56

Volgensmij wag het wel!.

ALs het paard op de bak kan (dus niet 23 uur per dag op stal staat). lijkt het mij niet zielig
ALs de box ruim genoeg is.
Maar misschien kun je ook aan een maatje denken zoals een shet bijvoorbeeld?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 16:46

wat is er zielig aan dan? er zitten 4 muren aan en een dak op, dus een garage is niets anders dan een paardestal qua bouw. Onze paarden staan in een opslagloods voor bloemen. er zijn zat paarden die geen wei hebben, dus dat lijkt mij ook geen probleem die erger is dan 40% van alle paarden in nederland.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 19:25

@lowara: qua bouw is het zeker wel anders, denk aan ventilatie en de hoogte van de stal. Kijk ook eens naar de situatie zelf, vergunningen en andere juridische zaken. Verder lijkt mij de discussie over wel of geen weidegang een beetje overbodig.

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 19:37

dat lijkt me echt geweldig, als mn paardje bij ons in de garage stond( we hebben dr twee) maar dat ze dan alleen zou staan, das nie echt alles...
maar als de buren een bak hebben zullen ze toch ook wel een paard hebben dus erg alleen issie dan niet toch