Wie is er hier lid van de NVVR en waarom ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:16

Helaas, zaterdag ga ik uit eten... had anders wel willen komen.
Trouwens leuk dat er een aantal bokkers lid zijn, had er nooit zo over nagedacht, als er dan weer eens een activiteit is, is het leuker dat je wat mensen 'kent', kun je onderling misschien ook vervoer e.d regelen

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:26

En ik ben lid! En niemand heeft nog antwoord gegeven op de vraag: waarom???
Ik ben nu ruim 15 jaar lid en vind het een geweldige club. *LOL* Saamhorigheid, onderling respect, lekkere discussies, medeleven en troost, behulpzaamheid, en nog veel meer vind ik bij de nvvr. De wijze waarop tegen paarden aan gekeken wordt, de wijze waarop mensen zeggen: "is je paard stuk? Wil je mijn tweede paard lenen op dat weekend?" of "heb je problemen met vervoer? kan ik je op komen halen?" Trailer-poolen is heel gewoon bij de nvvr. NVVR staat open voor alle nieuwe dingen, maar is altijd wel kritisch. vooral kritisch naar dingen die niet aardig zijn/lijken tegenover onze grote vrienden: de paarden.
Ben jij een angstige ruiter? Niemand die je uitlacht of zegt kom op, 'gewoon' doen. Wel mensen die prompt een weekend organiseren voor angstige ruiters, waarbij doorgewinterde ruiters met doorgewinterde paarden begeleiders zijn voor de angstige ruiters en paarden. Het vervolg komt komend voorjaar. Altijd bijzondere evenementen, bijzondere instructeurs of bijzondere thema's. Veelzijdigheid van A tot Z, geweldig. OK dan!
Iemand wil leren halsterknopen en er blijken er nog een paar te zijn die dat willen - hup, een 'hinnikavond' is zo georganiseerd. Wil je iets van Parelli Natural Hosemanship weten? Stoppen we een van de 13 banden in de recorder. Meer belangstelling voor clicker? Er komt ook een nvvr-lid die vanalles kan vertellen over clickertraining. Zelf een fijne teugel maken? Ook hiervoor is instructie. Met elkaar komen tot leuke dingen, dat is een geweldig sterk punt van de nvvr. Ik ben er erg gelukkig.
Eén nadeel: na verloop van tijd kom je tot de ontdekking dat nagenoeg je hele vriendenkring alleen nog uit nvvr-leden bestaat... Clown

Overigens is de zaterdag overvol, dus moeten jullie maar even wachten op de volgende hinnikavond

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:17

Kaya schreef:
En ik ben lid! En niemand heeft nog antwoord gegeven op de vraag: waarom???

Dan moet je even goed terug lezen!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 22:23

ik ben ook lid en lovesandy ook, erg leuk! maar heb nog niets bezocht, moet ik nog altijd doen....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 22:50

Kaya schreef:
Eén nadeel: na verloop van tijd kom je tot de ontdekking dat nagenoeg je hele vriendenkring alleen nog uit nvvr-leden bestaat... Clown

Vooral als die leden zich dan tot overmaat van ramp OOK blijken te interesseren voor een zeer bepaalt en nuttig automerk, dan is het hek helemaal van de dam.
Wij hebben sinds kort eenzelfde soort autootje als Hans (van J.) vroeger had, dus als je nog weer eens wilt hopsen over het zandpaadje..........

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 23:17

Kaya schreef:
En niemand heeft nog antwoord gegeven op de vraag: waarom???

Tsk, ik word genegeerd... Schijnheilig

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 23:19

Ik ben ook dit jaar lid geworden. Ik wilde het al jaren, ik denk al wel 15 jaar, maar het kwam er nooit van. Steeds was er wel een ( voor mij zeer geldige) reden om geen lid te worden en eindelijk dit jaar: Lid! Nog nergens aan delgenomen, maar wel het blad gekregen, fijn blad waar je echt veel in te lezen hebt! Ook de yahoo-lijst vind ik trouwens erg leuk om te volgen! Ik plaats er eigenlijk nooit, maar lees wel regelmatig stukken mee, erg interessant en mooi om te lezen.

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 23:25

ikke schreef:
Wij hebben sinds kort eenzelfde soort autootje als Hans (van J.) vroeger had, dus als je nog weer eens wilt hopsen over het zandpaadje..........
... Dan pakken we onze G of de Pinzgauer Knipoog)

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 23:28

Sorry Kiwi, had je eerste bericht over het hoofd gezien Knipoog)
Dat is zelfs nog een extra leuke bijkomstigheid: als je lid bent van een commissie dan ben je extra betrokken bij de vereniging, leer je sneller mensen kennen, is het nog leuker om naar evenementen te gaan. Vooral de weekends vind ik altijd errug leuk!

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 11:03

Ben inmiddels zo'n hmmm 10 jaar lid Bloos! .
De eerste jaren heb ik niet erg actief meegedaan. Eerst zat ik slecht met vervoer en daarna met een jong paard.

