Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Het leuke is dat ik mijn verzorgpaard eigenlijk als eigen mag beschouwen. Ik ben de gene die verzorgt, buiten zet, rijdt, wandelt (nu ze onwijs kreupel is), mest ect ect.Citaat:Vergeet niet, waar een wil is, is een weg en jouw paardje komt heus wel.

30 december heb ik mn paard alweer 2 jaar, samen met mn vader en zus. Als mijn vader niet was begonnen met mennen dan had ik nu waarschijnlijk geen paard gehad. Tot 2 jaar terug reed ik dus op een manege waar het eigenlijk steeds minder leuk werd maar ik reed er al zo lang en had er een leuke verzorgpony dus is de stap zo moeilijk om er weg te gaan. Toen ik een eigen paard kreeg was die beslissing dus heel snel gemaakt! Toen ik er weg was is het daar ook steeds minder leuk gewoorden, bijna iedereen is er wel weg die er in mijn tijd nog reed. Ik vraag me ook wel eens af of ik er nog had gereden als ik nu geen eigen paard had gehad, ik hoop eigenlijk dat ik dan zo verstandig was geweest om bijvoorbeeld een bijrijdpaard te zoeken en mijn ouders daar geld voor laten betalen ipv de manegelessen.

dus toen was het snel besloten 

Murru schreef:Dan zit ik me soms wel eens af te vragen, .. het kost een hoop geld.... extra bijbaantje of hoe finacieeren jullie het dan op zo'n jonge leeftijd.
Op mijn 8e kreeg ik mijn eerste shet en waar ik zowat 6 jaar mee gedaan heb (ze is er nu nog steeds maar voor haar oude dag) en nu heb ik sinds een jaar een nieuwe pony.
Pony stond er niet....Murru schreef:Dan zit ik me soms wel eens af te vragen, .. het kost een hoop geld.... extra bijbaantje of hoe finacieeren jullie het dan op zo'n jonge leeftijd.
.
. Dus die gaat lekker naar mijn spaarrekening elke maand en als ik dan écht iets nieuws nodig heb, dan kan ik het daar vanaf halen.
.
.
Dus ik heb nu alweer bijna een jaar mijn eigen paard en ik ben echt superblij met hem
.