Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Maar aangezien dit soort topics al zo vaak langs zijn geweest, ik me begin te herhalen en de indruk krijg dat ik door sommige bokkers niet serieus genomen wordt, laat ik het hier maar bij.
Leeuwnie schreef:Het verschil van mening tussen jou en de anderen heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat een paard niet alleen maar "hengst" is, of alleen maar "merrie" maar dat meer elementen het karakter van het paard bepalen.
Cassidy schreef:Nee, het verschil tussen mijn mening en die van anderen is dat ze één individuele hengst kennen en ik er de nodige langs zie komen en dus in het algemeen spreek. Ik praat over "een hengst", terwijl anderen het hebben over "hun hengst" waar ze volledig vertrouwen in hebben en waar je een kind op weg kunt sturen. Hengsten die of te jong zijn om al echt een aanvaring mee te hebben gehad, of al een leeftijd hebben bereikt waarbij ze hengst mochten blijven vanwege hun goede gedrag. Ieder andere hengst was namelijk al lang gecastreerd geweest.
Cassidy"]
Venetia, in jouw geval mag je hengst niet gecastreerd worden, en de reden hoef ik niet te weten. Maar soms heb ik echt de indruk dat men paarden hengst laat omdat het "stoer" is
[/quote]
Die indruk heb ik ook vaak, en ik ben het met je eens dat dat meestal niet verstandig is!
[quote="cassidy schreef:Er werd in een eerder antwoord ook gesuggereerd dat iedere hengst wel op te voeden valt, als je maar konsekwent bent. Hoe hard wil je zelf met je correcties worden voordat dingen bij een hengst doordringen? Hoeveel bezems wil je stukslaan op de rug van een paard voordat je tot hem doordringt? Hoe vaak wil je als dierenbeul uitgescholden worden bij een toevallige voorbijganger die alleen de straf ziet die je het paard geeft en niet weet waarom, maar evengoed zijn mening klaarheeft?
pharagirlke schreef:en omdat hij wat ouder is...moest ik merken dat ik hem minder goed onder controle krijg (vanaf dat ik merk dat hij dominanter word) gaat zijn mannelijjkheid toch echt eraf...