Voor de bijrijdsters een vraag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 10:57

Mijn verzorgster betaald niets, rijdt alleen maar en voert verder niets uit.
Ja, hier spreekt een gefrustreerd iemand Haha!. Vanaf vanavond is ze bijrijdster af...

Ik neem geen andere omdat ik het best zelf afkan. Voor dit meisje was ik zeer onwetend op bijrijdstersgebied. Ik ging gewoon altijd van het goede in de mens uit. Inmiddels denk ik dat er voor betalen automatisch leidt tot betere betrekking bij het paard.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:27

In principe vroeg ik eigenlijk nooit iets voor het bijrijden, maar ik ben ondertussen van mijn geloof afgestapt en op zoek gegaan naar een betalende bijrijder. Er komt toevallig vanavond iemand kijken of het klikt tussen haar en Isa/Velvet (en mij uiteraard Knipoog ). Ik vraag nu 60,- euro in de maand dat is incl. 2 privélessen van een half uur van een goede instructeur. Ze mag vaker lessen, maar dan op eigen kosten.

Ze wil voorlopig 2 dagen in de week rijden (ik vroeg iemand voor een ca. 3 dagen). Op zich hoeft ze niet veel te doen, paard verzorgen, rijden, plukje kuil/muesli geven na het rijden en eventueel Velvet losgooien als die nog niet buiten is geweest. En verder hoeft ze alleen op te strooien als ik de dag dat zij komt niet ben geweest (of eens een keer uit te mesten als ik echt goed ziek ben en vriendlief aan het werk is).

Als Velvet straks onder de man is, kan ze als ze dat wil vaker rijden zonder dat de bijdrage omhoog gaat.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:43

ik rij 1 pony, en een mag ik poetsen en longeren enz.. en ik betaal 40 euro per maand, voor in principe 2 dagen.. maar soms komt r wel eens een dagje bij.. vind het een mooi bedrag Lachen

Rozijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:00

wow ik heb precies echt geluk, ik betal niets en rij 2 x per week en in de vakantie meer.
Uitmesten, voederen en al de rest moet ik ook niet doen maar ik help toch af en toe.
Ik heb weeral geluk Lachen

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:08

Ik betaal 35 euro in de maand, rijd daarvoor 2 of 3 keer in de week (om de week). En vaker als ze bijvoorbeeld niet kan. Daarbij meot ik als ik ga rijden ook mesten.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:13

Ik betaal 15 euro per maand, en rij elke zaterdag. (een enkele keer zal daar de vrijdag ook bijkomen)
De prijs vind ik heel erg redelijk, ik heb erop gestaan dat ze een bijdrage vroeg..ik weet zelf wat het allemaal kost Tong uitsteken en ik kan het missen Lachen .
Verder wordt er op mijn stal gemest, en worden ze buitengezet, dus ik hoef écht alleen maar te rijden. (erg luxe dus Schijnheilig Tong uitsteken )

Dikkie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:30

Ik betaal 40 euro in de maand voor mijn bijrijdpaard, en rijd 2-3 keer in de week. Ik hoef verder niets te doen. Paard staat op een pensionstal met binnenbak. Mijn les betaal ik zelf.

Ik vind deze prijs heel netjes.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:35

Mijn bijrijdster betaald mij niks, ze heeft wel aangeboden mee te betalen maar ik wil dat niet. Ze mag zo vaak komen rijden als ze wil, meestal rijd ze nou zo'n 4 a 5 x per week. Verder hoeft ze nika aan de stallen te doen want dat doe ik allemaal zelf, maar soms helpt ze me daar wel met mee.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:36

