wie kan dit op bokt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 19:21

Zou leuk zijn als je dat ook hier neer zet superroos. Kunnen we vergelijken.
Oké ik ga weer verder aan mijn lijst. Heb er weer z'n 15 bij gekregen.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:08

ik heb dr ook weer 10 bij, haha, zal even kijken wat ik hier neer zet,
de mijne mag je me wel pb'en Tong uitsteken haha
nu snel verder met pbs want ik kan niet eens wat versturen of heb alweer een melding, haha

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:14

Haha, maar je gaat mij echt niet inhalen. Heb nu 24 PB en als ik dan de reactie's er bij doet kom ik ongeveer 35a 40 uit haha.

Je fjort is bijna aan de beurt.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:21

haha, ik heb dr nu in totaal zo'n 300 350 gedaan, moet ik nog even wijzigen in mn profiel
ik zet mensen nu niet meer op mn wachtlijst als ik geen goede foto's heb,
anders had ik er zo'n 50 staan
ik moet echt hele nauwkeurige foto's hebben,
ja, voor me eigen stukje gevoel natuurlijk niet maar bij de rest qua intelligentie wel een beetje
heb je goede foto's van me fjorterhorse Tong uitsteken

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:39

heey even een vraagje kan iemand het ook voor mij doen , voor mijn paard ??
ik heb geen foto's in profiel staan maar kan ze evt. wel mailen
ZOU HET TOP VINDEN en als ik wat terug kan doen hoor ik het graag!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:52

als je in mijn profiel kijkt zie je voorbeeldfoto's staan,
en als je zulke mailt naar roosdenoord@hotmail.com dan hoor je wel of ze idd goed zijn en kom je op de wachtlijst te staan!

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:55

heb je er verder geen nodig van zijn lichaam of iets dergelijks? alleen van zijn hoofd?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:04

als je een foto hebt van het lichaam helemaa, liefst een beetje vierkant staand mag je die er best bij sturen, dan kan ik kijken naar de bouw en houding misschien,
als ik er iets aan opmerk zet ik het erbij, als ik denk dat het gewoon ok is en niet van toepassing is op het karakter zal ik er niks over zeggen

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:14

o oke lijkt me erg leuk, ik heb thuis foto's dus zal ze morgen ofzo ergens mailen , dan zie ik wel wanneer ik het krijg....
als ik wat terug kan doen hoor ik het dan van je ?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:19

haha, ik zou niet weten wat je er voor terug kon doen Lachen
ik zie je mail wel komen!

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:20

een zweetvoet analyse;) heb geen idee.....
heb een lief paard Knipoog

( heb je eindelijk een analyse doe je je knolletje weg hahahah)
nee heb doe ik niet weg ik hou daarvoor teveel van hem

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:23

nou ik heb er 1 en dat is zat hoor ,

(maarja, misschien als ik de foto's zie ben ik verkocht)
heb mn huidige paard gekocht naar aanleiding van een analyse haha

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:30

[PP] Kruinen en karakter?

blz 5

Citaat:
FJORD: (zie geen naam, haha)
profiel: recht:
ongecompliceerd paard dat makkelijk leert

kaak: groot:
intelligent en cooperatief

snuit: is niet zo goed te zien op de foto

mond: die is zo te zien lang:
duidt op gevoeligheid en soms op grote intelligentie, soms worden deze paarden als moeilijk beschouwt omdat ze verkeerd begrepen worden

lippen: lichte hartvorm:
expressief, nieuwsgierig en extravert

neusgaten: zeer verfijnd:
intelligent en nieuwsgierig

kin: is niet te zien op de foto

ogen: vanaf de voorkant kan je al zien dat ze zacht en rond zijn:
een gewillig paardje dat mensen vertrouwt

oren: fijn gevorm:
intelligent

kruinen: 1 kruin, precies in het midden:
een paard van ongecompliceerde aard

zo dat was het, bedankt sonja, haha daar gaat mn vrije middag, hahaha
ney hoor, vond het leuk om te doen,
je hebt 3 totaal verschillende beestjes
(is de fjord te koop, hahha ik geloof dat ik zojuist verliefd ben geworden, haha)

en toen bakte ik er nog niks van, haha kun je zien, zal dit stukje eens een keer in mn profiel gaan zetten

