Ooit gedacht dat jullie een eigen paard zoude hebb

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:54

tsja, ik weet eigenlijk niet beter, toen ik 2 jaar oud was kreeg ik me eerste pony... Bloos

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 19:00

Citaat:
Vergeet niet, waar een wil is, is een weg en jouw paardje komt heus wel.
Het leuke is dat ik mijn verzorgpaard eigenlijk als eigen mag beschouwen. Ik ben de gene die verzorgt, buiten zet, rijdt, wandelt (nu ze onwijs kreupel is), mest ect ect.
Mijn ouders zijn ontdooid gelukkig. Eerst was het woord paard helemaal van de baan, nu zegt mijn moeder zelfs als ik het druk heb, dat ik even moet gaan pauzeren en naar MIJN paard toe moet Haha!

Het is wel te sprake dat als ze verkocht wordt, dat er hier thuis wordt nagedacht over de optie: kopen
Ik ben al vast aan het sparen, want als zij verkocht wordt...dan breek ik in 1000000 stukjes. Ze is gewoon een deel van me.
Ik moet het zelf betalen en aangezien ik net ontslagen ben en het werk momenteel niet voor het oprapen ligt, is het even van de baan (gelukkig is er ook geen sprake van verkoop).

Maar goed...de wil is er en de weg vast ook wel Haha!

Waar betalen julie het zelf van dan?

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:05

Het was altijd mijn grootste droom en ik had nooit gedacht dat die uit zou komen maar dat is wel gebeurd Lachen 30 december heb ik mn paard alweer 2 jaar, samen met mn vader en zus. Als mijn vader niet was begonnen met mennen dan had ik nu waarschijnlijk geen paard gehad. Tot 2 jaar terug reed ik dus op een manege waar het eigenlijk steeds minder leuk werd maar ik reed er al zo lang en had er een leuke verzorgpony dus is de stap zo moeilijk om er weg te gaan. Toen ik een eigen paard kreeg was die beslissing dus heel snel gemaakt! Toen ik er weg was is het daar ook steeds minder leuk gewoorden, bijna iedereen is er wel weg die er in mijn tijd nog reed. Ik vraag me ook wel eens af of ik er nog had gereden als ik nu geen eigen paard had gehad, ik hoop eigenlijk dat ik dan zo verstandig was geweest om bijvoorbeeld een bijrijdpaard te zoeken en mijn ouders daar geld voor laten betalen ipv de manegelessen.
Ben nog steeds heel blij met mn paardje Lovers

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:09

ikke niet
mijn ouders begonnen te zeuren
ik wil hem op eigen terein hebben en niet bij een ander
ag fijn ik met het gevoel zo krijg ik nooit een eigepaardje
maar 7 jaar geleden kwam ik een supper leive boer tegen met 4 shet's
ik mocht ze gaan verzorgen.
zal vol op in de groei en kon er gewoon niet meer op rijden
toen heb ik lief ana de boer gevraag of ik mijn aanstaande paardje hier neer moch zetten
hij zeg ja is goed je loopt hier nu al 7 jaar rond dus hij mag hier voor niets staan als ik hem in de zomer hielp met hooien OK dan!daar zeg ik geen nee tegen
dus ik met mijn ouders om de tafel gezetten
en ze vonden het goed wouden mijn geld lenen voor nero 4 jarige haflinger Lachen
waren wezen kijken want had hem op internet gevonden was gelijkt verkocht en mijn mama ook Haha! dus toen was het snel besloten Lachen
en nu heb ik dit geweldige paard onder mijn toezicht lopen Lachen

Afbeelding

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:09

ik had het ook nooit verwacht moet ik eerlijk zeggen !! maar mijn vader zei altijd als jij een scooter hebt krijg jij een paard van ons. omdat het dan niet zo gevaarlijk zou zijn.

nou toen ik dus eenmaal die scooter had kreeg ik er dus uiteindelijk toch geen. mijn moeder vond het veel te gevaarlijk zo laat nog naar de manege.

toen is mijn vader overleden in februari dit jaar en dacht ik bij mezelf.. maar van jou zou ik nog altijd een paard krijgen en die al ik dan ook 1 kopen ook.

dus al met al heb ik nu sinds 3 maanden een paard gekocht van mijn eigen centen en betaal alles zelf.
nu doe ik gewoon net alsof ik hem van mijn vader gekregen heb !!

maar als je iets serieus wilt zal het he altijd lukken. op wat voor manier dan ook !

dit is hem:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Rocco1 op 15-12-04 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:10

ik heb op mijn 8e mijn eerste pony gekregen, mijn moeder rijd zelf ook. maar daarvoor had ik het nooit verwacht Haha!