Ik betaal niets en hoef in principe ook niets te doen, behalve het uitmesten van de bak als ik heb gereden en onderhouden van het zadel/hoofdstel (er rijdt verder niemand anders op het paard). Omdat ik vind dat het erbij hoort mest ik de stallen (2) uit als ik er ben. Ik mag zo vaak komen als ik wil, maar hou het op 3x per week. Ik heb het dus super getroffen.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:15

ik betaalde voor mijn verzorgpaard 50 euro in de maand en dan mocht ik als ik kon iedere dag zolang als ik wilde rijden , maar daar hoorde dan ook de verzorging van stal en spullen bij...
dus ik had zeg maar een eigen paard voor maar 50 euro in de maand, maarja je blijft zitten met een eigenaresse die is de baas........

nella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:15

Ik verzorg een pony bij een wat oudere man.. De eerste pony wat ik bij hem heb verzorgt mocht ik alles mee, zou hem zelfs een week meenemen op kamp, had hij totaal geen problemen mee Lachen

Verzorg bij hem nu een andere pony die ik, als alles goed gaat, in het voorjaar ga inrijden (uiteraard met zijn hulp)..

Mag in ieder geval doen en laten waar ik zin in heb, als ik maar goed voor z'n pony ben! OK dan! Hoef hier trouwens niets voor te betalen..
Is echt super!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:39

Ik rij 2 a 3 keer in de week en in de vakanties is de eigenaresse vaak weg, dus dan rij ik iedere dag! Hier hoef ik niks voor te betalen, maar ik rij wel wekelijks in de les (hoeft niet verplicht, maar we hebben zelf geen bak)

Mest wel 2x in de week uit, naja 1x alleen en 1x samen met een vriendin voor de les. We doen dan beide stallen Lachen

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 16:01

Het ligt er ook heel erg aan op wat voor een stal het paard staat he? Dit is een heel eenvoudige pensionstal. Alleen stal + kleine buitenbak, meer niet. Ook niet erg hoor, maar dat moet je natuurlijk wel meerekenen in de prijs. Knipoog Ik wil wel graag minder betalen omdat hier dan gewoon al mijn zakgeld in zit en ik niet vaak op wedstrijd kan gaan, maar hoe vertel ik haar dit? Zij is ook een student dus heeft ook niet bakken vol geld, maar zij heeft naast mij nog een bijrijdster. Ik zou graag het bedrag delen door de helft, dus 20 euro per maand, is dit redelijk? Ik help haar dus ook enorm met de minder leuke klusjes.
Ik zou het heel erg rot vinden als dit paard niet door zou gaan ivm de prijs, want in het Gooi is nou eenmaal niet veel te vinden. Scheve mond
RAAD RAAD RAAD GEVRAAGT Haha!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:04

Ik betaal 110 euro voor 2 dagen in de week..Maar daarvan moet ik al 40 euro aan bijrijderskosten betalen aan de manegehouder..ik hoef niet uit te mesten..Heb een hele hoop voorzieningen..Dus vind het wel meevallen..

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:13

Olympia schreef:
Ik betaal 110 euro voor 2 dagen in de week..Maar daarvan moet ik al 40 euro aan bijrijderskosten betalen aan de manegehouder..ik hoef niet uit te mesten..Heb een hele hoop voorzieningen..Dus vind het wel meevallen..

Waar is dat?

Laniso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:21

Ik heb een bijrijdpaardje voor twee keer in de week en ik betaal hier € 65,- voor. Als ik lessen wil rijden, betaal ik dit zelf. Verder hebben we heel veel faciliteiten op stal zoals een binnenbak, paddock, stapmolen en een longeerbak. Uitmesten moeten we wel zelf doen. Ik vind het niet erg om een bijdrage te leveren, tenslotte als je een eigen paard koopt, ben je veel meer geld kwijt!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:24

Olympia schreef:

Die weet zijn pensionklanten en bijrijders goed uit te melken Bloos! .

jennaviv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:38

Ik rij een pony waar ik niet hoef te betalen, maar ik moet wel verplicht op les, en dat wel betalen. Er is verder ook helemaal niets bij de stal, alleen een wij, en soms mogen we gebruik maken van de bak en het springmateriaal van de buren.
Van wat ik heb gehoord over bijrijderskosten vind ik 40 euro nog wel meevallen.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:03