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:33

ik zie geen foto helaas , maar wel cool

ik doe hem echt niet weg en weet ook niet of ej het ee leuk paard zal vinden... zo in zijn wintervacht lijtk het net ee manegeknolletje , maar moet ej hem eens met zijn zomerhaartjes zien Haha!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:35

had er ook geen foto bij gezet
maare, het was vanaf deze foto
Afbeelding

en ik loop maar te geinen hoor, maare, we gaan een beetje offtopic, dus weer even ontopic
morgen weer een dag, haha

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:36

vind het paard er erg lief uitzien
hahah ja weer ontopic , ik stuur je een mail , en hoor het dan wel van je
waarschijnlijk mail ik je morgen

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:40

nog heel even offtopic
iemand vroeg me ooit, wat voor een paard zou je nooit willen, ikke roepen, een fjord (geen idee why, haha) en nu heb ik dr 1, achja Tong uitsteken hij is super! (van sonjabelgium geweest hier op bokt)
gewoon ff op zondagochtend met de trailer naar zuid belgie gereden, 15 km van de franse grens,
ja leuk, hij ging niet mee lopen, wilde alleen mee als ik een wortel had,
maar ik vond hem keigaaf, liet hem het hooinet in de trailer zien en hij stond erin Tong uitsteken haha

maar ontopic, ik zie je mail morgen wel komen dan en dan sta je op de wachtlijst

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:42

hahahhahah ,
aan wat voor tijd moet ik ongeveer denken ???
bedoel een week en een jaar liggen ver uit elkaar (heey dat rijmt)

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:41

De foto's zijn prima SuperRoos. Morgen zou ik hem beschrijven.

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 11:07

Oké daar komt tie dan. Ik heb deze foto gebruikt.

Afbeelding

Een sterk stevig hoofd wat wijst op een sterk lichaam, maar ook een sterk karakter.
Zijn oor , oog, neus, en mondpartij zijn duidelijk en fijn. Dit wijst op een intelligent karakter. Toch is de neus smal en klein en de onderlip licht hangend. Dit wijst er weer op dat dit paard veranderingen moeilijk vind.
Dit is een paard dat graag meewerkt. Het is heel erg bereid om zijn best voor je te doen. Geconcentreerd en met heel zijn gedachten bij jouw. Als hij het gevraagde niet snapt kan hij geïrriteerd reageren en tegendraads worden. Op de foto's waar je rijd, zie je die blik enkele keren terug.

Verder is dit een lief paard die zich niet snel van zijn stuk laat brengen. Hij is sterk denkend en heeft af en toe tijd nodig om de hulp goed te begrijpen en uit te voeren. Weet hij het eenmaal dan zou hij blij deze opvolgen.

Lichamelijk is dit paard zeer sterk, maar daardoor wel snel vast. Los maken is een belangrijk deel van de training en voor zijn zelfvertrouwen.

Ik zag dat je hem zelf ook heb beschreven. Ik heb daar dus niet naar gekeken. Dus dit is geheel van mij, zonder invloed van wat jij denk of geanalyseerd heb.

Groetjes Josien

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:11

Kan 1 van jullie ook de paarden in mijn profiel doen? Jargeau en Raiza. Ik ben erg benieuwd.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:53

lptje, ongeveer een week, of 2...