Sanne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:23

Ik had het echt nooit verwacht, ik wou het altijd heel erg graag maar het kon gewoon niet. Ik verzorgde altijd pony's op een boerderij, en al mijn vriendinnen kregen een eigen pony en die stalden zij op die boerderij, ik was altijd zo jaloers..
op een gegeven moment kreeg ik wel een huurpony waar ik ook ontzettend blij mee was, op een dag reed ik naar de manege op die pony en mijn moeder fietste ernaast en die zei : ohh ja ik heb flame ook gekocht hoor... nou wat was ik toen blij zeg!!! Lachen

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:35

Had het ook nooit verwacht
Het was al heel wat dat ik op paardrijden mocht, want zelfs dat was eigenlijk al te duur Scheve mond
Toen ik op een keer thuis kwam van de manege kwam m'n broertje ermee dat ik een pony zou krijgen, natuurlijk geloofde ik hem niet want hij zei wel vaker dingen die niet waar waren. Maar toen zelfs m'n vader zei dat het wel zo was en dat ik m'n opa maar eventjes moest bellen, begon ik het toch wel te geloven.
En diezelfde middag ben ik nog bij lady gaan kijken en hebben we haar ook gekocht.
Officieel is lady nog steeds niet van mij, maar ik ben zoveel met haar bezig dat ik haar ook als eigen paard beschouw. Ik neem alle beslissingen en betaal een groot deel van wat ze kost. Maar als ik lady niet had gehad dan had ik Viënna (wel m'n eigen paardje) ook nooit gehad Haha!

Murru schreef:
Dan zit ik me soms wel eens af te vragen, .. het kost een hoop geld.... extra bijbaantje of hoe finacieeren jullie het dan op zo'n jonge leeftijd.

Het kost idd een hoop geld...
Ik kon het toendertijd betalen van mijn studiefinanciering en m'n vakantiebaantjes.
Nu met viënna erbij moet ik zorgen dat ik een vaste baan ga krijgen want anders kan ik haar helaas niet meer betalen (dit jaar iig nog wel, maar voor daarna waarschijnlijk niet meer) dan zal ik haar jammergenoeg moeten verkopen, hoe moeilijk dat ook zal zijn. Ik wil gewoon dat zij een baas krijgt die goed voor haar kan zorgen en niet als er wat is de DA niet kan betalen. En als ik dat niet kan en iemand anders wel dan gaat ze weg.

carow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:41

Het klinkt misschien erg verwaand maar ik kan me niet voorstellen dat ik geen eigen pony zou hebben Bloos Op mijn 8e kreeg ik mijn eerste shet en waar ik zowat 6 jaar mee gedaan heb (ze is er nu nog steeds maar voor haar oude dag) en nu heb ik sinds een jaar een nieuwe pony.

Mijn ouders hebben trouwens helemaal niks met paarden maar ze zeggen zolang we het geld ervoor hebben waarom dan niet. Bloos!

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:12

Nee, dit had ik nooit verwacht.
maar wel altijd gehoopt.
en het is het mooiste wat me tot nu toe is overkomen! Lovers

Tollerhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:32

Ik droom nog altijd van een eigen paard, maar ik heb er geen.
Mijn ouders kunnen het niet betalen en dus sinds kort heb ik een verzorgpaard waar ik echt alles mee mag doen. Ik rij haar 7 dagen in de week, echt heerlijk.
Als ik ouder ben en ik kan een eigenpaard zelf betalen dan wil ik er heel graag 1.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:00

Ik had het wel verwacht eigenlijk...Ik kan me ook niet voorstelen zonder eigen paard, klinkt best verwend Bloos
Maar mijn ouders zeiden altijd al sinds ik op paardrijden ging dat ik uiteindelijk een eigen paard zou krijgen dus ja...Het was alleen wel eerder dan ik had verwacht Haha!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:44

Toen ik 7 was, zei ik tegen m'n moeder dat ik op m'n 10de verjaardag uit het raam zou kijken en dat er dan een pony in de wei stond.
Pony stond er niet....
Maar ik heb een paar jaar later net zolang doorgezeurd tot ik op m'n 16de m'n eerste pony kreeg. Nu heb ik inmiddels een paard. Elke dag prijs ik me gelukkig met m'n paardje. OK dan!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 22:08

Murru schreef:
Dan zit ik me soms wel eens af te vragen, .. het kost een hoop geld.... extra bijbaantje of hoe finacieeren jullie het dan op zo'n jonge leeftijd.