Ik ben nog steeds de bijrijdster van Supertje... Hoewel mijn moeder het nu meer overgaat nemen... Voor ik Partout kreeg reed ik zo vaak ik wilde, nu alleen nog als er niemand kan... Ik betaal(de) helemaal niks... Alleen mijn eigen lessen...
Amanda(@bokt) is nu mijn bijrijdster en zij betaald ook niks, behalve haar eigen lessen... Knipoog

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:20

Olympia schreef:

Wow, ik hoop dat je de 40 euro die de starter van dit topic noemde, vindt meevallen, want 110 euro vind ik best wel veel. Zeker voor maar 2 dagen in de week!!! Bloos!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 18:13

Jeetje, 110 euro??? Das dus voor zo'n 8 keer per maand rijden?
Jeetje zeg, als je bij ons op de manege op losse les basis 8 keer wil rijden kost dat maar 80 euro, dus ik vind dit echt belachelijk!
Dat zou ik echt nooit betalen, voor slechts 2X in de week rijden!

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 18:31

110 euro voor 2 keer in de week? Bloos! En waarom moet je dan 40 euro aan de manegehouder betalen? (of mis ik nu iets :/)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 19:20

Ik vroeg voor Andrew in de begintijd 50 gulden per maand, zo'n 22,50 in euro's dus Knipoog En dan 3 keer per week. Helaas was het niet vertrouwd om het meisje alleen naar buiten te laten gaan en Andrew was ook niet altijd even braa, dus die hield het vrij vlot voor gezien.
Dat was 4 jaar geleden. Daarna heb ik alleen maar gratis laten bijrijden en verzorgen. Heb gewoon niet een pony waar mensen snel voor zullen betalen vanwege zijn beperkingen en gebruiksaanwijzing. Sinds ik werk is het financieel ook niet nodig. Ik vraag vanaf de laatste verzorgsters wel dat ze bereidt zijn les met hem te nemen. Bij voorkeur van mijn instructrice, en op eigen kosten. Dat mag ook gewoon om de zoveel tijd.

Zelf betaal ik niet meer voor het bijrijden, maar neem de pony of het paard wel zelf mee naar (goede) les (eigen auto en trailer, elke week half uur privéles van eigenaresse à 9,50 euro, elke week clubles en elke 2 weken privéles van ZZ-licht amazone)) en heb tot nu toe mijn eigen les en wedstrijdkosten betaald. Dat tikt ook wel aan. Voor dat lesgeld kan ik bij ons op stal een tweede eigen paard stallen.
Ik investeer er dus wel in. Moenira was aangereden en die heb ik doorgereden naar L1-wedstrijdniveau en Fardau ben ik aan het beleren en daar hoop ik volgend jaar mee te kunnen gaan starten.
Ik vind dat ik genoeg kosten maak, en de paarden worden er ook meer waard door als ze geklasseerd zijn.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:47

Tessebes schreef:
Waar is dat?

Berensteijn..

Moet toch wat.. De Voorstede is het ook niet meer..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:49

Marije_jiplover schreef:
Jeetje, 110 euro??? Das dus voor zo'n 8 keer per maand rijden?
Jeetje zeg, als je bij ons op de manege op losse les basis 8 keer wil rijden kost dat maar 80 euro, dus ik vind dit echt belachelijk!
Dat zou ik echt nooit betalen, voor slechts 2X in de week rijden!

Ik vind het wel meevallen..Maar jha dat is ieder zn eigen mening.. En als ik in de les zou rijden 2x in de week zou ik veel meer kwijt zijn.. En ik vind dat paard leuk..En heb het er voor over..

Geen eigen paard meer waar ik mn geld aan kan uitgeven..Die deed ik 3/4 dagen in de week en betaalde 180 euri in de maand... Leasde haar van de manege samen met een vriendin..Dus..