josien, wow
ik heb figje nog geen jaar, maar zn intelligentie klopt, daar maakt ie ook wel eens gebruik/misbruik van, haha hij is heel vindingrijk daardoor, knopen losmaken, ontsnappen, etc,
of als ie een keer vervelend is gewoon heel lief kijken en dan durf ik hem bijna niet op zn donder te geven haha
doe ik wel hoor want heb al gemerkt als ik niet consequent genoeg ben tegen hem, of als ik wat van hem vraag en hij het maar half doet en ik er niks van zeg, dat ie tegendraads gaat worden dus (lastige zin)

hij heeft zeer zeker een sterk karakter, dat is echt heel duidelijk,
een sterk lichaam ook wel, hij is ontzettend kort en compact, zn bouw klopt nog niet helemaal omdat ie net 3 is maar zn nek en kont laten al een beetje zien wat het gaat worden
hij heeft in de tijd dat ie bij mij is nog nooit wat gehad (afkloppen) en bij sonjabelgium, waar hij vandaan komt naar mijn idee ook niet
ik reinig hem ook 2x per jaar,
hij heeft nu 1 leemkuur achter de rug en een homeopatische reiniging voor het lymfesysteem, de lever en de urinewegen,
alles voor lymfatisch type dus, daar reageerde hij heel sterk op, was echt ziekjes, bijterig en heel dof, maar nu is ie super, vrolijk actief, helemaal de oude dus

veranderingen moeilijk vinden, ja, heel erg eigenlijk, zelf nog niet eens zo op gelet,
als iets anders gaat dan anders is ie soms best gepikeerd en soms lijkt ie wat van slag, wat je idd in zn oogjes op de foto wel eens ziet,
maar daar zijn we onbewust hard mee bezig door veel rustige veranderingen aan te brengen in het werk en alles echt stap voor stap te doen, gaat nu super dus,
op die rijfoto's zat ik er denk ik de 2e keer op met zadel....

Citaat:
Dit is een paard dat graag meewerkt. Het is heel erg bereid om zijn best voor je te doen. Geconcentreerd en met heel zijn gedachten bij jouw. Als hij het gevraagde niet snapt kan hij geïrriteerd reageren en tegendraads worden.

dit is figs precies, maar als het werk niet leuk en afwisselend genoeg is dan is ie helemaal niet met je gedachten bij jou,
zelfs 1x als test, 3 daagjes hetzelfde gedaan, meneer sprong zo de bak uit, had zoiets van saai mens, verzin ff iets leuks
dus dat doen we nu ook maar elke dag

over het vastzitten, heb ik eigenlijk nog niet gemerkt, maar komt misschien omdat ik hem vaak masseer of ttouch dingen op hem uitoefen,
laat hem vaak zn werfels strekken, benen ook en verder het lichaam lekker aanraken en masseren

nou, thanx voor je analyse, heb nu ff niet veel tijd maar ga hem ook in mn profiel zetten, vind hem echt super!

maar dit doe je puur op gevoel of heb je ook analyseboeken ooit bestudeerd?

heel erg bedankt, echt gaaf!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:55

jargeau, als je even in mijn profiel kijkt bij de voorbeeldfoto's en me zulke stuurt, ook waar de kruinen zichtbaar op zijn dan zet ik je op de wachtlijst

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:11

Veel gevoel en enkelen uit ervaring en uit boeken geleerde karakter vormen van het hoofd. Meer eigenlijk niet.

Krijg vaak veel analyses van probleem paarden. Zowel lichamelijk als geestelijk. Door mijn ervaringen weet ik hoe bepaalde paarden geholpen kunnen worden en welke oefeningen goed zijn op lichamelijk vlak.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:15

owja, ok

ik krijg ook weleens van dat soort paarden
soms liggen de problemen lichamelijk, een enkele keer is er echt iets niet goed in de hersenen en is het moeilijk dat gedrag te veranderen,
maar zie veel problemen die worden veroorzaakt doordat de intelligentie niet word begrepen
ken intelligente paarden die te saai werk hadden en daardoor gevaarlijk werden,
of juist paarden die niet zo intelligent zijn die veel werd gevraagd waardoor ze juist in verzet komen,

maar over het lichamelijke, vaak kunnen paarden niet voldoen aan datgene wat de ruiter van ze verlangt,
veel paarden met een hertenhals, zijn moeilijk te verzamelen
paarden die kort zijn, kunnen moeilijk verruimen, etc
benen voor of achter de loodlijn, losse lendenen, lange rug en zo kunnen we nog ff doorgaan he