Ik heb het geluk dat ik een hele lieve oom heb met veel grond, waar mijn paard gratis mag staan Lovers .
In het weekend werk ik altijd op zondag (dubbel betaald) en 2x in de maand op zaterdag. Dan heb ik ook nog mijn studiefinanciering, maar ik woon thuis, dus ik heb die eigenlijk helemaal niet nodig Knipoog. Dus die gaat lekker naar mijn spaarrekening elke maand en als ik dan écht iets nieuws nodig heb, dan kan ik het daar vanaf halen.
Maar dat is dan echt uit hoge nood Knipoog.

Ik kan het iig goed rondkrijgen, maar dat komt vooral door de zondag die ik werk. Die kan ik echt niet missen, dan verdient het gewoon lekker Lachen.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 10:02

Ik wist wel dat ik ooit een paard zou hebben. Het plan was om er één te kopen zodra ik fulltime zou gaan werken nadat ik mij studie zou hebben afgerond, dus eind 2005/begin 2006. Maar toen een stalgenoot in januari 2004 vroeg of ik haar paard wilde kopen (voor een symbolisch bedrag), hoefde ik niet na te denken *LOL* Dus ik heb nu alweer bijna een jaar mijn eigen paard en ik ben echt superblij met hem Lovers

machteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 10:05

we hadden altijd al een kleine pony, maar dat was een echte familie pony iedereen mocht er mee tutten en rijden...

Als ik genoeg rijervaring had en me ruiterbewijs had gehaald mocht ik een iegen pony, dus toen ik 3 jaar op een manege had gereden waar ik 3 keer per maand groeples had en 1 keer priveles, besloten me ouders een pony te lease die heb ik toen 2 jaar gehad.. ik had laten zien dat ik het volhield de veranwoordelijkheid aan kon en er super veel plezier in had..

toen heb ik een eigen pony gehad... ik wete nog hoe blij ik was met de gedachte dat er ergens in Nl al ene pony stond die straks van mij was Lachen

en nu 5 jaar later staan er 2 van die boys op stal, beide mijn paardjes.. ik moet er ook hard voor werken maar ik zou ze niet meer kunnen missen.

manonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 10:16

elady......ik ben ook heel jaloers Scheve mond Bloos

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 10:56

Heb toen ik nog bij mijnouders woonde nooit een eigenpony gehad. Ze vonden het te duur bla bla bla. Ze dachten dat het een periode was en wel weer over zou gaan.

Ik heb toen altijd gezegt ALS ik het huis uit ben en alles op orde heb komt hij die droom gaat dan uitkomen. Tja die droom kwam uit ruim 6 jaar geleden kocht ik leysander.

Tja toen dacht ik nooit dat ik er nog een bij zou kopen. Wel altijd gehoopt dat ik het zou doen. Leys erbij en dan een jong ding om mee te beginnen.
Nu is er idd een 2de bij maar dan om een andere reden als ik had gehoopt. Leys heb ik nu verhuurt aan 2 mensen die lekker recreatief gaan rijden met hem. Ik kwam namelijk niet meer verder met hem.

Het voelt raar hoor ooit droomde dat je er een had dan heb je hem en nu hem je er 2. Tja het is echt een droom die uitkomt. Ze zeggen altijd dat paarden in je bloed zit en als je het eenmaal hebt blijft het daar ook OK dan! het is ooke cht zo.

Elady ooit komt je droom ook uit ik weet het zeker Pling .

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:02

oeps ik val net buiten de leeftijdsgroep, mag ik evengoed reageren?

ik heb altijd gedroomd van een eigen paard, maar mijn ouders konnen dat simpelweg niet betalen, dus had ik verzorgpony's.
Ook rijbewijs en brommer enzo moest ik zelf betalen, wat ik overigens helemaal niet erg vind en ook niet heb gevonden.

maar nu ik op mezelf woon en voldoende centjes verdien, kwam er toevallig een paard op mijn pad.
en die heb ik 23 september jl gekocht (toen was ik nog net 21) ik ben helemaal in de wolken, en ben vooral trots op dat ik dit zelf helemaal heb bereikt.
want soms denk ik wel eens, welk meisje van 22 (ben ik nu dan he) woont op zichzelf, heeft een mmoie auto en motor (ducati) en een paard. zonder hulp van paps en mams?