De laatste jaren had ik als voornemen om elk jaar aan een weekend of activiteit mee te doen, en dat is tot nu toe aardig gelukt.
Ik ga eigenlijk altijd in m'n eentje naar weekenden en dat is me tot nu toe goed bevallen. Door de gemeenschappelijk hobby heb je snel contact en ik kies ook vaak weekenden uit waar een thema aan vast zit. Dan heb je ook nog eens een gezamelijk doel.

moon65

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:59

Jet schreef:
Ik ben ook dit jaar lid geworden. Ik wilde het al jaren, ik denk al wel 15 jaar, maar het kwam er nooit van. Steeds was er wel een ( voor mij zeer geldige) reden om geen lid te worden en eindelijk dit jaar: Lid! Nog nergens aan delgenomen, maar wel het blad gekregen, fijn blad waar je echt veel in te lezen hebt! Ook de yahoo-lijst vind ik trouwens erg leuk om te volgen! Ik plaats er eigenlijk nooit, maar lees wel regelmatig stukken mee, erg interessant en mooi om te lezen.

Ik ben ook al een aantal jaren lid van de nvvr en al een paar keer mee geweest met leuke weekenden.
Sinds kort ben ik assistent regio leidster van de regio noord.

En hebben we in februari een leuke high tea hinnik middag.
Dus Jet dat is in jou regio(deze keer in zandvoort) dat moet toch te doen zijn.
Het lijkt me heel leuk om je te ontmoeten.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:04

ik ben vanaf januari lid en waarom, omdat de vrijruiter zo'n leuk blad is Haha!

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:44

Dank je, die maak ik Knipoog

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:59

dat doen de karins en de andere redactie leden dus goed Haha!

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:41

Ik ben ook lid en al vanaf het begin. Is een erg leuke club zeker voor mensen die het liefst lekker buiten door het bos crossen. Ook de instructieweekenden die gegeven worden, met instructie waar je als boscrosser ook wat aan het hebt, zijn geweldig.

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:01

Nu je het er toch over hebt: er zijn nog 2 plaatsen over op het weekend met Petra Rossler, 14-16 januari in Pesse. Klassieke Iberische rijstijl, verzameling aan de losse teugel, veel gezelligheid en lekker eten - wie biedt?

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:05

susan schreef:
dat doen de karins en de andere redactie leden dus goed Haha!
Ik bedoelde: ik MAAK hem - ik ben grafisch vormgever en knutsel de beeldjes en lettertjes in elkaar. Het vullen gebeurt door een geweldig redactieteam, en nog een heel scala aan mensen die vanaf de achtergrond meewerken. Mensen die verslagjes schrijven, interessante dingen aandragen, post sturen, columns schrijven - echt leuk!
O ja, nou ja, ik schrijf ook weleens wat...
Wat een schattig heksje trouwens Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:13

Yep, ik ben ook lid, en Dick ook. Waarom? Omdat we bij de NVVR passen. Op een serieuze manier toch ontspannen met de beesten bezig. Open voor nieuwe dingen. En een stukje gezelligheid. En de Vrijruiter niet te vergeten. Leuk blad! Tja, en Hinnikavonden zijn altijd gezellig!
Komend jaar willen we naar het Angst wordt Moed-weekeinde.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:36

Kaya schreef:
Nu je het er toch over hebt: er zijn nog 2 plaatsen over op het weekend met Petra Rossler, 14-16 januari in Pesse. Klassieke Iberische rijstijl, verzameling aan de losse teugel, veel gezelligheid en lekker eten - wie biedt?

Lijkt me erg leuk, maar ik zit dus met een vervoersprobleem Boos!
Ech, ik ben nu precies 1 jaar lid en nog genoeg tijd om aan vanalles mee te gaan doen.
Ik ben lid geworden omdat er een aantal mensen uit de endurance lid zijn, werkt besmettelijk Haha!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:49

Ik ben ook lid alweer 8 jaar. In het begin deed ik nog niet mee met de aktiviteiten van de NVVR. Nu heb ik alweer 2 weekenden achter de rug de volgende is in Pesse. Ook doe ik graag mee met de eendaagse ik heb er vorig jaar ook eentje georganiseert (dat was een succes). Waarom ik lid ben? Iedereen laat je in je waarde je word niet in een hokje gestopt. Je mening word geaccepteerd en niemand die raar opkijkt hoe je erbij loopt Lachen of wat voor paard je hebt. De NVVRmensen zijn hartelijk en hebben een ding gemeen lekker genieten van je paard en lekker doen wat bij je past. Dat maakt de NVVR veelzijdig maar ook spannend, als je iets organiseert weet je niet wat voor mensen uit de auto's komen en wat voor paard ze in de trailers hebben. Het is gewoon een hele leuke club!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:48

Ik ben ook lid omdat hun visie me wel aanspreekt. Nadat ik de Bit echt beu was zocht ik een ander blad en kwam zo bij de NVVR terecht. Een leuk blad en leuke activiteiten ook. Helaas niet altijd in de buurt, maar goed. Ook schrijf ik sinds kort ook stukjes over planten voor het blad. Ook erg leuk om te doen.