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:05

ik had echt nooit gedacht dat ik een eigenpaard ging hebben. Maar mijn grote droom is toch uitgekomen Haha! en vandaag gaan we haar halen Lachen

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:18

M'n zus is 4 jaar ouder dan ik en kreeg op d'r 10de een shetje, ik was toen 6 en kreeg net mn eerste lessen op de manege. Dus ook voor mij geldt dat ik niet anders gewend ben... M'n ouders zijn zelfs speciaal naar een huis gaan zoeken waar er een paard in de tuin kon Bloos

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:40

ik heb er alltijd van gedroomd om een eigen paard.Maar dat mocht nooit we hadden het geld er wel voor maar geen tijd zeiden me ouders.Ik was 7 toen ik begon met lessen naar 6 jaar vond ik het niet meer leuk.Intussen rij ik naar 3 jaar al weer.En ik was 16 en had een eigen scooter.Ik begon in mei weer met rijden.En in julli zei me pa.Als jij je examen haal mag jij een eigen paard.Ik was zo blij.Dus nu nog alleen me examen halen.Me vakantie afwachten die in juli is.En dan mag ik een eigen pony.Dus het is nog zeker zonder de maand dec er bij 7 maanden wachten

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:56

ik wouw altijd al een eigenpaard, maar wist donders goed dat dat dr geen paard zou komen (veel te veel verantwoording voor n 12 jarig meisje, en veel te duur) maar toch elke keer als ik de kans kreeg vroeg ik of ik nou echt niet een paard mocht.
maar toen iedereen een eingenpaard kreeg, bijde ouders een goede baan hadden, en mn vriendin mn ouders opgebeld heeft of ik dat paard niet mocht, mocht ik dr toch een... heeeeeel stoer!
dat paardje moets wel gekeurt worden, het werd afgekeurt, na even zoeken vonden we royena en die is nu van mij !

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:07

Nee, mijn ouders hebben altijd geroepen dat paarden veel te veel geld en tijd kosten.

Het eerste wat ik zei was 'paard' en dat is nooit meer over gegaan. Toen ik 13 was mocht ik eindelijk op les. Toen ik 16 was kreeg ik Dennis als verzorgpony. En na een jaar mocht ik hem kopen van mijn ouders(hij werd alleen aan mij verkocht omdat ik er zo leuk mee bezig was, anders bleef hij gewoon van zijn vorige eigenaar en bleef ik hem verzorgen). De 30e is Dennis al weer 3 jaar van mij.
Sinds Januari staat hij zelfs thuis en sinds 3 maanden heb ik er een pony bij. Ik heb er nu dus 2(en ben net 1,5 week 20). In Mei komt er nog een bij als alles goed gaat, een kind van Dennis (en Roos van irene) om precies te zijn. Mijn eerste eigen gefokte veulen van mijn eigen hengst.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:40

tot mijn 15e hebben mijn ouders altijd gezegt dat ik geen paard zou krijgen. Was wel moeilijk, vooral omdat veel vriendinnen om mij heen wel een paard kregen.
Op mijn 15e wilde ik eigenlijk verder gaan in de paarden en wilde ik naar helicon in deurne. Toen hebben mijn ouders toch besloten om mij een paard te geven, maar dan omest ik er wel zelf voor werken en zelf stalgeld mee betalen en zelf zijn spullen betalen (zadel en hoofdstel en zo)
Ik was echt zo blij toen ik dit hoorde. Ik mocht mijn verzorgpaard kopen!
Uiteindleijk ben ik toch niet naar deurne gegaan, maar toch heb ik er een paard aan over gehouden.
Na een jaar werd Olady kreupel en ik dahct echt dat het eigen paard hebben nu al over was. Op Olady kon ik niet meer rijden en mijn ouders hadden gezegt dat er voor een nieuw paard geen geld meer was.
Toch is het me gelukt om van mijn spaargeld, het geld wat ik voor Olady terug kreeg en door heel veel te werken op mijn 17e een nieuw paard te kopen, wel niet de duurste sportpony, maar dat kan me niets schelen. Ik heb nu Jastrade en ik ben er hardstikke blij mee.
Ik had vroeger echt niet durven dromen dat ik ooit een eigen paard zou hebben.